Ik heb gezocht op zoekfunktie maar kan niet echt iets hierover vinden.
Vandaag ging ik voor controle voor men enkelgewricht die ik op 28 oktober d.m.v ongeluk heb afgescheurd, Gelukkig daarover goed nieuws, het is herstellende maar heb nog een lange weg te gaan.
Maar toen zat ik bij die man met een andere brandende vraag.. Wat hij zowiezo al aan mij zag, gezien ik daar paars binnen kwam zetten. Mijn vraag was namelijk, ik heb onwijs veel pijn in mijn enkel en ik word overal paars, handen , benen, tenen, vingers etc etc. Mijn been waar het trauma aanzat wa natuurlijk het ergste, trok me sok uit en zn ogen werden wel heel groot.
Nou zuurstof en alles getest, had gewoon goede zuurstof toevoer.. Maar de kleur trok gelijdelijk aan weg hoe langer ik binnenzat.
Andere dokter erbij, begon allemaal vragen te stellen natuurlijk.
Heb er dus last van sinds het ongeluk. (de helft heb ik nit goed verstaan de man sprak ernstig vlug)
Normaal als je het koud krijgt gaat je hart sneller pompen om je bloed op te warmen en zo je kouder wordende lichaam weer op temperatuur te krijgen.. Nou dat doet die van mij dus niet meer.. mijn tikker blijft gweoon op zn gemakkie doortikken alsof ik in rust stand sta.. Gevolg, ik word paarsblauw van de kou.. dat rijmt
en ben altijd ontzettend moe, en heb onwijs veel pijn in mijn gewrichten omdat mijn gewrichtsvloeistof bekant bevriest..Verder heb ik geen hol meer verstaan van wa thij zei, hij noemde ook de naam van het gebeuren, en hoorde nog iets in de trant van huisarts en verder onderzoeken als je zelf wilt, en 9 van de 10 keer is het blijvend, en nog iets van dit komt door je ongeluk.
Heeft iemand hier ervaring mee? En weet iemand toevallig de benaming ervan?
En msschien iemand met ervaring, die handige tips heb voor mij?
alvast bedankt.