Paars/blauwe lichaamsdelen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyBubble

Paars/blauwe lichaamsdelen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 14:35

Hoi!! Haha!

Ik heb gezocht op zoekfunktie maar kan niet echt iets hierover vinden.

Vandaag ging ik voor controle voor men enkelgewricht die ik op 28 oktober d.m.v ongeluk heb afgescheurd, Gelukkig daarover goed nieuws, het is herstellende maar heb nog een lange weg te gaan.

Maar toen zat ik bij die man met een andere brandende vraag.. Wat hij zowiezo al aan mij zag, gezien ik daar paars binnen kwam zetten. Mijn vraag was namelijk, ik heb onwijs veel pijn in mijn enkel en ik word overal paars, handen , benen, tenen, vingers etc etc. Mijn been waar het trauma aanzat wa natuurlijk het ergste, trok me sok uit en zn ogen werden wel heel groot.
Nou zuurstof en alles getest, had gewoon goede zuurstof toevoer.. Maar de kleur trok gelijdelijk aan weg hoe langer ik binnenzat.

Andere dokter erbij, begon allemaal vragen te stellen natuurlijk.
Heb er dus last van sinds het ongeluk. (de helft heb ik nit goed verstaan de man sprak ernstig vlug)
Normaal als je het koud krijgt gaat je hart sneller pompen om je bloed op te warmen en zo je kouder wordende lichaam weer op temperatuur te krijgen.. Nou dat doet die van mij dus niet meer.. mijn tikker blijft gweoon op zn gemakkie doortikken alsof ik in rust stand sta.. Gevolg, ik word paarsblauw van de kou.. dat rijmt Clown en ben altijd ontzettend moe, en heb onwijs veel pijn in mijn gewrichten omdat mijn gewrichtsvloeistof bekant bevriest..
Verder heb ik geen hol meer verstaan van wa thij zei, hij noemde ook de naam van het gebeuren, en hoorde nog iets in de trant van huisarts en verder onderzoeken als je zelf wilt, en 9 van de 10 keer is het blijvend, en nog iets van dit komt door je ongeluk.
Heeft iemand hier ervaring mee? En weet iemand toevallig de benaming ervan?
En msschien iemand met ervaring, die handige tips heb voor mij?
alvast bedankt.

Raggel

Re: Paars/blauwe lichaamsdelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:39

Sorry kan je niet helpen, heb echt geen idee wat het zou kunnen zijn.. Maar wil je wel als advies geven als je nog een keer zo'n dokter voor je keus hebt staan hem gewoon even op de rem te zetten en te vragen of hij iets LANGZAMER zou willen praten.. Zodat jij het ook kan volgen namelijk..
Vind dit beetje onbeschoft namelijk..

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 14:41

Raggel schreef:
Sorry kan je niet helpen, heb echt geen idee wat het zou kunnen zijn.. Maar wil je wel als advies geven als je nog een keer zo'n dokter voor je keus hebt staan hem gewoon even op de rem te zetten en te vragen of hij iets LANGZAMER zou willen praten.. Zodat jij het ook kan volgen namelijk..
Vind dit beetje onbeschoft namelijk..

haha ik geloof ook niet dat hij het zelf door had hoor... maarja, de chirurg waar ik voor mijn enkel was die zei ook al, als je wilt kan je gewoon ff naar je HA gaan voor nader onderzoek. Zit ook wel te denken dit te doen, maarja ik heb nu wel een idee van hoe en wat.. ik heb al een beetje op internet gezocht, en kwam al uit op Acrocyanose maar toch weer niet helemaal.. Snap ook wel dat het lastig was voor die andere arts om bij een patient vandaan getrokken te worden voor iets wat niet levensbedreigend was, maargoed tegewoordig he..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:45

Het kan te maken hebben met het syndroom van Raynaud, maar het kan ook wijzen op CRPS. De term acrocyanose ken ik niet. Maar het lijkt me wel erg vervelend!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 15:08

suleilitha schreef:
Het kan te maken hebben met het syndroom van Raynaud, maar het kan ook wijzen op CRPS. De term acrocyanose ken ik niet. Maar het lijkt me wel erg vervelend!

wat is CRPS ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 15:10

CRPS noemde men vroeger Posttraumatische Dystrofie en een van de verschijnselen is ook dat blauwe.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 15:23

suleilitha schreef:
CRPS noemde men vroeger Posttraumatische Dystrofie en een van de verschijnselen is ook dat blauwe.

is dat een soort adem of zuurstof gebrek? Want dat is niet het geval bij mij