ik eet slecht, ben lusteloos en moe, help??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxmyrtheexx

ik eet slecht, ben lusteloos en moe, help??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 14:52

hej,

ik merk dat ik de laatste tijd steeds slechter ga eten..
ik heb nooit zin in brood ofzo en als ik het dan probeer te ete ga ik kokhalzen..
tussendoor vreet ik me vol aan lekkere dingen omdat ik dan tog wel een beje honger heb.
en dan zit ik 's avonds weer helemaal vol en heb ik geen zin in avondeten en eet ik heel weinig..
het beginnen al veel mensen op te vallen en heel veel denken altijd dat ik anorexia heb ofzo, maar dat heb ik niet.. ik heb mijn hele leven al ondergewicht (ik ben 1,70 en weeg 47 - 48 kilo en ben 17 jaar) maar als ik zo doorga, dan weet ik gewoon dat ik nog meer ga afvallen.
Ook ben ik de laatste tijd moe en lusteloos, ik heb nergens zin in.
Mijn haar is veel sneller vet dan normaal..
doordat ik zo moe ben heb ik weer geen zin in eten en eet ik weer te weinig en zo gaat het maar door..
iemand enig idee hoe ik dit kan veranderen..
en zeg nou niet: gewoon eten, want dat lukt me niet.. ik krijg dingen zoals brood gewoon niet naar binnen alleen als ik mega honger heb.
dus please geef me goeie tips. Dit moet verandere

xxmyrtheexx

Re: ik eet slecht, ben lusteloos en moe, help??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 15:31

iemand`?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 15:35

ik ken wat jij aangeeft. Ik weet niet of het iets medisch is of dat het tussen je oren zit.
Tip:
Probeer eens iets anders gezonds te eten wat je lekker vind, zoals crackers of muesli met yoghurt. Probeer meer fruit als snack te eten. Dus wissel gewoon eens wat af. Succes!

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 15:36

Misschien is het verstandig om even naar de huisarts te gaan? Doordat je slecht eet krijg je niet voldoende voedingsstoffen binnen en dat kan verklaren waarom je zo moe bent. De ha kan je door verwijzen naar een dietiste en daamee kun je proberen om een goed voedingspatroon op te stellen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 15:37

En een tosti, of een broodje met een gekookt/gebakken ei erop, geroosterd brood?
Ik vind gewoon brood namelijk ook zó vies, dus dat eet ik ook nooit, maar de bovenstaande dingen vind ik wel lekker. Verder beginnen met onbijtdrink te drinken, en veel fruit te eten. Niet jezelf volstoppen met snoep, de gewone maaltijden zijn het belangrijkst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 15:39

Om het even onaardig te zeggen: Je bent zeker 10 kilo te licht! Dat is niet niks! Ga eens naar de huisarts en probeer als je toch even trek heb iets gezonds (boterham) te eten. Door te snoepen krijg je alleen suiker en snelle energie.

Er is op bokt trouwens ook een topic "ik wil juist aankomen" misschien kan je dat opzoeken voor tips?

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 15:40

Inderdaad dat je je moe en lusteloos voeld komt waarschijnlijk door het lage aantal goede vitamines en voedingsstoffen die je binnen krijgt. Ga is kijken wat je lekker vind en gezond is. Probeer je niet vol te stoppen met ongezonde dingen maar eet bijv een appel.
En vitamine pillen ofzo om je er een beetje bovenop te helpen..
En anders vraag advies aan je huisarts

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 15:41

hmm ik zou eens kunnen kijken.. het probleem als ik na school ga is dat ik om 7 uur bij huis weg moet en ik allang blij ben dat ik me bed uit kan komen en heb meestal weinig tijd om brood klaar te maken dus ik pak meestal een sneetje.. gooi er wat salami oid op en maak dat ik weg kom.. eten doe ik pas op school, want zo vroeg krijg ik helemaal niks door me keel heen..
maar meestal heb ik als ik op school ben nog geen zin en krijg ik pas tegen half 10 honger als de 1e pauze begint
dus een tosti meenemen word een beetje lastig denk ik:P

edit: ik weet dat ik 10 kilo te licht ben maar zoals ik al zei,.. ik heb mijn hele leven al ondergewicht,.. dat komt door mijn lichaamsbouw.. mijn vader en mijn broer hebbe ook altijd ondergewicht gehad, maar die eten wel gewoon goed
Laatst bijgewerkt door xxmyrtheexx op 06-01-09 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 15:42

De titel had beter kunnen zijn:
Citaat:
Ik eet slecht dus ik ben lusteloos en moe

Het is vooral een wisselwerking, ts. Probeer toch (ondanks je gevoel) een beter eetpatroon te hanteren.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 18:17

ja ik weet het.. alleen als ik dan probeer te eten terwijl ik geen zin heb ga ik kokhalzen.. dat is t probleem

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:26

Misschien hard; maar ik denk dat jij in een dipje zit en er uit moet komen. Probeer anders een cracker 's ochtends, is niet zo als een boterham en al genoeg. Gewoon een cracker met hagelslag ofzoiets dergelijks. Verder, zou ik veel fruit gaan eten en vooral de hele dag gewoon actief blijven, niet de tijd nemen om er over na te denken dat je 'lusteloos' bent, aangezien je dan het effect alleen maar versterkt. Misschien kun je evt naar de dokter gaan, omdat je zo moe bent. (pfeiffer?)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:29

Ga zowiezo even langs de huisarts, die kan je een dietiste en evt psycholoog verwijzing geven.

In mijn oren klinkt het als een probleem wat m tussen de oren zit.

Dat je haar slecht word,en je jezelf lusteloos voelt, ligt naar mijn idee aan het feit dat je ongezond eet.

Eet veel meer groente en fruit, dan voel je je snel beterder

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 18:37

ik zal morgen is beginnen om flink wat fruit te eten en morgen begint school weer, dus kom ik een beetje in een normaal ritme terecht.. misschien dat dat ook wel een beetje helpt.
ik ben nu bijna de hele dag thuis, vooral omdat mijn moeder rugpijn heeft en bijna niks kan en ik nu veel moet overnemen samen met mn pa.. en ik kan al niet zo lekker met mijn pa door een deur maarja.. het zal wel moeten, want me moeder kan het ook niet dus

DreE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:45

Ik zelf ben ook geen grote eter en Krijg 'smorgens ook geen brood door de keel. Heb gelukkig eet ik tussendoor altijd een appel of een stuk komkommer en geen lekkere/vette dingen. Maar omdat ik smorgens toch wel iets moet eten ( moet een half uur naar school fietsen kan niet op een lege maag) Eet ik altijd een activia yoghert/crackertje en altijd een glas thee. En heb een extra stukje brood mee naar school zodat ik altijd wat kan eten als ik op school ben.

Ik denk dat je vooral er voor moet zorgen dat je 's morgens iets eet en drinkt, dat je sowieso iets binnen hebt gekregen. En je moet dan iets pakken wat je lekker vindt omdat je het anders toch laat staan Knipoog En dat je tussendoor geen chips ofzo moet pakken maar een wortel of een stuk komkommer. Denk dat je je dan al een stuk fitter voelt omdat je dan ook vitamines binnen krijgt. Zou voor de zekerheid ook maar even naar de dokter toe. Die kan je er ook vast bij helpen!

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 18:59

ik probeer het eerst zelf wel even en als ik er niet bovenop kom ga ik wel ff naar de huisarts toe..
waar ik ook altijd enorm van baal is dat veel mensen denken dat ik anorexia of boulimia heb.. word dur echt zo moe van.. laatst op school moest ik bij mijn engels lerares kome en zat ze allemaal dinge erover te vertellen en dat het als een verslaving kon uitwerken net zoals alcohol.. ik dacht echt mens houd je mond.. ik snap wel dat ze bezorgd is maar je word er zo moe van als mensen dat elke keer denken.. kom ik die middag bij therapie.. zegt ze goh jij bent eigenlijk ook wel dun.. eet je wel genoeg.. ik moest moeite doen om me in te houde pff..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:05

Mensen bedoelen het goed, ze maken zich (terecht) zorgen om je.

Trek lekker losse kleding aan en dikke truien, zodat je magerheid niet zo opvalt, ik kan me voorstellen dat je je irriteerd aan mensen die het steeds tegen je zeggen.

Maar anderzijds is het ook wel heel belangrijk dat je zelf nu het besef hebt gekregen dat er echt wat moet veranderen.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 19:59

eerst had ik er niet zoveel problemen mee dat ik dun was.. het kan me opzich ook niet zo veel schelen wat andere mensen van me denken ik ben tevreden met me bouw.. noujaa een iets dikkere kont zodat mijn broeken niet allemaal afzakken zou wel prettig zijn maarja.. eerst at ik redelijk gezond maar laatste tijd ben ik steeds slechter gaan eten en daardoor voel ik me ook slechter en daarom denk ik nu van er moet wat veranderen

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:03

Nutriforce heeft mij prima geholpen om dikker te worden. Opgelost in (soja)melk goot ik dat zo naar binnen.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 18:12

het gaat er mij niet zo zeer om, dat ik dikker wil worden, maar meer dat ik wat meer energie krijg. En daarvoor zal ik toch echt iets meer moeten eten. De laatste 2 dagen gaat het best wel goed.. Ik heb nu weer ritme doordat ik nu weer naar school moet en ik eet heel vaak kleine dingen.. en heel veel fruit.. gister 3 mandarijnen, vandaag alweer 2. En dan tussendoor wel een keer een klein lekker tussendoortje. Nu hopen dat ik het vol hou