zzp's o jee,word het nu nog minder in het verpleegtehuis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liberty22

zzp's o jee,word het nu nog minder in het verpleegtehuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 00:01

de zzp's gaan nu in , en ik vind mijn werk nu al zoveel minder leuk/bevredigend , we staan altijd met een chronisch te kort aan mensen.
Wat resulteerd in het feit dat wij bijv bedlegerige mensen binnen tien minuten gewassen enzo hebben.

Het is zo triest , je kunt beter in de gevangenis zitten als in een verpleegtehuis.

Zal het nu nog minder worden????

Snoevie

Re: zzp's o jee,word het nu nog minder in het verpleegtehuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 09:38

wat zijn zzp's?

en ja helaas is het in veel gevangenissen nog beter als voor de oudjes en gehandicapten in verzorgings en verpleeg tehuizen......

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:43

Snoevie schreef:
wat zijn zzp's?

Zorgzwaarte pakketten Knipoog

In de Gehandicaptenzorg moeten we ook 10 % bezuiningen Verdrietig

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:47

wat erg.......en de werkdruk ligt al hoog en dan nog minder aandacht en tijd voor de mensen.........

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:48

zzp's zijn idd zorgzwaartepakketten.
Maar er werd toch al vanaf 1 januari 2008 in zzp's geindiceerd voor mensen die verblijf in hun pakket hadden?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:50

Wendy schreef:
zzp's zijn idd zorgzwaartepakketten.
Maar er werd toch al vanaf 1 januari 2008 in zzp's geindiceerd voor mensen die verblijf in hun pakket hadden?

JA, in 2007 heb ik al de ZZP 's ingevuld Knipoog Per organisatie wordt gekeken hoe je ermee omgaat. Zelfs per eenheid, raar genoeg.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:59

Antheman schreef:
JA, in 2007 heb ik al de ZZP 's ingevuld Knipoog Per organisatie wordt gekeken hoe je ermee omgaat. Zelfs per eenheid, raar genoeg.

Dat is idd vreemd. Weer zo'n leuke bezuigingsmaatregel dus.
Heb trouwens vorig jaar ook al wat aparte effecten gezien.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 12:14

ja bij ons ook al ingevuld en dit jaat gaan we ermee aan de slag , en alles word dan gecontroleerd door het ciz bij jullie ook ??
Het ciz zelf geen idee van wat bepaalde zorgvragers inhouden , zo vroegen ze mij of ze een client die niet meer kon praten en bed legerig was aan de telefoon mochten hebben.
Ik dus nou dat zal niet gaan want mevr praat niet meer , en het zis nou geef mevr toch maar even aan de telefoon Huilen
Laatst bijgewerkt door liberty22 op 06-01-09 12:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Lieset

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:21

Ik werk ook in een verzorgings / verpleeghuis.
Vind de zorg er echt niet beter op worden. En leuker word het ook niet nee.

Er blijft gewoon geen tijd over voor de bewoners. 10 minuten hier voor, 10 minuten daar voor... Tijd kost geld.. maar het zijn wel mensen waar ik voor zorg denk ik dan Ach gut

Ik houd mijn hart vast over hoe het er aan toe gaat als ik oud ben (duurt gelukkig nog een jaar of 60)

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:27

Ik werk in een verzorgingshuis, en wij werken er ook al afgelopen jaar mee met zzps.
Soms komt het ciz langs voor de indicatiestelling.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:41

En al die vervelende regels die eigenlijk bezuinigingsmaatregelen zijn, gaan ervoor zorgen dat je steeds creativer de indicatie-aanvraag van cliënten in gaat vullen. We zijn terug bij af. Het gaat er in Nederland om, wat een gehandicapte NIET kan, terwijl je pas ontwikkelingsgericht kunt werken als je van het tegenovergestelde uitgaat. Wat kan iemand WEL?!
Ik vind het vreselijk. Er is steeds minder geld voor gehandicapte, zieke en/of oudere mensen die zo hard zorg en begeleiding nodig hebben! (geef die mislukte bankiers nog maar een bonus! Hamer )
Ik ken schrijnende gevallen. Een kind met ademstilstanden, ernstig verstandelijk gehandicapt, krijgt geen geld meer voor verpleegkundige hulp (Ze hebben een PGB voor hun kind). Ouders zoeken maar uit hoe ze het redden met hun kind....
De hele financiering in de zorg is een puinhoop. Eerst maken "ze" allerlei bureaucratische regeltjes, waardoor het niet meer transparant is hoe de geldstromen lopen, daarna verzinnen "ze" nieuwe regeltjes, omdat het geld zo hard gaat. Er valt nog veel te halen uit efficient werken. Niet op de werkvloer,die heeft dat al geregeld, maar bij de wet- en regelmakers en bij de overhead van de instellingen. Zij weten vaak totaal niet waar het op de werkvloer over gaat.
Er is nog veel te doen....pfffff

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 23:47

nou en of er veel te doen is ik zeg ook gooi het middelmanagment er maar uit , nee op de werkvloer kan echt nie meer Hamer
bij ons zitten alle kantoormensen voor in het huis weg van de clienten natuurlijk en ja zomers hebben ze allemaal een airco terwijl de clieenten in 30 C zitten , allemaal ergonomisch verantwoorde bureaustoelen voor de 7 uur per dag dat ze er zijn en de clieenten die daar 24 uur per dag zitten zitten op rommel Misselijk

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:55

bij ons werken we zelfs met caretimers en moeten we dus alles wat we in onze dienst doen verantwoorden en inklokken op de bewoners.
Ook dus als we even niets voor de bewoner aan het doen zijn,zoals kletsen,diensten oplossen,kantoorwerk enz.
Hier wordt dus ook veel "fraude"mee gepleegd want het gaat natuurlijk niet eerlijk.
En je bent meer met de indicaties bezig dan met de bewoner zelf
Het moto van de zorg lijkt tegenwoordig"zoveel mogelijk zorg leveren van kwaliteit met zo min mogelijk personeel"

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:00

Bij ons is het sinds het nieuwe jaar ook ingevoerd en ik merk er tot nu toe nog niet heel veel van, nu werk ik dan wel op een revalidatieafdeling in een verpleeghuis. Personeelsgebrek is wel regelmatig aan de orde, soms is er gewoon geen personeel wat er ook geprobeerd word, flexpoule uitzendbureau's enz enz maar er is gewoon niemand, het lijkt wel of steeds minder mensen ik de zorg willen en blijven werken......

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:43

Ik werk als receptioniste bij een verpleeghuis (3 PG afdelingen en 1 somatiek) en vaak komt het voor dat bewoners naar me toe komen met vragen..

"Kunt u even mijn bloesje verder dichtknopen, de zusters hebben geen tijd.. "

"Kunt u mijn been even terugleggen op mijn rolstoel, want de zusters hebben geen tijd"

Enz. enz. enz. ..

Sneu hoor ...