Help! Ik eet ongezond..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fira

Help! Ik eet ongezond..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 20:03

Hallo medebokkers Doei!

Ik heb het gevoel dat ik heel ongezond eet vooral in de vakantie's (misschien een beetje logisch..)
Deze vakantie veel gesnoept en haast niet ontbeten en gelunched.. heel slecht ik weet het.
Maar ik heb zoveel andere dingen te doen!
Nou ben ik al niet de zwaarste (1.68 - 41 kilo..) maar ik wil wel gezond eten.
Ik heb me een tijdje voorgehouden zo van: "Nu eet ik elke dag gezond, altijd lunchen en ontbijten.." enz.
Maar ja, dat hield ik niet vol. Huilen van het lachen
Weten jullie hoe ik meer gezond kan eten? Inplaats me vol te proppen met snacks?
Ik heb gehoord dat een flesje water kan helpen, dat als je "lekkere trek" hebt
je dan moet drinken. Hebben jullie daar ervaring mee?

Groetjes jullie andere medebokker, Emma Knipoog

Yessy

Re: Help! Ik eet ongezond..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:54

Heb je geen tijd voor ontbijt/lunch, of heb je geen zin in brood (oid) omdat snoepjes/koekjes/chipjes lekkerder zijn?
In dat eerste geval zou ik mezelf toch een schop geven, je maakt er maar tijd voor. Desnoods de avond van tevoren even klaar maken en in de koelkast mikken, hoef je het de volgende dag alleen nog maar op te eten.

In het tweede geval, sja ik begrijp het al te goed, maar ik eet brood omdat ik trek heb en het vult prima! Misschien eens combineren, brood met speculaas als beleg, of vers fruit door je cornflakes of yoghurt (hmm Lachen )

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 08:22

Smorgens kan je bijvoorbeeld een drinkontbijt nemen,is snel en makkelijk en vol vitamines.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:51

Bewustworden is de eerste stap, die heb je dus al gemaakt. Nu kun je verder met de tweede stap Knipoog

Wissel het ontbijt af. Dus eet niet iedere morgen hetzelfde. zo houd je het afwisselend. Neem de tijd voor je ontbijt, vooral in het begin om er aan te wennen. Sta er iets eerder voor op. Dat werkt echt.

Als je teveel te doen hebt om te lunchen, zorg dan dat je brood bij je hebt en dat tussendoor kan eten. Maar ook hier geldt: De tijd nemen om even rustig te eten is nog beter.

Succes

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:56

Als je niet ontbijt of vergeet te lunchen, probeer dan i.i.g. de 2 stukken fruit wel tussendoor te eten en met het avondeten 2 ons groenten naar binnen te krijgen. Dan krijg je i.i.g. de vitaminen binnen die je lichaam nodig heeft.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 11:02

41 kilo?!?!?
pfff meid ga aub aan het ontbijt (echt de belangrijkste maal van de dag)
En zorg dat je juist wat kilo's erbij krijgt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 11:35

Idd gewoon ontbijten, je zult merken dat je de rest van de dag dan veel meer energie hebt en je beter kunt concentreren. Zoals iemand hier al zei is bewustwording de eerste stap, je hebt voortaan een keuze.
Ontbijten is ook gewoon een kwestie van gewenning, ik zou me dus niet voor kunnen stellen niet te ontbijten, omdat het gewoon hoort bij mijn ochtendritueel.
Gewoon stug elke ochtend iets eten dus, hoeft niet heel veel te zijn, maar zorg dat je iets binnen krijgt. Na een tijdje raak je er echt wel aan gewend Lachen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:08

Ik begrijp niet helemaal wat er nou zo moeilijk aan is om te eten? "Ik heb zoveel andere dingen te doen!" Verward Verward Verward

Gewoon 's ochtends, 's middags en 's avonds eten en 2 of 3 tussendoortjes. Hoe moeilijk kan het zijn.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:45

Ik ontbeet ook nooit, maar een paar jaar geleden ben ik er eens mee begonnen(omdat ik ook gezonder wilde leven *LOL* ) en ik heb er gewoon echt de tijd voor genomen. Ik ben iets eerder mijn bed uitgekomen en heb mezelf in het begin gedwongen 1 boterham te eten 's morgens. Tegenwoordig moet ik er niet meer aan denken om 's morgens niet te eten!

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 20:16

Veirl schreef:
Ik begrijp niet helemaal wat er nou zo moeilijk aan is om te eten? "Ik heb zoveel andere dingen te doen!" Verward Verward Verward

Gewoon 's ochtends, 's middags en 's avonds eten en 2 of 3 tussendoortjes. Hoe moeilijk kan het zijn.

Eten voor mij is niet moeilijk nee. Maar dat was alleen in de vakantie, dat ik 's ochtends niet at.
Ik ging namelijk overal heen, dit en dat, zus en zo. En dat zie ik dat weer staan, en dan staat de laptop
toevallig aan op tafel, en ja dan is het ineens weer 3 uur 's middags.

Het rare is... ik lus haast niks 's ochtends. Ja cornflakes van de Lidle, of Aldi.. ofzo. Met een beetje melk.
Maar ik kan ook niet zeggen dat dat de voedingrijkste dingen zijn. (hierbij is suiker toegoevoegd, en heel weing vezels ofzo..)

Maar goed, ik ga er in iedergeval aan werken, en ik ben zeker niet van plan af te vallen! Juist aan te komen Haha!
Al zal ik daar eel wat voor moeten doen...

Groetjes Knipoog

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:18

Ik ben 1 cm langer als jij en weeg 57 kg en ik ben al absoluut niet de dikste..
Ben jij niet hartstikke mager? Volgens mij kan dat nooit gezond zijn!
Misschien eens naar een dieetist om je te helpen met een gezond dieet?

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 21:57

Moonfish, ja klopt ik ben heel mager...
Wordt ook afentoe uitgeschoolden voor Anorexiawijf.
Ik vind dat niet kunnen,

Natuurlijk wil ik mezelf wel eens zien met extra kilotjes, (dan kan ik eindelijk broeken aan! Haha! )

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:59

Ik at ongeveer een jaar geleden 's ochtends ook niets, tegenwoordig een broodje. Dat moet je opbouwen. Misschien eens beginnen met ontbijtkoek?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:01

Ik weet niet wat je ritme op een dag is maar probeer een schema op te stellen voor jezelf. Je moet je er eerst wel echt aan houden amar daarna ben je er aan gewend en gaat het eigenlijk vanzelf.

8 uur ontbijten, 11 uur fruit/broodje/cracker oid 1 uur lunch, 3 uur zelfde als 11 uur 6 uur avondeten en dan eventuuel rond 8 uur nog wat.

Een goed eetpatroon is het belangrijkste daar kun je mee gaan varieren met wat je eet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:03

_Undercover schreef:
Moonfish, ja klopt ik ben heel mager...
Wordt ook afentoe uitgeschoolden voor Anorexiawijf.
Ik vind dat niet kunnen,

Natuurlijk wil ik mezelf wel eens zien met extra kilotjes, (dan kan ik eindelijk broeken aan! Haha! )

Het is ook niet echt gezond zoals je leeft he?
Ik zou sirieus overwegen of een dieetist je kan helpen met opbouwen van eten en gezond eten.
Eten s'morgens vind ik ook moeilijk, maar dan heb ik gewoon geen trek, toch prop ik het naar binnen en zo nu en dan weer eens wat anders als ontbijt helpt ook.
40 kg.. Das echt niet veel.