amandelen eruit, wat mag/kan/wil je eten?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chocotof

amandelen eruit, wat mag/kan/wil je eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 19:58

Ik word very soon geopereerd aangezien het nu echt tijd is om mijn amandelen
eruit te halen.

Maar nu is mijn vraag eigenlijk wat je na zo'n operatie allemaal
kan,mag en vooral wil eten?

Mag je bijvoorbeeld zuivel producten?
Hoelang duurt het voordat je weer een beetje 'vast' voedsel kan eten?

C_Star

Re: amandelen eruit, wat mag/kan/wil je eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:08

Meestal of altijd krijg je wel een voorlichting of een gesprek met een arts of assistente lijkt mij.
Bij mij is het alweer ruim 8 jaar geleden, maar kan me nog herinneren dat ik de eerste dagen alleen maar vloeibare dingen kon eten bijv. vla, yoghurt enz

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:58

Ik ben afgelopen juni geopereerd aan mijn amandelen. Volgens mij mag je drie dagen geen vast voedsel. Ik had al wel dezelfde dag brood gegeten zonder korsten. Aanraders vind ik zachte cake, wentelteefjes en sorbetijs van de Albert Heyn (l) Zuivel ging bij mij ook wel, kreeg niet veel slijm daarvan ofzo Tong uitsteken De pijn vond ik trouwens ook wel meevallen, niet erger dan de keelontstekingen die ik had Lachen

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 00:33

Je kan in principe alles wel eten, maar sommige dingen zijn gewoon niet zo slim om te eten/drinken.
Zuivel krijg je lastig weg, zure en zeer zoete dingen doen zeer, harde en droge dingen zijn ook niet slim.
Ik at de eerste dagen brood met boter (geen korst) en kaas. Met muizehapjes kreeg ik dat wel naar binnen. Een boterham deed ik een half uur over Ach gut Ik kreeg mijn mond ook niet zo ver open, dusja..
Na 2 weken kon ik alles weer eten, na 5 dagen ook wel weer, maar niet gekruid of te hard (chips ofzo). Aardappelen, vlees en groente gingen wel als je goed kauwde.
Oja, kwartiertje voordat je gaat eten om een zetpil vragen. Dan kan je beter eten. Nooit om een pil vragen die je moet slikken, want die blijven hangen Clown Had ik ook toen ik mijn pil moest slikken (de pil, dus kon niet anders). Dat is echt geen pretje Sigaar
Verder kon ik amper praten voor een week. Kon ik een paar woorden zeggen, naar lucht happen en dan mijn zin afmaken Sigaar Dus nodig de eerste dagen niet al je vriendinnen uit Knipoog

DatjaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 00:37

jah idd das voor mij ook al heel lang geleden...
toen kreeg ik mijn neus én keel amandelen eruit..
je kan eerst niet goed praten, doet erg pijn..
Heel veel ijs eten!!!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:22

Lekker veel waterijsjes enzo eten, dat is erg goed.
Verder ook vla/yoghurt enzo eten Lachen.

Palino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:24

Het is bij mij inmiddels alweer zo`n 18 jaar geleden, maar ik weet nog dat ik heel veel waterijsjes mocht eten. Dat werkt ook een beetje pijnstillend.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:28

Ik geloof dat ik alles mocht eten. Ik moest wel blijven slapen en heb die dagen geen ijsjes gegeten (hou niet zo van ijs) maar kannen met ijswater. Thuis gewoon aan de dubbeldrank zonder prik en dat ging ook goed. Brood lukte ook, kleine hapjes want je mond wil op de een of andere manier niet helemaal open.
Veder kon ik juist wel praten. Wel piepend. Deed niet echt zeer, maar ben ook gelijk begonnen met praten.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:34

IJs, ijs en nog es ijs Tong uitsteken
Mijn dochtertje krijgt ze er de 15e uit.. neus en keel...
"Vloeibaar" voedsel moet je de eerste dagen ook proberen te eten.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:12

Ja idd ik had in het begin nam ik ook heel veel ijs...

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:15

ik mocht geloof ik ook alles eten...is ook al een x jaar geleden weer...kan me herrineren dat ik heeeel veeel ijs at!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:18

Je mág alles eten, maar ik kan je wel vertellen dat je dat niet gaat doen hahahahaha, je gaat hooguit heel de dag water drinken want eten kun je niet van de pijn Knipoog

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:28

Ik at veel vla. Waterijsjes werd toen geadviseerd, maar doordat ik elke keer maar zo weinig van dat ijsje af likte, schuurde het zo in mijn keel. Ik dronk heel veel karvan cevitam.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:45

ik had idd waterijsjes en hele koude limo.. maar na twee dagen had ik zo'n behoefte aan iets anders dat ik één chitos chipje in me mond heb gedaan en daarop gaan zuigen Tong uitsteken ik had ineens zo'n behoefte aan zout en iets met smaak i.p.v. waterijsjes enzo.. ik heb geen vla gegeten omdat ik weet dat je daar heel veel speeksel van krijgt en dan moet je nog vaker slikken en bij mij was dat echt geen pretje dus daar heb ik me niet aan gewaagd...

_Annelies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:51

bij mij is het ongeveer 6 jaar geleden gebreurd, je moet gewoon zelf kijken hoe het gaat, ik weet nog dat ik heel veel ijs water heb gedronken omdat het andere eten echt niet door me keel kreeg en vla enz daar kreeg ik alleen slijmophoping van.

Moet je ook een nachtje blijven?