dikke benen:S hoe krijg je dunnere benen????

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bobby33

dikke benen:S hoe krijg je dunnere benen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 17:01

hoi
ik vind zelf dat mijn benen te dik zijn. ik ben niet zo groot maar mijn bovenbenen zijn dik,en de rest van mijn lijf niet
dus ik zeg niet dat ik mezelf dik vind , maar hoe krijg je je ( boven )
benen dunner zonder dat je moet lijnen of af vallen dat heel je lijf dunner word??? want dat wil ik niet ik wil alleen dat me bovenbenen iets dunner worden!! :S

ik hoop dat iemand iets weet!!!

laura

Mars

Re: dikke benen:S hoe krijg je dunnere benen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:05

Tja dat is heel erg moeilijk denk ik. Je kunt gaan fietsen,lopen etc. Daar worden je benen wellicht iets strakker van, maar echt op één plaats afvallen is bijna niet te doen.
Afvallen doe je door een combinatie van een goed eetpatroon en voldoende beweging, dat heeft invloed op je hele lichaam en je zult dan dus overal wel wat kwijtraken.

bobby33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 17:14

dankje voor je reactie
ik eet ook best wel veel maar ik kom alleen aan bij me benen:S

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:47

Van duurlopen worden je benen op den duur slanker!

bobby33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 17:49

wat is duurlopen????

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:54

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:54

liposuctie!

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:55

hahaha

blondie_ lekker die littekens

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 01:07

tja Knipoog denk eigenlijk dat het moeilijk wordt om dunnere benen te krijgen zonder dat je ervoor gaat dieeten. Plaatselijk vet verbranden werkt niet. maar door veel te kopen en hardlopen zullen ze wel wat strakker worden, maar dan zul je ook overal afvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 01:10

Door veel te wandelen, kilometer of zes per dag en dat dagelijks te doen, zullen ze slanker worden.
Plaatselijk vet verbranden kan dus wel, door bijvoorbeeld te gaan schaatsen, skeeleren etc alleen daar krijg je weer meer spiermassa van in je bovenbenen, waardoor ze in centimeters echt niet dunner gaan worden.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 01:13

plaatselijk afvallen kan NIET. Geen discussie over mogelijk. Strakker worden door spieropbouw, ja. Op je benen vet verbranden maar tegelijkertijd op (bijvoorbeeld) je buik niet, onzin.

Citaat:
10. Denken dat je lokaal kunt afvallen
Lokaal afvallen, ook wel bekend als plekreductie, is een mythe die shopping channels hardnekkig in stand houden, om hun producten die zeggen dat te doen te blijven verkopen. Je valt alleen af als je de gehele hoeveelheid overtollig lichaamsvet vermindert. Daarbij geldt dat daar waar het vet het eerst verscheen, het het laatst weer verdwijnt. Bij mannen is dat meestal op de buik, bij vrouwen op de heupen en billen.

Bron: http://www.eigenkracht.nl/slimfit/afvalfoutentop10

Citaat:
Hoe 'lokaal' afvallen?
Een wens van veel mensen is om 'lokaal' af te vallen. Ze willen graag minder vet op hun heupen, buik of benen. Mannen en vrouwen kennen de peren appel en zandlopervormen. De meeste van ons zijn appels waarbij het overtollige lichaamsvet zich op onze buik afzet, maar er zijn ook peren met vet vooral op heupen en billen. Het probleem is echter dat je niet lokaal kunt afvallen. Je kunt het vet dus niet op één bepaalde plek reduceren. Om vet op bijvoorbeeld je heupen en benen kwijt te raken, moet je totale lichaamsvetpercentage naar beneden. Dit betekent meer bewegen en niet meer eten dan dat je op een dag aan energie verbruikt. Voeg daar krachttraining aan toe. Meer spiermassa betekent een snellere stofwisseling, waardoor je ook in rust meer calorieen verbrandt. Richt deze krachttrainning op de plaatsen waar je wilt afvallen.

Bron: http://www.healthylives.nl/beweging/afv ... l-afvallen

Citaat:
7. ‘lokaal’ afvallen bestaat niet. Lokaal of plaatselijk afvallen is simpelweg niet mogelijk, omdat het lichaam dat niet doet. Het lichaam bepaalt zelf welk vet het verbrandt, niet noodzakelijk het vet rondom de getrainde spiergroep. Daarom zie je ook nooit iemand die een sixpack heeft en gespierde bovenbenen, terwijl er nog enorme kwabben vet aan zijn armen en bovenlichaam zitten. Zo werkt het lichaam simpelweg niet, wat we ook proberen. Buikvet en vet rond kont en bovenbenen verdwijnt pas als laatste, als andere vetreserves zijn verbruikt, ongeacht hoe vaak we die buik- of beenspieren ook trainen. Dat is dan ook precies de reden waarom al die tv-reclames met allerlei onzinnige apparatuur niet kunnen werken. “Ja, dat weet iedereen”, zeggen ze dan, maar ondertussen wel al 5 van die dingen op de zolder liggen. Trilbanden die je om je kont moet spannen, buikspier apparaten die platte buiken en sixpack beloven, apparaatjes die door stroomschokken je spieren activeren en groter maken, hoeveel onzin heb je al aan je neus voorbij zien komen of zelfs al geprobeerd? En waarom werken ze niet? Omdat het simpelweg niet kan. Mensen met een behoorlijk overwicht krijgen géén sixpack, geen enorme borstkas, geen slanke bovenbenen of wat dan ook door welke trilband, 25-in-1 apparaat, buikspierversteviger of elektrische schok dan ook. Lokaal afvallen bestaat niet! Welcome to reality!

Bron: http://valtaf.nl/index.php?pxd=.g&pxc=2 ... fo&id=1985

enz enz enz.....
Laatst bijgewerkt door Qimm op 05-01-09 01:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 01:15

Is geen onzin Qimm, hoe kom je aan die wijsheid dat het onzin is?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 01:20

suleilitha schreef:
Is geen onzin Qimm, hoe kom je aan die wijsheid dat het onzin is?

Dat wil ik ook wel eens weten ja.. Ja

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 01:22

uh nou zie de bronnen en stukken tekst die ik aan heb gehaald? geen idee hoor, maar als je lokaal afvallen intypt bij google krijg je vreemd genoeg alleen maar artikelen dat het onmogelijk is... zou het dan misschien... onmogelijk zijn? Geen idee hoor, ben ook maar blond.
Internet is ook niet alwetend, maar wel een beetje vreemd dat nergens wordt vermeld dat het WEL kan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 01:25

Die bronnen van je kloppen niet Haha!
Verder weet ik uit ervaring (gediplomeerd schaats- en skeelerlesgeefmens) dat het wel kan Knipoog

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 01:27

Prima, ik blijf bij mijn standpunt en jij bij je jouwe oke? Ik vind jouw gediplomeerde opinie niet genoeg om overtuigend te zijn. Dan ga ik naar bed, want hoe zuur het ook is, morgen weer werken voor de kost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 01:31

Het is niet alleen mijn opinie maar ook een stuk eigen ervaring Haha! (en nagemeten bij "leerlingen" een paar jaar geleden)

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 02:56

Vet plaatselijk verbranden kan niet, maar spieren kunnen wel veranderen en als je dan opmeet lijkt het indd alsof daar minder vet is.. bv als je eerst veel deed fitnissen en zware oefingen om je benen te trainen en nu ineens veel gaat lopen oftewel die spieren veel gebruikt maar niet met teveel kracht.
Je spieren worden dan dunner.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:49

suleilitha schreef:
Die bronnen van je kloppen niet Haha!
Verder weet ik uit ervaring (gediplomeerd schaats- en skeelerlesgeefmens) dat het wel kan Knipoog

Dus als je met de blubberbuik, zwabberarmen, megatieten en dikke benen gaat schaatsen/skeeleren krijg je alleen maar dunne benen en de rest blijft even dik. Ook typisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:51

Dat is ook weer overdreven maar met skeeleren train je alleen je bovenbenen en heupen en kont. Met je armen gebeurt echt niks. Vroeger zag je ook dat topschaatsers totaal uit proporties waren, ontwikkelde afgetrainde poten en armen als sprietjes, tegenwoordig pakken ze gelukkig met krachttrainingen de rest van het lijf ook mee. En inderdaad, je tieten vallen er niet van af.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:56

Door sporten, ongeacht wélke, valt je gewoon algeheel af. En doordat schaatsen/skeeleren een beensport is zullen die het meest getraint worden en het strakst eruit zien (en ook zijn uiteraard). Maar dat maakt het niet dat je alleen maar op je benen afvalt, maar over je hele lichaam. Lokaal afvallen kan dus vanuit dat oogpunt níet omdat je hoe dan ook op méér plekken óók afvalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:58

Ik neem aan dat jij ook voor schaatsen en skeelertemmer hebt gestudeerd??? Knipoog

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:00

Ik denk dat het wel mogelijk is, maar ik zou ook niet meteen weten hoe. Ik dacht ook aan elke dag een stevige wandeling, of hardlopen...
Daarvan krijg je wel meer spieren in je benen, dus ze zijn dan mooier afgelijnd, maar ik weet niet meteen of dit ook in centimeters veel gaat schelen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:02

suleilitha schreef:
Ik neem aan dat jij ook voor schaatsen en skeelertemmer hebt gestudeerd??? Knipoog

Je valt verder nérgens anders af als je schaatst? Ook niet op je taille/buik, verschil in volheid in het gezicht/hals. Typisch... maar een gediplomeerd iemand weet daar natuurlijk álles vanaf, dus ik zal met mijn algemene kennis, logisch nadenken en mijn internetbronnen mijn buigen onder de druk van de échte kenner. Gefeliciteerd Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:03

Het hangt een beetje af van hoe dik ze nu zijn Nickytje, maar het is mijn gelukt (met veel geduld, overigens) om door meer duurwerk te gaan doen, dus langere slankere spieren te kweken, ook het volume van mijn bovenbenen te doen afnemen, die ooit erg waren opgepompt door krachttraining.

Qimm, ik heb het nu niet over toppers maar over te dikke recreanten die net beginnen, sorry, was ik vergeten.