Dromen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 00:58

Dromen doet niet iedereen, niet veel mensen herrineren de dromen en niet iedereen droomt in kleur... Sommige wel!
Soms gebeuren er ook gekke dingen als je droomt; Je praat in je slaap, je maakt afentoe een gekke beweging, je slaapwandeld, je word wakker en gaat weer verder, je slaapt met ogen open, je bepaald je eigen dromen, het kan niet gekker.

In mijn situatie is het zo; Ik droom in kleur, ik herriner ze meestal, soms kan ik mijn eigen dromen beinvloeden, ik kan wakkerworden, en mocht mijn droom nou zo plesant zijn, zeg ik tegen mezelf 'ik wil verder dromen met die droom' dan kan dat Bloos Verder schijn ik afentoe in mijn slaap te praten, maar meestal als ik een nachtmerrie heb. Ik ben ook wel eens schreeuwend wakker geworden, en dat is best wel creapy, dan schreeuw je zowel als in de droom als in het egt. Ik ben over het algemeen bewust dat ik droom, soms zijn de dromen te verwarrend om realistisch te zijn Clown

Ben benieuwd hoe het bij jullie is Vork Kunnen jullie jullie dromen beinvloeden? Hebben jullie lucide dromen?
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 04-01-09 01:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Genee

Re: Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:01

Ik heb soms van die nachten dat ik heel veel dromen onthoud. Het zijn meestal best vreemde droomde. Dromen die je kan beinvloeden, als je maar half slaap, zijn meestal wel leuk. En als iemand tegen me praat tijdens een lichte slaap kraam ik ook nog wel eens wat onzin uit. Ik droom trouwens vaak dat ik ergens anders ben en dan het licht niet kan vinden, met als gevolg dat ik door mijn eigen kamer zit te strompelen, compleet de weg kwijt, opzoek naar een lichtknopje of een raam.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:02

Ik heb dagen dat ik me dromen herinner maar heb ook dagen dat ik het gevoel heb dat ik niet gedroomt heb. Ik ben ook een prater en ze zeggen dat ik vaak slaapdronken ben. Of dat het zelfde is met gewoon praten in je slaap weet ik niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 01:03

Hahaha, dat lijkt me ook vresellijk, stel je voor je vriend gaat je dan helemaal uithoren Clown Dat kan voor zover ik weet niet bij mij haha.. Maar dat slaapwandelen lijkt me ook niet prettig, kan je opeens ergens wakker worden, heb wel eens extreme verhalen gehoord. Ik vraag me dan wel af wat iemand droomt als die slaapwandeld

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:05

Weet ook nog wel van een paar jaar geleden dat mijn moeder me sóchtends wakker maakte en dat ik nog zo aan het slapen was dat ik prompt dingen uit mijn geschiedenisboek ging opnoemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:08

Er lopen al twee topics over dit onderwerp (en verwanten). Vooral [LZP] Dromen? is denk ik interessant om eens door te lezen. Je hebt ook nog [MW] slaapverlamming... grotendeels verwant aan jouw topic.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 01:11

Dit is totaal iets anders, dit gaat voornamelijk over hoe je je dromen meemaakt en of je ze zelf kan beinvloeden, en over lucide dromen. Is weer net iets anders dan die andere 2 naar mijn mening

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:11

Nouks schreef:
Er lopen al twee topics over dit onderwerp (en verwanten). Vooral [LZP] Dromen? is denk ik interessant om eens door te lezen. Je hebt ook nog [MW] slaapverlamming... grotendeels verwant aan jouw topic.

Ik vind dit toch een heel andere topic met een heel andere insteek mbt dromen Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:12

Ik droom meestal (hoe verrassend) over wat mij van ''binnen'' bezig houd.. Dus inderdaad zoals dromen ook bedoeld zijn om het te helpen ''verwerken'' waar je je onbewust druk om maakt..

Maar het gekke is dus, ik herrinner me alles, zelfs de kleinste details en ik weet dat het heel kort duurt maar toch duurt het zolang met zoveel details in zo'n korte tijd..

Ja ik vind dromen wel interesant, leuk is anders interesant is het zekers!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:13

Nouks schreef:

En vandaar hier een slotje.