Ziekenhuis .. diep bedroevend

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rominy

Ziekenhuis .. diep bedroevend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 19:34

Bokkers Koe

Mijn oma heeft op nieuw jaar een ongelukje gehad
zei is heel goed op been en doet alles zelf nog werkt en is nog volop fris en geniet van het leven!
Nu wou ze gaan slapen na het nieuwe jaar
maar ze neemt haar honden ook altijd mee naar boven!
een van haar honden is blind en doof dus draagt zei die naar boven!
na tree 5 verloor ze haar evenwicht en is met een flinke smak naar achteren gevallen op haar been..
Het deed haar toch wel even zeer maar ging na 5 minuten terug naar boven! met hond Koe

De volgende morgen werd ze wakker met fikse pijn!
en had ondertussen mijn moeder opgebelt ..
Het was allemaal goed dik en mijn oma '' sleurde'' als het waren haar been mee..
dat klonk niet echt goed
dus is mijn moeder ermee naar het ziekenhuis gereden
5 uur lang hebben ze daar moeten wachten:S terwijl mijn oma echt heel erge pijn had
maargoed er waren foto's genomen en bleek haar knie gebroken te zijn en is er gips om heen gedaan

Vandaag ging ik mee om mijn oma te bezoeken thuis bij haar
Haar heup was vanmorgen ook dikker geworden! en deed haar erg zeer..
Dus moesten we langs komen met haar weer in het ziekenhuis..
met veel moeite daarheen gebracht ..
Nu hebben we daar anderhalf uur moeten wachten!
dan nu wat mij nog zo aangreep de assistente hoorde wij zeggen tegen de dokter: Als je zin hebt mag je ook nog een kijkje nemen bij mevr V. ( mijn oma dus)
terwijl ging die dokter nog even op zijn gemak een koffie drinken..

Hier kon ik even niet bij!
Mijn oma stierf zowat van de pijn had echt last hiervan en wou liever zo snel mogelijk naar huis
gaan ze zo doen..

Wij hebben daar vanaf half 2 tot half 6 gezeten
voor 4 foto's te laten maken
en de uitslag was dat er in haar heup een spiertje gescheurd was en een bloeduitstorting

ik vind dit diep bedroefd en vooral wat die assistente nog zei Verdrietig
Gelukkig is mijn oma lekker thuis
en hoefde ze niet te blijven waar ze zo bang voor was

Helaas moet zei nog 6 weken in het gips zitten waarvan dus ook thuis
dat gaat voor haar een hell zijn aangezien mevrouw altijd nog buiten is! Ach gut

Vjestagirl

Re: Ziekenhuis .. diep bedroevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:40

Dat is het nadeel van werken in een ziekenhuis: iedereen die daar komt mankeert iets, iedereen heeft pijn, iedereen wil zo snel mogelijk naar huis. Je kan als patient, maar ook als arts nooit inschatten hoe druk het gaat worden zo'n dag. En ik neem aan dat je ook niet wilt dat een arts die naar je oma kijkt al 6 uur op zijn voeten staat, sinds zijn ontbijt niets meer gegeten en gedronken heeft, en bijna omvalt van de honger. Een arts is ook een mens en een werknemer, die ook recht heeft op lunchpauze, op eventjes zitten voor een kop koffie...

En het klinkt heel cru: 'als je zin hebt', maar weet jij veel, wie weet zegt hij dat wel over iedere patiënt om te voorkomen dat het klinkt alsof hij bevelen uit loopt te delen.

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 19:44

Okee je hebt wel gelijk ieder mens moet zijn pauze kunnen nemen
maar laat haar dan niet wachten van half 2 tot half 6 he..
dan heb je toch hooguit je tijd echt wel genomen terwijl assistentie door de telefoon zei kom maar direct en zet de auto maar op de spoedhulp..

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:50

Dat ze zo lang moest wachten, vind ik echt vervelend en ik snap dat je daar boos om bent.
Wel weet ik dat een heleboel artsen zich de naad uit werken en af en toen pauze nodig hebben. Zoals Vjestagirl zei, weet je nooit hoe druk het wordt op een dag.
En neem van mij aan, ze laten je oma echt niet expres zo lang wachten, daar schieten de artsen etc voor zichzelf ook niks mee op.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:51

Ja maar bij de spoed heb je ook gradaties qua spoed, een dikkere heup staat niet hoog op de lijst qua spoed

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:53

Maar, iig, heel veel beterschap voor je oma, en dat het de volgende keer maar sneller moge gaan.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:58

Verpleegkundige en Artsen zijn ook maar mensen. En niemand op de EH zit er voor zijn lolletje, en allemaal willen ze snel geholpen worden Tong uitsteken Als ze je oma eerder hadden kunnen helpen hadden ze dat zeker gedaan. Maar (als verpleegkundige in opleiding) weet ik heel goed dat je soms echt pauze nodig hebt. Hoe graag je mensen ook wilt helpen, je moet ook om jezelf denken. Dat neemt niet weg dat de assistente haar zin misschien iets tactischer had kunnen formuleren! Maar ik hoop dat je hun kant ook snapt Knipoog

Heel veel sterkte voor je oma, gelukkig is haar heup ook nog niet gebroken, anders zou het wel heel lastig worden allemaal!

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:03

nou heel erg veel sterkte voor je oma in iig!
maar zoiets heb ik dus ook mee gemaakt..
dan zit je daar idd een uur te wachten omdat die dokter aan het koffie drinken is... :S (had een gebroken been )
zo dom maargoed..
ben er wel weer heel goed vanaf gekomen..

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 20:20

desty schreef:
nou heel erg veel sterkte voor je oma in iig!
maar zoiets heb ik dus ook mee gemaakt..
dan zit je daar idd een uur te wachten omdat die dokter aan het koffie drinken is... :S (had een gebroken been )
zo dom maargoed..
ben er wel weer heel goed vanaf gekomen..

Idd
Maar gohh als die assistente zegt van kom maar gelijk hierheen gereden parkeer je auto op spoedparking
en je word meteen geholpen..
en ze laten je dan zo lang wachten..
Sorry alle respect voor die mensen daar enz! Tuurlijk verdienen die recht op pauze enz het zijn tenslotte idd ook maar mensen
maar zegt dan niet dat je meteen word geholpen enzo!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:25

Als ze dat gezegt heeft is het idd niet heel erg netjes hoe er gehandeld is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:28

rominy schreef:
Okee je hebt wel gelijk ieder mens moet zijn pauze kunnen nemen
maar laat haar dan niet wachten van half 2 tot half 6 he..
dan heb je toch hooguit je tijd echt wel genomen terwijl assistentie door de telefoon zei kom maar direct en zet de auto maar op de spoedhulp..

Hoop niet dat je denkt dat die dan pauze genomen heeft van half 2 tot half 6? Clown
Door de telefoon kunnen ze veel zeggen, ze weten dan ook niet altijd hoe het precies uitziet en wie weet zijn er tussen de tijd van de telefoon en het aankomen (al zijn dat maar 5 minuten) wel 3 spoedgevallen binnengekomen ... Je weet het allemaal niet Knipoog

Werk zelf ook in een ziekenhuis, wel "maar" in het labo maar dan nog .. die stalen komen ook binnen en daar willen ze ook een uitslag van, als ik steeds alles meteen zou moeten doen zou ik de hele dag op mijn ontbijt leven, en dat trek ik toch even niet Nagelbijten / Gniffelen Dus soms moet je dingen even laten liggen (in mijn geval, waarmee ik niet wil zeggen dat het werk echt blijft liggen maar het wordt dan wel door anderen gedaan die op dat moment geen pauze hebben, waar ik me ook niet goed bij voel maar je kan gewoon niet anders Nagelbijten / Gniffelen) of mensen even laten wachten (in jouw geval). En het wachten duurt altijd veel te lang als je pijn hebt, of dit nu 5 minuten is of 5u Knipoog Probleem is dat het vaak gewoon niet anders gaat, en zoals al gezegd: soms hebben anderen gewoon eerst hulp nodig...

Ook nog even vertellen .. mijn moeder werkt ook in het ziekenhuis (radiologie) en heeft eens met kerst of nieuwjaar moeten werken (dit jaar was het met nieuwjaar maar toen viel het mee) en ze heeft gezegd dat het toen zo druk was dat ze pas om 3u in de namiddag (dus van 's morgens 8u) even wat heeft kunnen drinken, eten weet ik zelfs nog niet. Helemaal niet gezond, maarja ... En je zal zien dat je dan nog mensen hebt die klagen dat ze die dag zo lang moesten wachten ... Knipoog

Wel naar voor je oma, een gebroken knie, brrr ... Hopelijk gaat het snel wat beter Ach gut
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-01-09 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:33

Nou ik zou het allemaal goed in de gaten houden!
Vorig jaar mei is mn oma van de fiets gevallen, scheurtje in bekken, al hadden ze het niet meteen in de gaten, ze is eerst 2x weer naar huis gestuurd onder het mom van gekneusd. Uiteindelijk mocht ze op ziekenhuis blijven, artsen en verpleging hebben zeker niet hun best gedaan, (zeg niet allemaal, maar er zaten er paar tussen op die afdeling!) Mijn oma heeft het niet overleefd om het cru te zeggen. Mn oma kreeg ook iets met de nieren, kon niet veel drinken, toch lieten ze de medicijnen oplossen in groot glas water (kon ze dus niet opdrinken) en vergaten het doorligbed aan te zetten, dus had ze nog niks aan, ze moest echt 45 min wachten tot iemand hielp met toiletbezoek. Ze had dus wat met haar bekken, maar ze lieten haar rustig tijden zitten in een stoel, omdat iedereen 'druk' was en haar niet in bed kon helpen. Ik heb echt slechte ervaringen met dat ziekenhuis, mn vader en tante hebben klachten ingediend, was meer dan een a4 vol. Ik zou er zelf niet naartoe gaan.

Hou echt in de gaten hoe het met je oma gaat! Succes en veel beterschap voor haar Lachen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:49

Mensen die op de eerste hulp werken hebben uiteraard als enige doel iedereen zo lang mogelijk laten wachten en zoveel mogelijk pijn te laten lijden, waarom zou je anders dat werk gaan doen Verward

Het is heel vervelend als je als patiënt en familie moet wachten op de eerste hulp, maar soms is het niet anders. Niemand kan er wat aan doen als er een reanimatie/hartinfarct/ernstig trauma/comateuze patiënt etc binnenkomt. En als je met je moeder in een reanimatie/trauma setting binnenkomt wil je ook graag direct geholpen worden lijkt me?

Sterkte voor je oma en probeer je niet te druk te maken om wat wachttijd, gelukkig is het allemaal redelijk goed afgelopen en hoefde ze niet ook nog aan een gebroken heup geopereerd te worden...

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:59

Allereerst: veel sterkte voor je oma! Ik hoor soms wel vaker van die rare verhalen over het ziekenhuis..!!
Ik heb zelf ook rare ervaringen met ziekenhuizen..
nogmaals sterkte

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 00:14

Erg bedankt voor de reacties
ze zal er gauw wel boven op komen
t deed alleen wel even bij mij zeer dat ze even traanogen kreeg van de pijn ..
Mijn oma nog nooit een traantje zien laten .. en mijn oma zowel mijn opa kom ik super mee overweg en betekenen echt veel voor me
vandaar dat ik wel even schrok

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:18

Heel veel sterkte gewenst voor je oma!

Ik snap dat een dikke heup niet op nr1 spoed staat, maar als ie toch even tijd heeft........

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:20

ja dat is ook echt schrikken ook. ik heb eens met een gebroke arm 6 uur op de ehbo in de wachtkamer gezeten. zijn we aan de beurt zegge ze nog doodleuk jha tis niet druk.
mijn oma is ook eens gevalle. toen heeft de huisarts een mega fout gemaakt. oma kon amper lopen veel pijn amper zitten enz. oma heeft een week op bed/zittend op rollator doorgebracht huisarts kwam bijna elke dag omdat ze het amper uithield. wat bleek heup gebroken.

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 00:23

Haar achterkant van de knie is gebroken en verschoven
en maandag komt ze terug voor controle en nieuwe foto's
ze word geopereerd een deze weken..
en word een stukje donarbot bij toegevoegd
kleine operatie
maar zodra het stukje donarbot er niet word bij geplaatst zou ze X benen krijgen en scheef / minder goed gaan lopen
is haar verteld

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:25

Chantal___ schreef:
Heel veel sterkte gewenst voor je oma!

Ik snap dat een dikke heup niet op nr1 spoed staat, maar als ie toch even tijd heeft........

Mensen, echt ik snap dit echt niet. WAAROM is het raar dat een dokter even pauze neemt. Een gebroken bot ís nu eenmaal geen spoedgeval. Ook dokters zijn mensen, en ook dokters moeten pauze nemen. Hij HAD blijkbaar niet 'even' tijd, anders was hij wel langsgekomen.
Daarbij; als die dokter fouten had gemaakt omdat hij tien uur non stop had gewerkt, was iedereen hier ook helemaal over zn toeren. Wie weet hoelang die man al bezig was? Voor hetzelfde geld was hij al 10/12 uur achtereen aan het werken. Dat gebeurd vaak zat hoor. Mag hij dan even een bakkie doen als er geen spoedeisende dingen zijn.

Ik heb ook wel eens met een gebroken been op SEH gezeten, en ja ik moest ook lang wachten. Vond ik ook verschrikkelijk want je gaat bekant dood van de pijn. Maar ik neem aan dat die dokters dat ook niet expres doen. Ook als je op SEH werkt moet je om jezelf denken. Iedereen vindt het logisch dat je pauze neemt in welke willekeurige baan ook, maar dokters mogen dat niet?? Erg krom hoor.

Wat een belachelijke reacties hier allemaal. Scheve mond

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:08

Ik snap dat het hard aankomt... Maar inderdaad: artsen en verpleegkundigen zijn ook maar mensen!
Als jij in het ziekenhuis komt, heb je vaak als 'buitenstaander' geen flauw idee hoe druk het is... Dat is niet altijd te merken, ookal rent en vliegt iedereen...

De assistente had de vraag wat tactischer kunnen brengen, maar daarnaast WEET je dat het wachten in het ziekenhuis lang duurt en dat er naast een gebroken been of een gescheurde spier ook wél spoedgevallen zijn...
Als een arts daar vandaan komt of het is gewoon onwijs druk, dan heeft hij ook recht op 1 bakje koffie!

Ik heb 1x in Nederland op de EH gezeten, daar heb ik 6 uur gezeten en 1x in Ghana in het ziekenhuis en daar heb ik 4 uur gezeten..

Je weet dat je lang moet wachten, tenzij je zelf spoed bent!

Beetje kromme reacties, maar ja... Wie ben ik als verpleegkundige Knipoog

* Heb gister namelijk zelf ook al mn bellen laten gaan om EVEN te zitten met wat koffie...
Mensen hebben helaas geen flauw idee hoe hectisch en chaotisch het met regelmaat is *

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:41

Ik weet dat toen ik met mijn gescheurde darm werd binnengebracht, de voetbal slachtoffers en gebroken benen in de wacht werden gezet.
Men ging eerst met mij aan de slag en ook toen moesten de verpleegkundigen koffie drinken, bleven ze tenminste alert voor mijn spuiten Knipoog
Het was toen idd zo druk dat mijn zoon geholpen heeft mij in de scan te tillen omdat op hulp wachten langer zou duren.
In deze situatie was ik blij dat de gebroken botten geen voorrang hadden

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:21

OK ik snap dat het druk kan zijn en dat degenen die in een zkh werken ook recht hebben op pauze en die ook moeten nemen om alert te blijven.
Maar het is toch triest da iemand 6 uur moet wachten om geholpen te worden? Dan is de planning toch niet goed? Natuurlijk weet ik dat het het soms heel rustig kan zijn en soms heel druk maar gemiddeld genomen weet je toch hoeveel capaciteit je op een dag nodig hebt?
Is dit de gezondheidsstaat waar we naar toe gaan of al zijn? Is dit nu het resultaat van al die bezuinigingen? Verdrietig
En is het niet mogelijk om iemand met een botbreuk even heel kort te onderzoeken en die persoon pijnstillers te geven om wat dragelijker de tijd door te komen in afwachting van verder onderzoek? Of zeg ik nu iets heel stoms? Clown

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:28

weet jij veel wat er tusen die 6 uur is gebeurd, misschien was er wel een voetbal wedstrijd en hebben er 10 jogeren op elkaar in staan hakken met messen, nou, dan ben je wel even bezig, en dat is ook iets levends bedreigender dan een gebroken been, neemt niet weg dat het vervelend is.

Maar als je zelf neit in het ziekenhuis werkt, weet je niet hoe vershrikkelijk druk het is, mensen die in het ziekenhuis werken, werken er omdat ze mensen willen helpen. dus willen ze niet mensen pesten en ze extra laten wachten.

en idd ziekenhuizen zijn onderbemand.

verder mag je iemand niets geven wat betreft pijnsitlling zonder ook maar enig onderzoek te hebben gedaan. dat is wel een beetje stomme reactie.

en kort onderzoeken gaat niet. jou DA komt toch ook niet 5 minuten langs, even snel kijken, ja dik been, maar nu heb ik het druk, ik geef hem pijnstilling, en kom terug als ik het rustig heb

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:29

Ik snap dat het niet prettig is om zo lang te wachten, maar er zullen vast mensen binnengekomen zijn die met meer spoed behandeld moesten worden, maar je ziet in de wachtkamer niet wat er achter de schermen gebeurt.

En een mens moet inderdaad ook pauze nemen, werken op de SEH is een vreselijke drukte, juist dan moet je opletten dat je ook tijd voor jezelf neemt.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:02

Silvia schreef:
OK ik snap dat het druk kan zijn en dat degenen die in een zkh werken ook recht hebben op pauze en die ook moeten nemen om alert te blijven.
Maar het is toch triest da iemand 6 uur moet wachten om geholpen te worden? Dan is de planning toch niet goed? Natuurlijk weet ik dat het het soms heel rustig kan zijn en soms heel druk maar gemiddeld genomen weet je toch hoeveel capaciteit je op een dag nodig hebt?
Is dit de gezondheidsstaat waar we naar toe gaan of al zijn? Is dit nu het resultaat van al die bezuinigingen? Verdrietig
En is het niet mogelijk om iemand met een botbreuk even heel kort te onderzoeken en die persoon pijnstillers te geven om wat dragelijker de tijd door te komen in afwachting van verder onderzoek? Of zeg ik nu iets heel stoms? Clown

Het is al JAREN dat je UREN moet wachten op de SEH... Dus dat is niet de gezondheidsstaat waar we heen gaan, maar waar we dan al jaren in zitten...
Op een SEH HEB je geen planning.. Zou makkelijk zijn, als je besluit wanneer je wat doet, zonder patiënten... Op de SEH moet je als personeel zitten, zodra je even kunt zitten en ervan nemen als je geluk hebt en aan een dienst begint waarop het nog rustig is...
Want voor je het weet komen ze allemaal tegelijk binnen vallen.
Je weet op een SEH absoluut niet watvoor capaciteit nodig hebt op een dag, op een verpleegafdeling weet je dat wel ongeveer, maar op een SEH absoluut niet.
Als het rustig is, dan komen ze echt wel eerder, maar als het giga druk is (en helemaal bij een botbreuk, omdat daar een chirurg of orthopeet bij komt kijken) is er gewoon echt geen tijd om heel even te komen kijken, omdat het nooit heel even is...