Aangemeten oordoppen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Aangemeten oordoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:57

Ik zag hier wel al een topic over; maar dat was bijna een jaar oud Lachen

Wie heeft er ervaring mee, en met welke doppen?
Ik moet voor school (oa. geluidstechniek) dus van die dingen aanschaffen, maar wil eigenlijk niet al te veel (eigenlijk niet meer dan 100 euro ) geld aan uitgeven.
En het is belangrijk dat zowel hoge frequenties als lage frequenties zo gelijkmogelijk gedempt worden (wat natuurlijk niet helemaal mogelijk is...)

iemand suggesties mss?

ukje

Re: Aangemeten oordoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:31

Zou je dat niet zoals zwemdoppen bij de brillenwinkel kunnen laten doen.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 16:09

Mijn vriend heeft op advies van de KNO arts (ivm gehoorbeschadiging) oordoppen laten aanmeten bij de BeterHoren (Zitten door het hele land). Deze oordoppen zijn goed dempend (hij heeft de sportvariant genomen) en is voor 100 euro klaar. Ze zijn over 3 weken klaar.

Het kost je ff wat, maar mijn vriend heeft nu al maanden een piep in zn oor door teveel hard geluid, hij zou nu willen dat hij eerder die 100 euri had uitgegeven!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 16:11

ukje schreef:
Zou je dat niet zoals zwemdoppen bij de brillenwinkel kunnen laten doen.

Oordoppen bij een brillenwinkel? Het zijn doppen voor je oren hoor, niet voor je ogen. Clown

Anyway TS, misschien heb je iets aan dit topic van vorig jaar: [MW] oordoppen, tegen gehoorbeschadiging

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:19

Kun je bij de audicien laten doen. Ik heb zelf trouwens de MusicSafe Pro-beschermers van Alpine (nieuwprijs is dacht ik 30-40 euro, ik kan ze zelf veel goedkoper krijgen). Doen 't prima, krijg je drie soorten filters bij, maar zijn niet op maat. Puur vanwege het comfort wil ik zelf op den duur wel ook nog oordoppen op maat laten maken.

Collega's (live-muziek) hebben overigens in ieder geval goede ervaringen met Exinore en Ronell. Qua prijzen liggen die dacht ik wel beide tussen de 100 en 150 euro.

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:40

Ik heb ze ook laten maken bij een audicien.
Helaas ligt mijn aangezichtszenuw aan 1 kant oppervlakkig, waardoor ik een pijnscheut voelde..AUW!
Verheug me dus niet meer op het aanmeten als ze vervangen moeten worden!!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:07

Ik heb mijn oordoppen ook laten aanmeten bij de Audicien (doppen van Exinore). Ze kosten toen 160 euro, maar wanneer je er van uit gaat dat je er 4 of 5 jaar mee kunt doen, en ze minimaal 2/3 keer per maand gebruikt is dat natuurlijk een investering van niets. Lachen

Je gehoor is onbetaalbaar. Als je gehoor over 10 jaar kapot is van alle harde herrie, had je gewenst dat je iets meer uit had gegeven aan goede doppen. Lachen

Liever dus iets meer uit geven dan bezuinigen op zo iets!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:33

daar heb je gelijk in... Alleen ligt mijn hart niet helemaal bij de 'geluidswereld' (ik doe een opleiding tot beeld, licht en geluidstechnicus. Dat heb ik voornamelijk gekozen vanwege het 'filmgeedeelte' en het is niet echt mijn wens om carrière te maken als geluidstechnicus oid ).. Dus heb ik het wsl alleen maar nodig tijdens mijn schoolloopbaan. Ik vind concerten bezoeken ed ook wel leuk; maar niet iedere week .. Dus de enige reden dat ik ze nodig is nu eigenlijk school. Terwijl ik ook gratis van die gele foamies kan gebruiken.

Als je dat bekijkt vind ik het dus best een hoop geld... Ja . En wil ik er - mocht ik ze aanschaffen - er ook niet meer dan 100 euro aan uitgeven eigenlijk Lachen

Heeft iemand eigenlijk ervaring met van die hard plastic'en oordoppen ?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:37

Heb je daar een voorbeeld van?

De mijne komen van Beter Horen (zie ook mijn posts in het topic dat ik heb gelinkt) en zien er ongeveer zo uit (het steeltje van mijn doppen is korter):

Afbeelding

Op de site van Beter Horen staat geen afbeelding meer, de foto hierboven komt van http://www.oordoppenshop.nl.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:10

Menino schreef:
Als je dat bekijkt vind ik het dus best een hoop geld... Ja . En wil ik er - mocht ik ze aanschaffen - er ook niet meer dan 100 euro aan uitgeven eigenlijk Lachen

Je zou kunnen uitzoeken of jij (of jouw ouders?) de kosten voor die oordoppen van de belasting kunnen aftrekken als 'schoolonkosten'. Ik weet heel erg weinig van belastingzaken, maar iets staat me bij van het feit dat je (bepaalde) leermiddelen kunt opgeven als aftrekpost.

Ik heb aangemeten oordoppen incl. verzekering (als ik ze kwijtraak krijg ik een nieuwe set) en ze hebben mij 130 euro gekost. Ik heb ze nu 2 jaar en ik ben er zeer tevreden over. Ik kan ook een lektest laten doen vlak voor de verzekering verloopt en passen ze dan niet meer, dan kan ik ws. gratis nieuwe laten aanmeten. Voor mij is de keuze duidelijk: ik heb over 10 jaar liever nog steeds een goed gehoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 02:21

dankjullie

Afbeelding
Zijn harde oordoppen.. Ik vraag me alleen af hoe comfortabel ze zijn Lachen ..

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 03:52

Mijn vriend heeft vorig jaar oordoppen (Exinore) op maat laten maken bij Schoonenberg en dat kostte in totaal 160 euro. Veel geld maar dan heb je ook wat. Knipoog Ik gebruik zelf oordoppen van Alpine (waar Nouks het ook over had) en die bevallen ook wel goed. Er zitten 3 filters bij zodat je zelf de demping kunt bepalen. Het is een goedkopere oplossing, maar toch iets minder goed en comfortabel dan op maat gemaakte oordoppen. Ik zie het zelf als middenweg, zowel in prijs als in kwaliteit. Die gele herriestoppers zijn trouwens waardeloos, die kun je beter echt alleen gebruiken als je niets anders hebt. Lachen

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 08:13

Menino schreef:
dankjullie
http://www.gabriels-gehoorbescherming.n ... n10161.JPG

Zijn harde oordoppen.. Ik vraag me alleen af hoe comfortabel ze zijn Lachen ..

Ik heb dat soort oordoppen. Er wordt eerst met een soort pasta een mal gemaakt van je oor/gehoorgang. Daar worden die doppen van gemaakt, ze zijn dus precies op maat en zitten erg fijn. Ik kan er ook mee slapen (wel eens geprobeerd op festivals, of met snurkers op een feestje) en op m'n zij liggen. Met bijv. de oortjes van een koptelefoon kan ik dat niet (gaat zeer doen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:52