Gezocht; dé tip voor non-schilfer lippen.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TE5

Gezocht; dé tip voor non-schilfer lippen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 20:57

Ik ben er echt helemaal zat van.
Elke keer die super droge lippen, vieze bloedsmaak in mijn mond,
niet kunnen glimlachen door de pijn en dan ziet het er ook nog eens vies en onverzorgd uit.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar dé manier om mijn lippen eens een keer soepel en mooi te houden.

Lippenbalsem werkt wel, maar dan kan ik blíjven smeren, anders wordt het nog erger dan ervoor.
Bovendien wordt het dan na een tijdje meestal weer 'soppig', kan het niet beter uitleggen.
Klinkt niet fijn en dat is t ook niet.

Nou, ja.. Ik hoop dat iemand mij kan helpen Lachen
Ben blij met alle tips die ik kan krijgen.

cruesli

Re: Gezocht; dé tip voor non-schilfer lippen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:59

gewone vaseline, werkt bij mij beter dan welke lipbalsem dan ook, werkt bij mij ook veel langer, ideaal dus!

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:00

ik scrub mijn lippen elke avond, even na het tandenpoetsen, ( even zachtjes met mn tandenborstel even over mijn lippen.soms ietsje harder.) en daarna met een laagje vaseline, of verzorgende lipbalsem er overheen. dan heb je de ochtend erna de heledag mooie zachte lippen zonder "velletjes" en natuurlijk sja blijven smeren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:02

Wat ook goed werkt (maar wel vies smaakt) is calendulan zalf Lachen Ik moet het weer eens kopen want ik heb er ook veel last van..

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 21:05

ik heb vaseline ook al geprobeerd, maar daar raken mijn lippen ook 'verslaafd' aan..
Moet na een tijdje steeds vaker smeren en vaker en nog vaker.. etc.
Met de tandenborstel scrubben deed ik ook regelmatig, maar die werd dan rood van het bloed en het leek niet te helpen..
Bovendien deed het verdomde veel pijn, dus dat heb ik maar opgegeven..

Edit;
Aha, daar ga ik binnenkort eens achteraan,
waar is dat te koop? Bijv. gewoon de kruidvat?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:05

Ik volg dit even.
Vaseline werkt bij mij in elk geval beter dan Labello. Lachen

Een vriendin zei me ooit dat zoenen helpt, maar daar heb je dan wel een vriend voor nodig. Huilen van het lachen
Het helpt trouwens wel echt iets. Ja

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:09

Idd, met dit soort weer gebruik ik ook vaseline in plaats van Labello. Ik heb de vaseline van Purol, die vind ik het fijnst.

Uit Schotland heb ik afgelopen zomer echte Vaseline (het merk dus) met SPF 15 (dus sun protection) meegenomen. Ik merk dat ik daar in de zomer voldoende aan heb, in de winter heb ik toch echt het zwaardere spul nodig.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:10

met je tandenborstel over je lippen gaan en idd gewon vaseline,, veeell beter dan labello of welke dingen dan ook...:p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:13

Calendulan zalf is een homeopatische zalf, ik denk dat ze het bij kruidvat/trekplijster wel hebben. Anders moet je even naar een drogist die wat meer in dit soort dingen zit.
Het is een witte tube met oranje.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:20

wonderworst_ schreef:
met je tandenborstel over je lippen gaan en idd gewon vaseline,, veeell beter dan labello of welke dingen dan ook...:p

Dat doet met kapotte lippen echt wel zeer!

Vaseline helpt dus inderdaad goed?
En dan die van Purol? Gewone vaseline vind ik vaak zo superrvet! En dat vind ik weer niet lekker..

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:24

Neribas. Vrij verkrijgbaar bij de apotheek.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:27

Labello schijnt inderdaad niet echt goed voor je te zijn.. Ik heb zelf blistex medplus geloof ik, dat is deze:
Afbeelding

Voor ik dat opdoe, of als het er niet op zit wrijf/veeg ik soms met ietwat druk over een handdoek/washandje.. Vaak is het binnen 2 dagen dan wel over Ja Lachen

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:28

Eyck schreef:
wonderworst_ schreef:

Dat doet met kapotte lippen echt wel zeer!

Vaseline helpt dus inderdaad goed?
En dan die van Purol? Gewone vaseline vind ik vaak zo superrvet! En dat vind ik weer niet lekker..

jaa maar dan moet je even je tandenborstel onder de warme kraan houden,, dan worden de haartjes wat zachter en dan voorzichtig en zachtjes over je lippen gaan,,, een soort scrub voor je lippen,,,

ik heb zo'n klein ijzeren plat blikje,, gewoon van vaseline voor je lippen,, je hoeft een labello pure,flower of weet ik veel wat voor onzin ze allemaal hebben,, gewoon lekker simpel en dat is bij mij het beste Tong uitsteken

Afbeelding
ik heb gewoon de blauwe
Laatst bijgewerkt door wonderworst_ op 02-01-09 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:30

Purol is enorm fijn spul. Je hebt er ook de gele zalf van, die gebruikte mijn moeder bij mij al toen ik nog een baby was. Wondjes, plekjes: lost allemaal prima op. Splinter in je vinger die je er niet uit krijgt: laagje Purol erop, pleister erom en hij wordt vanzelf naar buiten getrokken.

Ik vind alleen de gele zalf niet zo fijn ruiken, mijn voorkeur gaat uit naar de vaseline.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:35

Ah oké, dan ga ik morgen eens even speuren bij de Etos.
Lijkt me heerlijk om eens met "gave" lippen de laatste wintermaanden door te komen..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:37

wonderworst_ schreef:
ik heb zo'n klein ijzeren plat blikje,, gewoon van vaseline voor je lippen,, je hoeft een labello pure,flower of weet ik veel wat voor onzin ze allemaal hebben,, gewoon lekker simpel en dat is bij mij het beste Tong uitsteken

Afbeelding
ik heb gewoon de blauwe

Ik heb dat blikje in het geel. Ja

Verkopen ze die in NL ook? Ik had idd op het blikje al zien staan dat ze van Unilever zijn met daarbij ook het adres van Unilever in Rotterdam, maar ik heb ze in NL nog nooit in een winkel gezien. Ik heb 'm uit een apotheek in Berwick (wat net geen Schotland meer is, maar Engeland bedenk ik net).

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:38

Gave lippen heb ik zo onderhand al opgegeven Huilen van het lachen Zoenen helpt ook niks eigenlijk, of ik doe 't niet goed Huilen van het lachen Enige wat ik op m'n lippen smeer is honey trap van lush.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:44

Karin schreef:
wonderworst_ schreef:

Afbeelding
ik heb gewoon de blauwe

Ik heb dat blikje in het geel. Ja

Verkopen ze die in NL ook? Ik had idd op het blikje al zien staan dat ze van Unilever zijn met daarbij ook het adres van Unilever in Rotterdam, maar ik heb ze in NL nog nooit in een winkel gezien. Ik heb 'm uit een apotheek in Berwick (wat net geen Schotland meer is, maar Engeland bedenk ik net).

ik zit nu heel hard te bedenken waar ik hem heb gekocht ik heb de roze.. maar dit is gratis info nummer die vond ik op de vaseline site,, 0800-0991197 dus,,

edit: je kan het gewoon op heel veel nederlands sites kopen voor 1.80 ofzo en ik had hem trouwens van me moeder gekregen die kreeg hem gratis in een winkel Tong uitsteken

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:49

Ik heb Purol Bee Propolis. (Ook een geel blikje) Dat werkt super.
Deze winter nog nauwelijks kapotte lippen gehad, ook met dit weer niet. Dit blikje is gewoon te koop bij Kruidvat, geloof dat het rond €3,- kost.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:53

Ik heb laatst ergens gelezen dat je droge lippen krijgt doordat je ze zelf te veel nat maakt. Vaak gebeurt het door onbewust even je lippen te likken. Verslaafd raken aan labello etc was volgens het artikel onzin omdat je lippen ook gewoon de natuurlijke vetten blijven maken, maar als je ze elke keer eraf likt moeten ze alsmaar opnieuw beginnen.
Ik heb zelf ook erg droge lippen. Ik smeer eigenlijk met wat ik op dat moment bij de hand heb; vaseline, vaseline lip therapy (groen en blauw van het plaatje in een reactie hier boven, ook van ma die allebei de soorten gratis in een winkel had gekregen Tong uitsteken ), purol, calendulan creme (de zalf is echt goor, de creme is eerder aan te raden en die is ook vet) en carmex (iets uit spanje).

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:57

Die blikjes vaseline hebben ze gewoon bij de kruidvat en etos enzo!
Vind het echt superfijn spul maar vind het vies om er iedere keer met mijn vinger in te gaan Nagelbijten / Gniffelen
Dus ik gebruik gewoon labello..
Scrubben met je tandeborstel werkt idd ook goed!

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:59

Hmm voorheen had ik echt droge, half gebarsten lippen en nu gebruik ik lip recue cream van de hema. Werkt echt goed Ja
Het is een kalmerende en herstellende crème in een tubetje, kost €1,75 geloof ik

_Gabriellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:12

ik zweer bij de blistex med comfort Haha! het verkoelt meteen je lippen en het smaakt een beetje naar pepermunt ik heb altijd last van gesprongen lippen in de winter maar geen last meer van. Nou zoenen werkt niet echt daar wordt het bij mij alleen erger van Tong uitsteken

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:18

ik heb blistex lip relief ontdekt
werkt bij mij erg goed Ja lippen zijn echt zó weer heel.

purol helpt idd ook erg goed, maar vind het stinken en daardoor neit fijn op mijn lippen Nagelbijten / Gniffelen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:20

_Gabriellexx schreef:
ik zweer bij de blistex med comfort Haha! het verkoelt meteen je lippen en het smaakt een beetje naar pepermunt ik heb altijd last van gesprongen lippen in de winter maar geen last meer van. Nou zoenen werkt niet echt daar wordt het bij mij alleen erger van Tong uitsteken

Dat heb ik dus ook Huilen van het lachen