HTK tips tegen keelpijn/oorpijn

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

HTK tips tegen keelpijn/oorpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 21:56

Iemand goede huis-tuin- en keukenmiddeltjesn en/of tips tegen vervelende keelpijn en oorpijn??
Ik loop er al bijna een week mee.. en het is zó vervelend. Vooral bij het wakker worden Scheve mond ..
en ik werk in de zorg en dat is geregeld bukken en dan heb ik zó last van m'n oren.

uitzieken zit er momenteel ff niet in, het is nogal druk op het werk rond deze tijd. Volgende week ben ik 3 dagen vrij om een beetje bij te komen, ik slik heel veel paracetamols momenteel om een beetje m'n werk te kunnen doen, en te kunnen slapen, anders slaap ik gewoon niet van de oorpijn (zo'n vervelende stekende pijn Boos! ), en neem veel keelsnoepjes & Strepsils, maar merk weinig verschil Scheve mond

iemand de gouden tip? Lachen

Ouwe

Re: HTK tips tegen keelpijn/oorpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:01

Rooibos honing thee helpt bij mij altijd tegen keelpijn. Of honingdropjes. Beterschap. (sowieso is uitzieken natuurlijk altijd beter, je hebt de rust gewoon nodig).

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:03

Weerstandsthee kan helpen. ik ben zelf aan de honingdrop gegaan voor mijn keel maar let dan op je stoelgang want het heeft een lakserende werking.
Genoeg fruit eten is ook erg belangrijk.
En tja uitzieken is gewoon het beste anders word het denk ik nog erger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:13

Neusspray!! Gewoon otrivin oid, bij de drogist te koop.. Zodat van binnenuit die druk van je oren afgaat.. En verder uitzieken en paracetamol idd Ja

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:15

Echina Force (schrijf je het zo?) Ontzettend smerig drankje, maar spoelt je keel erg goed. Binnen een paar dagen ben je van je zeker keel af. Gewoon bij de drogist te krijgen.

Succes!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:29

Als ik keelpijn heb ga ik vaak op kauwgom kauwen, dan blijf je slikken en daardoor wordt 't bij mij altijd wel minder.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:58

Gorgelen met zout water helpt bij keelpijn, ik zou idd neusspray proberen om van je oorpijn af te komen. Wat verder ook goed kan helpen tegen keelpijn zijn trachitol tabletten of als je liever iets homeopathisch hebt, tonsiotreen van VSM.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:40

Idd met wat zout water gorgelen en honing is vaak ook erg goed tegen keelpijn. Als je honing niet lekker vind kun je het ook in je thee doen of in een beker warme melk.

Beterschap!

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:09

Ze vroeg geloof ik huis, tuin en keuken middeltjes Knipoog
otrivin valt daar niet onder Knipoog
(sorry, ik heb het eigenlijk niet zo op dat soort middeltjes... laat mij maar gewoon doorgaan, en zo uitzieken Haha! totdat ik niet meer kan natuurlijk hihi, dan moet ik noodgedwongen bij de huisarts een mega-sterke-AB kuur halen met neusspray... Boos! Haha! )

maar zoutwater is iets wat wel werkt meestal... (tis wel onwijs vies... )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:22

Saskia008 schreef:
Ze vroeg geloof ik huis, tuin en keuken middeltjes Knipoog
otrivin valt daar niet onder Knipoog
(sorry, ik heb het eigenlijk niet zo op dat soort middeltjes... laat mij maar gewoon doorgaan, en zo uitzieken Haha! totdat ik niet meer kan natuurlijk hihi, dan moet ik noodgedwongen bij de huisarts een mega-sterke-AB kuur halen met neusspray... Boos! Haha! )

maar zoutwater is iets wat wel werkt meestal... (tis wel onwijs vies... )

Nee 3 euro voor een neusspray die beter werkt dan de gemiddelde huis tuin en keukenmiddeltjes is ook echt een slecht advies.. Clown

Ik ben apothekersass en het enige wat wij adviseren bij oorpijn is stomen en neusspray..