Hersenschudding, hoe lang duurt het nog?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Hersenschudding, hoe lang duurt het nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 17:29

Ik heb een hersenschudding, ben heel hard met mn kop op het ijs gevallen, gigantische hoofdpijn, misselijk, duizelig, ik kan inmiddels wel weer wat geluid en licht verdragen.. Het is dinsdag gebeurt, en gister was het niet beter maar ook niet erger. Toch opgebleven tot 12 uur, en misschien had ik dat beter niet kunnen doen, want vandaag is het weer erger.

Wie weet hoe lang dit nog gaat duren, wat is normaal? Ik zal eigelijk morgen weer moeten werken, maar dat zie ik op dit moment vrij somber in..

Ik houdt me trouwens erg rustig, kan ook niet anders want dan word de hoofdpijn gelijk veel erger..

MamaMiesje

Re: Hersenschudding, hoe lang duurt het nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:34

Ik neem aan dat je naar de 1e hulp of dokter bent geweest? Hebben die niet aangegeven hoe erg het was en hoe lang je platte rust moest houden?
Als je niet bent geweest, zou ik morgen toch even een afspraak met je arts maken. Alleen al voor goed advies! Sterkte ermee!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:42

Idd, ben je bij een arts geweest?? Die vertelt je dan vanzelf hoe en wat. Ik denk niet dat je morgen al kunt werken als je echt een hersenschudding hebt....beterschap

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:45

Als je nu nog steeds zo'n hoofdpijn hebt, dan zou ik inderdaad maar even langs de huisarts. Normaal gesproken zou dat nu toch al wat minder moeten worden.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 17:49

Nee ik ben niet bij een arts geweest.. Ik heb een tijdje op dat ijs gelegen, en toen ik een beetje bij was heeft mn vriend me in de auto gezet, naar huis gebracht en toen ben ik maar op de bank gaan liggen. Mijn moeder kwam thuis, en die heeft 'geconstateerd' dat ik wel een hersenschudding moest hebben, gezien de hoofdpijn, misselijkheid en niet tegen licht en geluid kunnen. Ze heeft zelf ook eens een flinke hersenschudding gehad, en ze herkende het enorm. En ja, ik zou ook niet weten wat het anders moet zijn, en ben niet naar een dokter gegaan.. Dacht dat het wel over zou gaan met rust..

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:53

Ik vind het eerlijk gezegd toch een beetje stom dat je niet bij een arts bent geweest....een hersenschudding is best ernstig en dat laat je niet door je moeder 'constateren' of is die soms arts? Een bezoekje aan de arts is al noodzakelijk om erger in zo'n geval uit te sluiten (schedelbasisfractuur bijv.), dus morgen rapido naar de huisarts of nu naar de huisartsenpost...

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 17:58

ik had constateren juist tussen aanhalingstekens gezet, omdat die natuurlijk geen arts is, en ik het na jullie reacties ook best stom van mezelf vind..

Ik had gewoon zoiets van, och, mn moeder heeft het ook gehad, die herkent het, is ook weer over gegaan en dan zal het bij mij ook wel weer overgaan. Wij zijn niet echt mensen die gelijk naar een dokter gaan, we wachten af.

Ik heb dit topic puur gemaakt om te vragen hoe lang het ongeveer gaat duren, en schrik er dan toch wel van dat het nu echt wel beter had moeten gaan.. Het gaat nog helemaal niet beter, en ik vind dat best griezelig.. Zal even met mams overleggen wat we nu moeten..

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:29

Wij zijn geen artsen en kunnen ook niet beoordelen of het nu al beter had moeten gaan, maar een val op je hoofd is gewoon gevaarlijk. Dan moet je gewoon een arts raadplegen. kans is groot dat een arts idd zegt dat je rust moet houden en het vanzelf overgaat, maar, die zal eerst onderzoeken of er geen andere 'beschadigingen' zijn op getreden.... Ik ga ook vrijwel nooit naar de dokter, maar je hoofd is kwetsbaar, dus daar zou ik geen risico's mee nemen... Tong uitsteken

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 15:08

Nou vanmorgen even naar de dokter geweest, die hetzelfde zei als jullie, dat je bij zoiets nooit risico's mag nemen.. Het is wel gewoon een hersenschudding, ik moet rust houden en afhankelijk van hoe hard de klap was, kan het nog wel een dikke week duren.

Vandaag gaat het niet minder in ieder geval, en ik hou me gewoon heel rustig. Bedankt voor jullie reacties!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:18

Beterschap meid!!!

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:15

k heb laatst ook een hersenschudding gehad door een ongeluk ( ik ging ff een auto wegkoppen *hulde voor de helm* ) moest 's nachts wakker gemaakt worden ,, maar was een dag thuis gebleven en daarna weg naar school maar was toch te snel dus dooe rustig aan want anders dan blijf je last houden believe me Tong uitsteken

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:21

gelukkig is het bij de hersenschudding gebleven en heb je verder 'niks'....Hopelijk knap je snel weer op! beterschap...

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:23

Daar ga je helaas nog wel weken last van hebben Ach gut
Je moet echt rust houden, ga je te snel weer dingen doen, dan kan je er nog heel lang lat van houden.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:28

Je merkt het vanzelf, als je veel koppijn hebt heb je de dag ervoor te veel gedaan. Niet lezen, geen muziek, veel liggen en je vervelen is het enige wat je kunt doen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 23:19

Bedankt allemaal! Ik probeer me er ook heel erg aan te houden, mijn hoofd herinnert me er ook gelijk aan als ik teveel doe.. Maar ik hoop toch niet dat ik hier echt nog weken last van heb hoor!! Zit ik niet bepaald op te wachten Knipoog

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:23

Beterschap.
Toen ik een trap van een paard tegen mijn hoofd heb gehad duurde het 5 weken voor ik weer volledig kon werken. Na 3 weken ben ik begonnen met 4 uurtjes op een dag. Een week later 6 uurtjes. En weer een week later weer fulltime.
Doe echt rustig aan, want als je niet naar je hoofd/lichaam luistert heb je kans dat je er je hele leven last van hebt Lachen

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:09

zorro schreef:
Nou vanmorgen even naar de dokter geweest, die hetzelfde zei als jullie, dat je bij zoiets nooit risico's mag nemen.. Het is wel gewoon een hersenschudding, ik moet rust houden en afhankelijk van hoe hard de klap was, kan het nog wel een dikke week duren.

Goed dat je bij de HA bent geweest! Gelukkig zei hij niet:"Je kunt niet schudden, wat je niet hebt!" Haha! Knipoog

Beterschap! Lachen

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 13:42

Haha bedankt!

Het gaat weer redelijk, nog wel hoofdpijn, maar al wat lichter. Ik ben morgen nog vrij, en dinsdagmiddag moet ik weer werken. Denk ook wel dat dat lukt. Maar blijf rustig aan doen tot ik die hoofdpijn helemaal kwijt ben, want ik wil hier geen weken mee rondlopen..

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:49

ik had een lichte hersenschudding laatst..
kopstoot gehad in een dierenverblijf met iets wat wat lager dan ik dacht aan het plafond hangt..
kwam erg hard aan..
Heb daar anderhalve week rust voor genomen.
en zeker nog 3 weken erna last van gehad kon niks te snel doen want dan werd ik duizelig.
heb netjes gewacht met paardryden.. (uhum niet dus) ben na 1 week op me paard gegaan.
Wat achteraf erg dom was ivm gekheid van hem.

Zorg iig dat je goed blijft eten en drinken dat werd mij gezegd en daarbij af en toe een paracetemol voor d erge pijn te verlichten.
en idd goede rust!
succes en beter schap!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 14:51

Bedankt! Ik probeer idd ook goed te eten en drinken, ondanks dat ik nog steeds licht misselijk ben. Ga ook echt pas rijden als die hoofdpijn helemaal weg is. Ik heb gelukkig vrij rustig werk, wat ik veel zittend kan doen.

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:58

Ik raad je aan om echt rustig te doen totdat het helemaal weg is. Ik heb zelf een keer een hersenschudding gehad toen ik een klap van een paard tegen mijn hoofd kreeg (hoofd tegen hoofd) en toen ben ik ook niet naar de dokter geweest. Stom natuurlijk, maar ik heb toen helemaal niet aan een hersenschudding gedacht. Ik had ook een blauw oog en een scheurtje bij mijn wenkbrouw, dat door een EHBO-er dichtgeplakt was met hechtpleistertjes. Ik was wel misselijk, maar ik kan heel slecht tegen bloed en ik dacht dat dat daardoor kwam. Wel had ik de weken er na veel hoofdpijn en was ik snel moe. Ik dacht dat het door de drukte met het afstuderen kwam. Uiteindelijk toch maar even naar de huisarts gegaan, en die constateerde dat ik waarschijnlijk ook een lichte hersenschudding heb gehad. En omdat ik toen niet gerust heb, bleef ik er zo lang last van houden. Ik heb toen alsnog een maand rustig aan moeten doen en toen is het wel over gegaan. Maar omdat het eigenlijk maar een lichte hersenschudding was, had ik eigenlijk maar een paar dagen ofzo hoeven rusten als ik dat gewoon meteen had gedaan.

Dus: zorg dat je goed rust, en niet te snel weer aan het werk gaat, anders heb je er veel langer last van!

Succes en beterschap!

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:38

Ik heb 2 maand geleden een hersenschudding gehad en ook een dikke week of 2 last gehad. En nu nog heb ik weleens last dat alles begint te draaien... Vooral rust houden! Beterschap! Ach gut

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:40

het ergste is na een week of 2 voorbij, maar je kan er echt nog maanden last van hebben

concentratie, hoofdpijn, slapeloosheid, moe

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:28

Vooral niet computeren Nagelbijten / Gniffelen !!!! ?

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:56

Mijn dochter is begin oktober over de kop geslagen met een pony en is daarbij head first op de grond terecht gekomen, ze is zeker een uur of 24 slecht aanspreekbaar geweest en heeft 3 weken heel rustig aan moeten doen, veel slapen, in het donker liggen, geen tv, computer, lezen of paardrijden.

na een week of 4 dachten wij dat school wel weer zou gaan, maar werd na twee uur weggestuurd omdat ze moest spugen,

inmiddels zijn we aanbeland in januari, en nog steeds zijn de klachten niet helemaal over terwijl de diagnose van ambulance personeel en de dienstdoende arts een lichte hersenschudding was.

dus kijk uit meissie , het is je hoofd wees er heel erg zuinig op , je hebt er maar een ...