Kappers&ervaringsdeskundigen gevraagd, laagjes in lang haar!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BibicheB

Kappers&ervaringsdeskundigen gevraagd, laagjes in lang haar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 16:35

Ik wil graag weten hoe kappers en mensen die het hebben laten doen denken over laagjes in lang haar.

Ik hoop op deze manier reacties te krijgen, ik ben echt op zoek naar specifieke ervaringen met lagen in lang haar.

Hoe is het jou bevallen? En ook als kapperzijnde, beveel je het vrouwen aan en waarom wel/niet? En als je het aanbeveeld, is de laaglengte of het aantal lagen van belang? (En hoe denk jij dan over het aantal/de lengte).

Al een hele lange tijd twijfel ik over lagen in mijn haar. Een half jaar geleden besloot ik het eindelijk te doen en toen ik eenmaal bij de kapster zat zei ze dat zonde was van mijn prachtige haar. Ik heb heel lang en dik haar. Mede omdat het mega zwaar is, is het erg stijl. Als het korter is zit er wat slag in. Ik ben super blij met mijn haar, maar zou het leuk vinden als er meer speling in zit.

Volgens de kapster is het niet mooi om mijn haar op deze lengte in laagjes te knippen, omdat het de dikte van mijn haar af doet doordat de onderste laag (de langste) dan dun lijkt. Is dit inderdaad zo? Er klinkt wel iets van logica in door, maar ik heb er nog nooit over gehoord.

Wie kan mij helpen aan ervaringen en nuttige informatie??

Hieronder een foto voor een beeld van mijn haar..
Afbeelding

http://85.17.121.74/365350001-365400000 ... _JVul.jpeg

Een beetje een melige foto met mijn zusje, maar daar moeten jullie maar even doorheen kijken. Hier is mijn haar "in rust" duidelijk te zien (stijl).
Afbeelding

Sica
Moderator Over Paarden

Re: Kappers&ervaringsdeskundigen gevraagd, laagjes in lang haar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:44

Ik ben kapster, en vind dit voor meiden met dik haar juist ideaal. Mijn zusje heeft een beetje hetzelfde met haar haren, als het lang is kan ze er niks leuks mee omdat het steil, zwaar en dik is.
Ik heb het bij haar nu in lagen geknipt, met als korste laag schouderlengte en het ging zowaar een soort van krullen!
Waar je inderdaad voor moet oppassen is dat de langste laag het volst blijft, anders hou je weinig haar over bij het langste stuk, dit heb ik ooit eens gehad en was geen gezicht!
Jammer dat je een eind wegwoont, had er met alle liefde de schaar in gezet voor je, want dit is juist het leukst aan het kappersvak Knipoog

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:47

Oh ik kijk hier even mee als je het goed vind! Haha!
Heb ook erg lang haar, alleen dat van mij is vrij dun en ook stijl. Heb ook lichtelijk kapperstrauma's Bloos (haar was tot de rand van mn broek en werd tot net over schouderlengte afgeknipt terwijl ik alleen puntjes er af wilde Bloos! ) dus durf ook niet zo goed op de kapper te vertrouwen Nagelbijten / Gniffelen

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:51

Ben dan geen kapster maar weet wel dat laagjes veel mooier zouden zijn bij jou. ik heb ook lang haar (niet zo lang als jou) en heb ze altijd in laagjes, natuurlijk word de onderkant dunner maar dat is juist modern.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:08