Make up tips gezocht, hoe laat jij je ogen spreken?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KayC

Make up tips gezocht, hoe laat jij je ogen spreken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 15:56

Ik gebruik altijd eyeliner, veel mascara en bruine oogschaduw die een beetje glittert.
Verder verberg ik mijn pukkeltjes en vlekjes met een stick, en wat foundation erover die me iets bruiner maakt.
Maar ik wil nu wel eens iets anders, iets knallends voor oud&nieuw!
Wie heeft er leuke tips?

laliz

Re: Make up tips gezocht, hoe laat jij je ogen spreken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:01

Ik doe het eigenlijk vrijwel hetzelfde. Flink aangezette wimpers, wenkbrauwen aanzetten met potlood, wat witte poeder onder de arcadeboog, twee kleuren oogschaduw (binnenkant lichtere teint, buitenkant donkerder), wat blush of donkere foundation op de jukbeenderen en of knalrode lippen of juist een licht kleurtje.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:07

Meestal doe ik wat oogpotlood op mijn onderste ooglid en bij meer zin in optutten mooie oogschaduw (geen grijs, zilver of lichtblauw ivm flets effect), eyeliner, poederfoundation, lipgloss/stick en wenkbrauwpotlood.
Kleur van mijn oogschaduw varieert nogal eens, maar gebruik vnl paars (heb verschillende tinten, van zachtvioletachtig naar donkerpaarsblauw), bruin en groen (bij voorkeur licht appeltjesgroen).
Mascara heb ik eigk niet nodig ivm lange zwartgeverfde wimpers.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 16:13

lor1_1984 schreef:
Meestal doe ik wat oogpotlood op mijn onderste ooglid en bij meer zin in optutten mooie oogschaduw (geen grijs, zilver of lichtblauw ivm flets effect), eyeliner, poederfoundation, lipgloss/stick en wenkbrauwpotlood.
Kleur van mijn oogschaduw varieert nogal eens, maar gebruik vnl paars (heb verschillende tinten, van zachtvioletachtig naar donkerpaarsblauw), bruin en groen (bij voorkeur licht appeltjesgroen).
Mascara heb ik eigk niet nodig ivm lange zwartgeverfde wimpers.

Ik wist niet dat je je wimpers kunt verven? Vork
Ik denk dat dat bij mij niet veel zal helpen, ik heb echt korte wimpers. Ik smeer er wel 3x opnieuw mascara over.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:18

Ik draag weinig make-up... alleen wat mascara, bruine... dat vind ik persoonlijk (in ieder geval bij mij) mooier omdat het niet zo hard staat. En daarnaast in de buitenhoeken donkerbruine oogschaduw. Had altijd van die dream matte mousse oogschaduw maar die is uit de collectie No Cheer Dus denk dat ik daarmee maar overstap naar dream matte mousse foundation voor de donkerste-tint-personen Clown Dat is namelijk bijna net zo'n kleurtje *LOL*

Als ik nog een andere kleur oogschaduw op heb, zoals nu (en met kerst omdat ik toen in zwart/wit kleren was) zilver dan doe ik over m'n hele ooglid dat mousse en dan in de buitenhoeken die andere kleur, in dit geval donkerzilver.

Ik hou meer van naturel, pukkeltje hier of vlekje daar kan ik me niet zo druk over maken, loop ook vaak genoeg zonder make-up rond alleen een beetje vind ik wel leuk, staat me ook wel goed.
Als je echt iets knallends wil... Smokey eyes? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:19

Mascara en een lijntje aan de binnenkant. Soms weleens een glitterende topcoat als 'oogschaduw'.

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:19

Wimpers krullen? Haha!

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:31

Smokey eyes, knallende lippen, opvallende kleurtje oogschaduw??

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:33

Kies een oogschaduw die contrasteert met je kleur ogen en maak daar smokey eyes mee Lachen je kan ook nog een glitter eyeliner langs je wimperrand zetten (bv zilver..)

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:48

Ik ben verslaafd aan smokey eyes Lachen

totomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:52

wat zijn smokey eyes???

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:55

Ik heb hele lang wimpers dus een beetje mascara en eyeliner vind ik wel goed.

totomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:01

wat voor make-up zouden jullie gebruiken als jullie blauw/groene ogen hebben en blond haar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:03

totomb schreef:
wat voor make-up zouden jullie gebruiken als jullie blauw/groene ogen hebben en blond haar?

Ik gebruik mascara en oogpotlood Haha!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:04

Smokey Eyes maken

Stappen

1.Breng op en rond je oogleden foundation aan
Begin bij de basis. Voor een gelijkmatig kleureffect, breng je eerst een laagje foundation op en rond je ogen aan. Zo werk je kleine vlekjes en donkere wallen weg en zorg je er ook voor dat je ogen niet vet worden.

2.Zet met kohlpotlood een lijntje op je bovenste ooglid
Zet met een kohlpotlood een dik lijntje langs de wimperrand van je bovenste ooglid. Zet het lijntje zo dicht mogelijk tegen de wimperimplant aan, zodat er zo min mogelijk huidskleur te zien is. Laat het kohllijntje aan de buitenkant van je oog iets omhoog lopen. Nooit naar beneden, daar krijg je een droevige oogopslag van.

3.Vervaag het kohlpotloodlijntje
Het kohlpotloodlijntje vervaag je vervolgens met een wattenstaafje. Tegen de wimperrand aan blijft het lijntje het meest donker. Op je bewegende ooglid werk je naar steeds lichter toe.

4.Breng oogschaduw aan
Breng oogschaduw in een kleur die je zelf wilt aan op je bewegende ooglid. Werk bij het aanbrengen van de oogschaduw van buiten naar binnen en van onder naar boven toe. Omdat er steeds minder oogschaduw op je kwastje zit, krijg je ook hier het effect van donker naar licht. Dus: donker tegen de wimperrand naar steeds lichter op je bewegende ooglid tot aan de arcadeboog (de rand van het bot van je oogkas).

5.Zet een kohlpotloodlijntje onder je oog
Na het aanbrengen van de oogschaduw, zet je met kohlpotlood een lijntje tegen de wimperrand van je onderste ooglid. Trek het lijntje van je binnenste ooghoek tot aan het bovenste kohlpotloodlijntje. Vervaag het lijntje met een wattenstaafje.

6.Doe een lichte kleur oogschaduw onder je ogen
Gebruik voor onder je ogen een lichtere tint oogschaduw die wel in dezelfde kleur is als de oogschaduw die je op de bovenkant van je oog hebt gebruikt. Werk smal in de ooghoek en ga wat breder richting de buitenkant van je oog richting de slapen.

7.Gebruik heel veel mascara
Finishing touch van je smokey eyes is de mascara. Daar mag je je lekker op uitleven: hoe meer mascara, hoe beter. Ga je echt voor het ultieme? Breng dan, voordat je begint, valse wimpers aan

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:05

oeiiii hier ga ik mee lezen dit vind ik namelijk erg handig!

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:10

Ik doe zelf altijd als ik uit ga bvb, een laagje foundation, heel mooi aanbrengen.. dan je jukbeenderen wat meer accentueren. Dan ga ik mij kleren uitzoeken (dan denk je vast wat hebben de kleren ermee te maken Clown ) nou ik vind heel veel, je trekt geen paars truitje aan en vervolgens gele oogschaduw Clown . Dan zoek een een mooie kleur oogschaduw uit die leuk bij je truitje past, en die breng je heel licht aan, dan maak je het in de buitenhoekjes wat donkerder, zodat je wat licht/donker verschillen ziet, binnenin je oog licht en dan steeds donkerder naar buiten.
dan die ik aan de onderkant van het oog ook wat oogschaduw, heel weinig maar toch wat kleur. En deze doe ik altijd licht, dus de kleur je je ook aan de binnekant van je oog aanbrengt.

Daarna doe ik een heeel dun eyeliner streepje boven je oog (bij de je wimpers) en dan even wimperkruller, en een paar laagjes mascara, niet te dik maar ook niet te dun, gewoon dat je goed ziet dat er iets op is, maar niet dat als je ergens binnenkomt dat het dan eerst mascara is en dan vervolgens jij.
De mascara verspreid ik over al mijn wimpers dus niet die naar binnengaan overslaan, nee allemaal. ook aan de onderkant.

Zo maak ik me op met speciale gelegenheden Bloos

Smokey Eyes moet je staan vind ik persoonlijk. ik vind niet als je heel mooi lang blond haar hebt en een hele vriendlijke uitstraling dat je dan Smokey Eyes moet doen. Als je een lieve uitstraling en innerlijk hebt vind ik dat je dat ook moet laten zien door je make-up. Smokey Eyes maken sommige mensen wat bozer lijken is mijn mening.

edit: http://www.sugababes.nl/showtopic/699169
ook erg handig vind ik Lachen
Laatst bijgewerkt door xmarliez op 31-12-08 17:13, in het totaal 2 keer bewerkt

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 17:12

flappie28 schreef:
Smokey Eyes maken

Stappen

1.Breng op en rond je oogleden foundation aan
Begin bij de basis. Voor een gelijkmatig kleureffect, breng je eerst een laagje foundation op en rond je ogen aan. Zo werk je kleine vlekjes en donkere wallen weg en zorg je er ook voor dat je ogen niet vet worden.

2.Zet met kohlpotlood een lijntje op je bovenste ooglid
Zet met een kohlpotlood een dik lijntje langs de wimperrand van je bovenste ooglid. Zet het lijntje zo dicht mogelijk tegen de wimperimplant aan, zodat er zo min mogelijk huidskleur te zien is. Laat het kohllijntje aan de buitenkant van je oog iets omhoog lopen. Nooit naar beneden, daar krijg je een droevige oogopslag van.

3.Vervaag het kohlpotloodlijntje
Het kohlpotloodlijntje vervaag je vervolgens met een wattenstaafje. Tegen de wimperrand aan blijft het lijntje het meest donker. Op je bewegende ooglid werk je naar steeds lichter toe.

4.Breng oogschaduw aan
Breng oogschaduw in een kleur die je zelf wilt aan op je bewegende ooglid. Werk bij het aanbrengen van de oogschaduw van buiten naar binnen en van onder naar boven toe. Omdat er steeds minder oogschaduw op je kwastje zit, krijg je ook hier het effect van donker naar licht. Dus: donker tegen de wimperrand naar steeds lichter op je bewegende ooglid tot aan de arcadeboog (de rand van het bot van je oogkas).

5.Zet een kohlpotloodlijntje onder je oog
Na het aanbrengen van de oogschaduw, zet je met kohlpotlood een lijntje tegen de wimperrand van je onderste ooglid. Trek het lijntje van je binnenste ooghoek tot aan het bovenste kohlpotloodlijntje. Vervaag het lijntje met een wattenstaafje.

6.Doe een lichte kleur oogschaduw onder je ogen
Gebruik voor onder je ogen een lichtere tint oogschaduw die wel in dezelfde kleur is als de oogschaduw die je op de bovenkant van je oog hebt gebruikt. Werk smal in de ooghoek en ga wat breder richting de buitenkant van je oog richting de slapen.

7.Gebruik heel veel mascara
Finishing touch van je smokey eyes is de mascara. Daar mag je je lekker op uitleven: hoe meer mascara, hoe beter. Ga je echt voor het ultieme? Breng dan, voordat je begint, valse wimpers aan

Super! Naar zoiets was ik echt op zoek, ik zal het straks uitproberen Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:16

Ik doe eigenlijk vrij weinig met make-up. Aangezien ik nogal rode wangen van mezelf heb, smeer ik wel altijd foundation op m'n gezicht, maar dat is een tint die vrij dicht bij die van mezelf ligt, dus het valt niet echt op.

Mijn ogen... Jeetje. Ik doe alleen mascara op mijn wimpers en niet eens zo heel veel, en dan lichte oogschaduw. Onder mijn ogen doe ik nooit wat, ik vind dat raar staan bij mij Bloos

Met uitgaan heb ik wel wat zwaarder de make-up erop, dan is de mascara wat dikker aangezet en dan heb ik vaak de binnenooghoeken met donkergrijze, bijna zwarte oogschaduw. Of langs de wimperrand. En heel soms gebruik ik eye-liner, maar ook alleen boven het oog. Clown

Smokey-eyes vind ik altijd ontzettend gaaf uit zien, maar ik geloof dat dat ook erg lastig te 'maken' is... Nagelbijten / Gniffelen

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:17

Kijk eens op beautygloss.nl of misslipgloss.nl
Vooral op de eerste staan veel makeuptips, met how-to filmpjes erbij Knipoog
Denk er wel om dat als je je ogen zwaar opmaakt dat je je lippen natuurlijk houd, anders word het too much Lachen

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:24

een lekker fel kleurtje gebruiken en dan wat aanzettten onder je onderste wimper randje.
en aan de buitenkant van je oogleden en met een wattenstaafje of je vingers het richting de binnenkant vegen. ( smokey )
heb je niet twee verschillende tinten nodig en ziet het er niet overdreven uit. ( to much )
niet al te dikke lagen mascara erop.
en lekker varieren tegenwoordig kan alles
probeer ook niet te veel foundation te gebruiken want heel veel jonge meiden hebben het niet nodig
en ze kiezen altijd de verkeerde tint. ( bijna altijd )

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:07

LZP -> MW

love_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:18

Misschien heel raar mar ik gebruik nooit oogpotlood bij smokey-eyes. Ik gebruik gewoon de donkere oogschaduw. Natuurlijk doe ik wel aan de binnenkant lichte oogschaduw en naar buiten donkere met mascara.

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:28

love_01 schreef:
Misschien heel raar mar ik gebruik nooit oogpotlood bij smokey-eyes. Ik gebruik gewoon de donkere oogschaduw. Natuurlijk doe ik wel aan de binnenkant lichte oogschaduw en naar buiten donkere met mascara.

Mij is verteld dat door dat potlood de oogschaduw ook beter blijft zitten. Je hoeft niet perse een zwart potlood te gebruiken, als je het minder donker wilt maken. Toen ik me op liet maken gebruikte ze juist een blauw potlood. Dan krijg je een soort kleurige smokey eyes, laat je ogen ook spreken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 03:32