De vermoeidheid bleef en ook de spieren bleven moeilijk doen. Bij onderzoek bleek mijn B12 niet erg hoog te zijn en dat spuit ik nu een jaar. Ook dat heeft weer een aantal dingen opgelost, behalve de spieren.
Ik heb dagelijks last van een spierpijn. Ik ben stijf. Ik kom bijna niet op mijn paard en schiet daarna direct in de kramp. Ik krijg geen doppen meer van flessen. Ik heb moeite met opstaan van een stoel/bank. Bij traplopen beginnen mijn bovenbenen enorm te branden. Als ik fiets ben ik aan het einde van de straat al verzuurd en kom ik bijna niet meer vooruit. Ik heb moeite om mijn bed uit te komen 's morgens, omdat ik zo stijf ben. Ik word ook standaard wakker met verkrampte handen tot vuisten.
Ik heb vorig jaar een poos fysio gehad en die vond me maar een hopeloos geval, want hoe hij me ook losmaakte, de volgende keer zat ik weer muurvast. Ook kreeg ik rare zwelling in de knieën en ellebogen, die hij niet kon verklaren. Ik heb toen een poos onder zijn begeleiding gesport, maar kon bijna niets aan en hoe ik trainde, mijn conditie verbeterde niet.
Ik wil nu zo langzamerhand wel eens weten wat er met me aan de hand is......

Herkent iemand deze klachten?