Altijd weer die spieren...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

Altijd weer die spieren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 15:04

Ben inmiddels al een behoorlijke poos aan het klooien met mijn lijf. Het is twee jaar geleden begonnen na het starten van de anticonceptie pil. Ik ben daar doodziek van geweest. Zere spieren, gezwollen gewrichten, moe, koorts, kortademig en zo nog een aantal dingen. Pas later werd er een link gelegd met de pil en moest per direct stoppen en het nooit weer gebruiken. (het is 10 jr geleden ook al misgegaan met de pil, maar mocht van de huisarts weer starten).

De vermoeidheid bleef en ook de spieren bleven moeilijk doen. Bij onderzoek bleek mijn B12 niet erg hoog te zijn en dat spuit ik nu een jaar. Ook dat heeft weer een aantal dingen opgelost, behalve de spieren.

Ik heb dagelijks last van een spierpijn. Ik ben stijf. Ik kom bijna niet op mijn paard en schiet daarna direct in de kramp. Ik krijg geen doppen meer van flessen. Ik heb moeite met opstaan van een stoel/bank. Bij traplopen beginnen mijn bovenbenen enorm te branden. Als ik fiets ben ik aan het einde van de straat al verzuurd en kom ik bijna niet meer vooruit. Ik heb moeite om mijn bed uit te komen 's morgens, omdat ik zo stijf ben. Ik word ook standaard wakker met verkrampte handen tot vuisten.

Ik heb vorig jaar een poos fysio gehad en die vond me maar een hopeloos geval, want hoe hij me ook losmaakte, de volgende keer zat ik weer muurvast. Ook kreeg ik rare zwelling in de knieën en ellebogen, die hij niet kon verklaren. Ik heb toen een poos onder zijn begeleiding gesport, maar kon bijna niets aan en hoe ik trainde, mijn conditie verbeterde niet.
Ik wil nu zo langzamerhand wel eens weten wat er met me aan de hand is...... Verdrietig Volgende week gaan we maar weer eens langs de huisarts...

Herkent iemand deze klachten?

onne

Re: Altijd weer die spieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 15:13

Ja hoor ,helemaal.
Loop zelf vanaf 2006 van de ene naar de andere arts, mijn B12 was lager dan 111, en heb ook spuiten hier voor gehad, moet nu zonder om verder te testen , omdat het bloed een valse waarde geeft.
Ik weet niet om de hoeveel tijd jij je spuit mag halen, en of je ,je oplaatdosis hebt gehad.
Ken je de stichting van B12 tekort ?
Het is een heel vervelend iets, waar je veel klachten van kunt hebben

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 15:20

Ik schrik eigenlijk toch wel van jouw bericht Scheve mond
Ik slikte de pil vanaf mijn 17de. Vanaf mijn 21ste kreeg ik ook dergelijke klachten als jou, lijkend op reuma etc.

Vele onderzoeken gehad, reumatoloog, fysio, vaatchirurg,... noem maar op. Heb alleen de Cardioloog niet gehad Clown
In februari 2007 ben ik met de pil gestopt en in december van dat jaar ben ik begonnen met veel afvallen maar eigenlijk voelde ik me na het stoppen van de pil al veel beter!

Fysio had bij mij ook geen zin, heb alleen geen last van zwellingen, althans ze zijn niet zichtbaar maar vaak voel ik wel een zwellende pijn in mijn handen en voeten.

Mijn B12 is echter nooit getest geloof ik... maar dit is wel iets om serieus bij na te gaan denken. Ik voelde me al zo'n hopeloos geval en zou bijna gaan denken dat het tussen mijn oren zit, heb het min of meer geaccepteerd al wacht ik nog steeds op de dag dat een arts wél weet wat het is want mensen nemen je niet voor volwaardig aan of denken dat je je aanstelt Scheve mond

Ik heb sowieso kalkvorming in mijn linkerschouder, dat is wel ontdekt, ik heb nu net een stuk geschreven in mijn zwangerschapsdagboek en nu is heel mijn linkerhand stijf en pijnlijk Verward Van die rare dingen heb ik telkens. Mijn eigen kerstboom opzetten ging prima maar toen ik dit bij oma had gedaan verging ik savonds van de pijn. Lijkt dan vaak op groeipijnen vind ik... ( al ben ik allang uitgegroeid natuurlijk Clown )

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 15:52

onne schreef:
Ja hoor ,helemaal.
Loop zelf vanaf 2006 van de ene naar de andere arts, mijn B12 was lager dan 111, en heb ook spuiten hier voor gehad, moet nu zonder om verder te testen , omdat het bloed een valse waarde geeft.
Ik weet niet om de hoeveel tijd jij je spuit mag halen, en of je ,je oplaatdosis hebt gehad.
Ken je de stichting van B12 tekort ?
Het is een heel vervelend iets, waar je veel klachten van kunt hebben

Ik heb de juiste oplaaddosis gehad en mag nu spuiten op gevoel. Dit was eerst 2x per week en nu ong. 1x in de 3 weken. De stichting ken ik en het forum ook. Veel dingen als niet op woorden kunnen komen, overal tegen op lopen, geen gevoel in voeten zijn door het spuiten enorm verbeterd. Alleen die ellendige spieren blijven klooien. Mijn D3 was ook niet erg hoog, maar daar wordt nog geen actie op ondernomen.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 15:54

Ik heb het ook (samen met andere klachten). Vooral mijn benen, handen en armen. Maar soms zit het over mijn hele lijf. Benen zijn ook opgezet, soms brand het helemaal zo warm. Op een gegeven moment wordt zelfs mijn huid al gevoelig. Niemand weet wat het is...

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 15:56

Vitamine E zou moeten helpen. Krijg je dat voldoende binnen? Volwassenen mannen (22-50 jaar) hebben per dag 11,8 milligram vitamine E nodig, volwassen vrouwen 9,3 milligram.

Vitamine E
Vitamine E komt voor in plantaardige oliën en in plantaardige producten zoals granen, noten, zaden, groenten en fruit. Dierlijke producten zijn relatief arm aan vitamine E.

Natuurlijke voedingsbronnen % ADH (volwassen man)
Zonnebloemolie (1 eetlepel, 10 gram) 65
Noten (handje, 50 gram) 30
Halvarine (voor 4 sneetjes) 20
Ei (1 stuk) 10
Pindakaas (voor 1 sneetje) 10

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:41

Het klinkt bij mij toch een beetje als een chronische spieraandoening... Misschien toch eens via je huisarts je door laten sturen naar een neuroloog voor een EMG ?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 17:12

Twee jaar geleden hebben ze wel bij mij naar Lupus en Sjögren gekeken. De eindconclusie was dat het niet bevestigd kon worden of ik het wel had, maar ze konden ook niet vaststellen dat ik het niet had.
Ik heb ook raynaudfenomeen.
Later bleek dat ik hoogstwaarschijnlijk drugs geïnduceerde lupus van de pil heb gehad.
Maar naar mijn spieren is nooit verder gekeken. Ga volgende week bij de huisarts er wel op aandringen om verder te laten kijken.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:15

Hmm vervelend. Maar door de vermoeidheid & spierpijn denk ik dan toch aan een energieprobleem in je spieren. Heb je ook spierafbraak?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:16

Ik heb ook een EMG gehad, kwam ook niks uit...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 09:48

En heeft je arts het wel eens over Fibromyalgie gehad?

Dat kan namelijk ook al deze klachten veroorzaken.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:53

Bij mij is het wel ten sprake geweest en ik vind het er nog steeds enorm op lijken maar ik had te weinig drukpunten, terwijl ik kapot ga van de pijn als onze Freggle ( poesje van een paar kilo, klein scharminkel dus ) over mijn borstkas heenloopt Scheve mond

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:13

crossmonster schreef:
En heeft je arts het wel eens over Fibromyalgie gehad?

Dat kan namelijk ook al deze klachten veroorzaken.

Bij mij ook, maar ben (nog) niet doorgestuurd naar een reumatoloog. Zelf heb ik ook het idee dat ik niet aan die drukpunten kom.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:23

Een reumatoloog kan het ook alleen maar bevestigen...

Ik ging erheen, dik uur moeten wachten in de wachtkamer, toen mocht ik binnen, moest me uitkleden... weer 10 minuten wachten, komt binnen, knijpt in de gewrichten en buigt een en ander.
Ja kleed u maar weer aan.

Daarna zegt ie sorry mevrouw, fibromyalgie, zul je mee moeten leren leven...

Wat een ontzettend ontactische zak Boos!

Maar goed.. ik ben naderhand niet bij de pakken neer gaan zitten, ik doe zwaar lichamelijk werk,en merk dat juist als ik een dagje luier, ik ontzettend last krijg.

Dus we sjouwen gewoon lekker door.
Wel krijg ik volgende week mijn bad.. zaaalig!
Dat zal een flinke uitkomst zijn voor de spieren Ja

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 19:58

In die richting wordt bij mij niet gedacht. Zijn overeenkomsten, maar ook een heleboel dingen verschillen met mijn klachten.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:05

Hoe voelen jullie in de zomer, Ik heb met warmte veel meer last, en een bad is heerlijk maar krijg wel de kous op me kop daarna.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:42

In de zomer voel ik mij vermoeider, in de winter heb ik meer pijn.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:36

Dat je nu injecties krijgt, wil niet zeggen dat al je klachten verdwijnen...de spierklachten kunnen nog steeds met je vitB12tekort te maken hebben, al vind ik ze wel vrij extreem klinken. Kan dus best zijn dat het versterkt wordt door iets anders.
Maar iig. is de kans aanwezig dat je nooit helemaal klachtenvrij bent. Ik krijg nu 4,5 jaar injecties, maar loop nog regelmatig tegen dezelfde 'muur' aan. De periodes zijn wisselend, af en toe word ik er moedeloos van. Maar met een injectie iedere 3 weken kan ik er mee leven Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:46

In de winter heb ik meer last Ja
Vooral bij vochtig weer...

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:04

Je kent mijn verhaal (we hebben wel een gepb'd over het b12 tekort enzo) en ik herken wel iets van je klachten, maar niet zo extreem. Mijn vingers/handen schieten ook snel in de kramp als ik doppen openmaak (net als mijn voeten/tenen etc.), aan het eind van de straat zijn mijn benen ook verzuurd, maar daar houdt het wel bij op. Het is meestal als ik weer moet gaan prikken.. Merk je er geen patroon in, bv. 2 weken na een injectie dat het verergerd? Of is het altijd/dagelijks hetzelfde?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 01:25

Bij mij is piepers schillen een regelrechte (k)ramp Scheve mond

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:07

Dat van die vingers herken ik wel, sinds de vorst heb ik heel veel moeite met smsen, te weinig controle over mijn vingers.
Ook typen gaat langzamer, en maak ik veel typefouten (die ik uiteraard zoveel mogelijk verbeter, heb zo'n hekel aan een onleesbare lap tekst)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 10:27

Flinke dip hier. Gister voelde ik het al aankomen, maar vandaag is het helemaal beroerd. Ben erg stijf en kan bijna niet meer liggen of zitten, zo zeer doen mijn spieren.
Ik zie geen overeenkomst met de injecties, helaas, dan was de oplossing eenvoudig.