Bloeduitstorting na bloedprikken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rens_ke

Bloeduitstorting na bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 17:10

Ik ben gisteren wezen bloedprikken. Dit moet eens in de zoveel tijd om mijn waardes in de gaten te houden.

Onlangs heb ik in het ziekenhuis gelegen en daar is ook veel en vaak bloed afgenomen. (in mijn rechterarm had ik 8 gaatjes en in mijn linkerarm 3) Eigenlijk was ik toen bijzonder slecht te prikken. Tot mijn verbazing, want dit is nooit een probleem geweest.

Zo ook gisteren. Gelukkig geef ik er niks om want de verpleegster maakte er wel een beetje een rommeltje van. Ach, ik geloof het allemaal wel. Als er maar bloed in dat buisje komt.
Echter, toen ik thuis de pleister van beide(!) armen afhaalde zag ik dat mijn rechterarm helemaal opgezet was en blauw en paars bij de aderen waar ze geprikt had. Ik schrok me rot!

Vroeg me eigenlijk af of dit dus de beruchte bloeduitstorting is, of dat ik me zorgen moet maken.
(het zit er nogsteeds namelijk)

Bedankt voor het lezen. Iemand tips?

Dunno

Re: Bloeduitstorting na bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:12

Ik ken 't Ja moet zelf regelmatig bloed laten prikken Knipoog
het kan idd best zijn dat 't bloeduitstortingen zijn Ja heb zelf voor ongeveer 2 weken terug bloed laten prikken.. nou heb toch 2/3 dagen last van m'n arm gehad.. Scheve mond
is nou zelfs nog 1!! blauwe plek Scheve mond
miss wat je kunt doen is beetje koelen zodat 't wat minder dik word....

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 17:14

Ja, ijsklontjes ofzo. Zei mama ook al. Maar aangezien het buiten vriest en de temperatuur niet heel erg hoog is, stel ik dat het liefst een beetje uit..hihi.

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:14

Toen ze bij mij bloed hadden geprikt heb ik ruim 2 weken met een blauwe arm rond gelopen. Het kan zijn dat ze al in de ader geprikt had maar toen iets teruggehaald heeft, zodat het vat een beetje lekte. IK zou me er niet echt zorgen over maken. Gewoon goed in de gaten houden.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:17

ik zou me nu nog geen zorgen maken..
zelfs toen ik gewoon (met operatie aan mijn voet begin vh jaar) bloedverdunners moest in mijn buik zag heel mijn buik blauw en paars Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen
dat trekt wel weer weg maar kan wel weekeeen duren Ja
(en kunnen ook littekens blijven heel mijn handen staan nl vol van littekens van naalden omdat ik op 6maanden geboren ben Huilen van het lachen)

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 17:21

Nou..dat stelt me gerust! Dankjewel allemaal!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:22

Waar ik tegenwoordig op let, is of ze de band die bovenaan je arm zit om de aderen te zoeken, los maken als het bloed stroomt. Als ze dat niet doen krijg je die enorme blauwe plekken. Ik ben ook niet echt makkelijk te prikken en sinds ik er op let is het eigenlijk over.

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 17:27

Ja, ze vragen ook of je een vuist wil maken, die hou ik dan braaf de hele tijd zo. Soms willen ze dat wel, maar soms ook niet.
De ene 'prikker' is de andere 'prikker' dus ook niet. Blijkt..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:31

Rens_ke schreef:
Ja, ze vragen ook of je een vuist wil maken, die hou ik dan braaf de hele tijd zo. Soms willen ze dat wel, maar soms ook niet.
De ene 'prikker' is de andere 'prikker' dus ook niet. Blijkt..

Nee zeker niet! Sommigen kunnen heel erg goed, en sommigen heel erg slecht prikken. De vuist mag je ook loslaten zodra het bloed stroomt overigens Haha! . Als je heel vaak geprikt moet worden, dan kan je ook aangeven dat je liever door (degene die het beste prikt) geprikt wil worden. Ik krijg elke week injecties in mijn achterwerk (ass, kont Haha! ) en er komt ook echt alleen maar iemand aan die ze kan zetten. Ik moet namelijk met die kont nog door, en als ik daar een megabloeduitstorting heb zitten wordt ik daar niet vrolijker van.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:32

Breghje schreef:
Waar ik tegenwoordig op let, is of ze de band die bovenaan je arm zit om de aderen te zoeken, los maken als het bloed stroomt. Als ze dat niet doen krijg je die enorme blauwe plekken. Ik ben ook niet echt makkelijk te prikken en sinds ik er op let is het eigenlijk over.

Dat is het inderdaad! Maar nu jij dat zegt Breghje, heb ik even goed in mijn geheugen gegraven:
Toen ik voor twee jaar terug voor het eerst bloed liet prikken, had ik een e-nor-me blauwe arm! Terwijl het bloed prikken zelf geen pijn had gedaan en ze de ader ook zo gevonden had.
Dus ik zag er wel tegenop om onlangs weer te gaan, omdat ik er daarna zo'n last van had.
Niks! Er was niet eens een gaatje te zien waar geprikt was!

peehtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:36

Ik ken het ook,
Ik moest vorige week bloedprikken, liet die vrouw toch die naald losschieten..
Ik heb nu nog steeds een blauwe arm.
En is nog gevoelig wanneer ik eraan kom.

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 18:36

Eyck schreef:
Breghje schreef:
Dus ik zag er wel tegenop om onlangs weer te gaan, omdat ik er daarna zo'n last van had.
.

Ik onderhand ook hoor! Na dat ziekenhuis bezoek en al die naalden in mijn arm en mensen die niet kunnen prikken ben ik wel wantrouwend geworden.
Geef overigens niks om de prik zelf.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:21

De volgende keer goed druk op de plek waar geprikt is uitoefenen, met een watje voor minstens 5 minuten. Dan zou je in principe geen blauwe plekken meer moeten krijgen.
Ik heb 2 keer met ontzettend blauwe arme rondgelopen, dat zelfs een andere bloedprikker vroeg wie mij ooit geprikt had. Zij gaf dit als advies.

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 23:15

Dat heb ik inderdaad gedaan. Direct na het prikken. Maar daar geloof ik dus niet meer in.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 00:07

Je moet het ook eigenlijk een paar minuten zelf goed afdrukken, met je hoofd boven je arm. Dat adviseerden wij altijd mensen na het bloedprikken. Dan heb je minder kans op blauwe plekken Lachen

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 03:06

Ik moet ook regelmatig bloed prikken om van alles, maar gaat altijd goed ik ben makkelijk te prikken..

Nou moest ik twee weken geleden snel bloed prikken omdat ze dachten dat ik een blindedarm ontsteking had...

Nou eerst prikt ze twee keer in de ene arm daar was ik niet te prikken Clown toen de andere nou die is nu nog steeds opgezet en heeft alle kleuren van de regenboog Clown Clown

Van de week weer bloed laten prikken in mijn andere arm en daar zag je niks Tong uitsteken

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 10:06

Ja..precies.

Ik weet heel goed dat je moet drukken. Doe ik ook altijd. Heel overdreven lang zelfs. Om er zeker van te zijn.

Toen ik in het ziekenhuis lag (ik had een niersteen) is er zo vaak bloed geprikt dat er een blauwe plek zat en men de aderen niet meer kon zien. Mooi zootje dus..

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:33

Ik heb het zelfde gehad begin van deze maand, er is toen zo de naald in mn arm gestoken
zonder een stukje van je huid/vel/arm te pakken en dan erin te steken!
Heb zeker zo'n 1,5 denk ik met een blauw/paarze plek rond gelopen..
En was ook erg dik in het begin en eerrruggg gevoelig!

Maar hij is nu zo als goed weg! Lachen