Energie te kort??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LoveleyHorse

Energie te kort??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 21:34

Hoi bokkers Doei!
Ik voel net alsof ik smorgens gewoon geen energie heb...
Weten jullie wat dit kan zijn??
Ik heb het namelijk nu een week veel geslapen maar toch erg vermoeid lijkt het...
Wie mij kan helpen graag !
Groetjes coby

Pollewoppy

Re: Energie te kort??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:11

Kun je iets meer vertellen? Hoe oud ben je?
Wat doe je overdag? Heb je een erg druk leven?
Heb je bij het opstaan het idee dat je gesloopt bent?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:15

Ik heb ook eens voorgehad, dat ik doodop was van 4 nachten heel weinig slaap (Rock Werchter Haha! ) en dan in de komende week wou ik slaap inhalen, maar ik bleef slapen en slapen.. De week erna heb ik mezelf verplicht om om acht uur op te staan (was nl. tijdens de vakantie) en dan ging het weer beter.
Heb achteraf gelezen dat eens je lichaam de kans ziet om te blijven recupereren, dat dat dan ook gebeurt, ook al is het niet echt noodzakelijk. Ik weet niet wat je bedoelt met 'veel slapen'? Maar het zou hier wel eens aan kunnen liggen, ik had nl. toen ook echt geen energie. Dus gewoon weer je normale 'slaapdosis' aannemen. Lachen

Krijg je overigens wel genoeg vitaminen binnen?

Ontario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:03

Ga even bloed prikken als je het niet vertrouwd. Ik heb het ook, heb een tekort aan B12 in mijn bloed en daar krijg ik nu injecties voor.

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 20:17

Overdag ben ik vrij druk ik heb 2 paarden en stallen uitmesten (het liefst ze allebei rijden ) en daarnaast werk ik en loop ik ook stage en gewoon me normale huiswerk voor school wordt ook veel. In het weekend ga ik ook een half uurtje hardlopen. Als ik opsta ja heb ik wel het gevoel dat ik gesloopt ben ja..
Ik eet heel veel fruit en genoeg groenten ik eet alleen wel (bijna geen ) vlees ik vind het namelijk om te Misselijk
hebben jullie zo genoeg informatie??

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:22

Hoeveel suiker eet je? Zet je elke ochtend de wekker, of slaap je tot je vanzelf wakker wordt?

Bovenstaande dingen hebben heel veel invloed op mijn energie, geldt voor heel veel mensen. Als ik teveel suiker eet wordt ik echt heel moe. En als ik 's ochtends slaap tot ik wakker wordt ben ik de hele dag niet vooruit te branden. Dus ik zet gewoon iedere dag de wekker, door de weeks als ik niet weg moet om half 8 (als ik naar stage moet moet ik om 6 uur op) en in het weekend om 8 uur.

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 20:25

Ik zet de wekker en ik eet opzich niet veel suiker (ik denk gewoon normale hoeveelheid)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:32

Eet je wel genoeg ijzer?

Aangezien je geen vlees eet, kan het daar misschien aan liggen dat je niet genoeg ijzer hebt in je lichaam Lachen

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:35

Wat olympia ook zecht kan zijn dat je te weinig ijzer binnen krijgt. Lust je ook geen vega dingen want daar zit vaak extra ijzer bij gevoegd. En laat anders even uitzoeken of je geen bloedarmoede oid hebt.

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 22:43

ik heb het eigenlijk nooit geprobeerd die vega dingen Nagelbijten / Gniffelen ik vind vlees niet te eten
Ik zal het proberen ! Lachen

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:49

Ik weet uit ervaring dat sommige mensen er slechter tegen kunnen wanneer ze geen vlees eten dan andere mensen.

Oja een tip begin dan wel met een groenteburger of groenteschijf van de AH want C1000 is niet zo lekker.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:50

Of eet veel spinazie. Lachen

Je kan ook even langs de huisarts gaan voor de zekerheid, zodat hij je bloed kan controleren of je bloedarmoede hebt, dan kun je ook staalpillen voorgeschreven krijgen Lachen

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 22:51

oke dank je ! Knipoog ik had vanavond toch een stukje biefstuk geprobeerd maar ik kan het echt niet binnenhouden... Ik vind het zelf ook vervelend maar ik kan er echt niet tegen ofzo...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:27

Een tekort aan energie kan zijn dat je meer verbruikt dan je binnenkrijgt door je voedsel. Als je heel druk bent gaat je lichaam op den duur je energiereserves aanspreken. Als je vervolgens doorblijft gaan op dezelfde leefwijze, maak je al die reserves weer leeg. Steeds als de reserve weer iets is aangevuld, wordt het bij de volgende activiteit weer leeggetrokken. Je bent dan helemaal uit balans. Je energiereserves zijn op en dus je energie. Rust nemen is belangrijk om echt opbranden (burnout) te voorkomen.
Kijk bewust naar je leefwijze. Wanneer en wat doe je, wat eet je, wanneer eet je, hoeveel eet je. Kortom analyseer of je leefwijze gezond is. Waar zitten de gaten? Met andere woorden waarom is er een energie tekort en door welke factoren zijn daarbij van toepassing. Komt er voldoende energie binnen met de voeding die nodig is voor de activiteit? Hoeontstaat het tekort en wat moet je er aan doen.

Zulke vragen moet je jezelf stellen denk ik

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 13:53

heel erg bedankt Pollewoppy ! Haha! ik ga het even aan me zelf stellen Clown ik ga trouwens ook maandag naar de doktor voor een bloedtest! Lachen