iemand tips tegen nekpijn?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

iemand tips tegen nekpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 14:49

hoi
zoals de titel al zegt heb ik heel erg last van me nek vandaag. we zijn gisteren wezen karten en heb samen met een vriend heel hard de muur geraakt(lees, schrammen op me kin/rug/bloeddende vinger) en ik had meteen al iets van au. goed blijven bewegen smiddags thuis meteen spul op gesmeerd tegen spierpijn. savonds voor het slapen weer gedaan maar vandaag... au!
kan dus geen kant op me me nek. vanaf me hoofd tot me bh bandje ongeveer doet het helemaal zeer. nu ik me toch verveel vraag ik jullie om raad.. Lachen

Dreamybol

Re: iemand tips tegen nekpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:45

Goed warm houden en voorzichtig aan proberen te bewegen. Geen rondjes met je hoofd maken, maar heen en weer (oor naar schouder) en nee-schudden. Allemaal heel voorzichtig. Neem desnoods een paracetamol tegen de pijn.
Als het echt heel erg is, even langs huisarts voor spierverslapper.
Als ik pijn in mijn nek heb, doe ik altijd een warme sjaal om.

edit: en ik heb nogal eens pijn in mijn nek, nadat ik ooit van een pony ben gestuiterd. Boos!

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:15

inderdaad zoals hierboven. Warme sjaal helpt altijd wel, en blijven bewegen. Als je het stilhoud wordt het alleen maar stijver en pijnlijker.
Weet niet of je iemand in de buurt hebt die 's avonds een massage kan doen?

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 16:29

nou mijn vriend komt morgenochtend weer thuis dus masseren zou ik zelf moeten doen.
staat wel een beetje vaag, ik in uniform met een sjaal om... :S maar het helpt!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:31

Een kruik in warme handdoeken wikkelen of een kersenpit kan ook goed helpen, zorg er dan alleen wel voor dat het niet te warm is/word voor je nek.
En idd langzaam en voorzichtig blijven bewegen.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:33

LZP -> MW

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:37

idd, als ik last heb en dat is met dit weer nog al vaak neem ik een hete douche, een pijnstiller en probeer ik mijn nek een beetje te strechen, dit doe ik door middel van op mijn rug op bed liggen en dan je kin naar de borste te brengen door alleen mijn hooofd naar voren te kantelen, dan rek je de spieren in je nek een beetje op, en ja masaeren helpt ook, maar is niet altijd voor handen.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:08

Idd blijven bewegen. Oor naar je schouders, kin op je borst inderdaad en ook gewoon naar links en rechts kijen. Deze posities even 15 tot 20 seconden vasthouden en dan proberen te ontspannen voor je je hoofd weer terug beweegt. Succes!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 10:45

nou ik heb gisteren paard gereden en dat doet wonderen (op mijn werk zit ik stil achter de pc)
daarna flink warme douche genomen, alles ingesmeerd/gespoten met spierpijngoedje en toen lekker warm in bed gaan liggen..Lachen