Overmatig veel niezen...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

corinne1981

Overmatig veel niezen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 12:12

Pfff ik word er onderhand echt heel erg moe van.
Ik loop de hele dag te niezen en als ik moet niezen dan is het minstens een paar keer achter elkaar. En dan is het inmiddels niet meer gewoon niezen, maar het lijkt ofdat het veel harder gaat dan normaal zeg maar.
Daarbij ben ik ook nog verkouden.
Dit alles duurt nu al zo'n twee/drie maanden, ik kom er maar niet vanaf.
Ik was eerst bang dat ik misschien spontaan allergisch voor honden zou zijn geworden maar ik ben afgelopen week op vakantie geweest en het is niet minder geweest.
Wie herkent dit?
Groetjes Corinne.

mairead

Re: Overmatig veel niezen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:21

Ik herken dit wel een beetje, maar ik zou niet kunnen zeggen wat het nu precies is.
Af en toe word ik ook geplaagd door verschrikkelijke niesbuien en dan is het net alsof ik niet meer kan stoppen met niesen! Je wordt er vreselijk moe van...
In mijn geval is het geen verkoudheid, want het komt ook vaak voor als ik verder niks mankeer. Een allergie voor dieren kan het ook niet zijn, want ik heb geen huisdieren in huis. Ik denk vaak aan een allergie voor iets anders, maar ik zou dan niet weten wat. Ik heb er ook nog niet zo lang last van, sinds een jaar ofzo en er zijn ook hele lange periodes dat ik nergens last van heb...

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:37

Oe, ik heb hier ook last van. Ik nies echt verschrikkelijk vaak en daarbij ook heel vaak achtereen. Ik ben daarbij niet verkouden oid, ik lees even mee Lachen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:38

Ik heb het ook een aantal maanden gehad. Ben vorige week grieperig geworden en ben nu nog erg verkouden maar het gaat weer wat beter.
Probeer te letten op je weerstand.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:41

allergie of verkouden....of samen...allergische rhynitis heet dat geloof ik....loopneus,jeukende ogen,jeukende/pijnlijke keel...en maar niezen.....claritine kan helpen,1 pilletje per dag.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:53

Ik heb ook last van veel niezen, zowel als ik verkouden ben als dat niet ben. En ik nies ook nog eens hard en bijna standaard 2 of 3 keer achter elkaar. En nu ik verkouden ben heb ik echte niesbuien.
Omdat ik ondertussen wel minder veel verkouden ben dan vroeger maak ik me er niet zo druk om.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:08

Ik heb ook ontzettende niesbuien, dit vanwege een allergie voor huisstofmijt. De ene dag heb ik het erger dan de andere, maar ik slik elke dag medicijnen, anders zijn de niesbuien niet te harden en heb ik last van tranende en opgezette ogen.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:04

allergietje denk ik .. Antihistamine kan je bij de drogist zo halen. ik zou dat eens een week proberen en dan kijken of het beter wordt. Zo ja dan zou ik even een allergietest aanvragen bij je HA... je kan echt voor de meest idiote dingen spontaan allergisch worden.