Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

[gast1122] schreef:Nou, ik ben de expert in voorhoofd/bijholte-onstekingen
Heb het heel vaak gehad.
Maar dit helpt er zeker wel aan áls je er weer last van hebt:
- stomen (evt. met kamille of kristallen)
- neussprayen (zoutoplossing, beter pak je geen menthol)
- vitamine C (die uit het gele potje, citroensmaak)
- evt. toch langs de dokter gaan voor een antibioticumkuur.
Vraag dan om het speciaal om 'Brufen / Ibrufen' (als ik het goed neertyp) ben je er zo vanaf.
Om te voorkomen : gewoon Vitamine C blijven slikken. Heb ik heel goede ervaringen mee
Daarbij ook veel groeten fruit eten.
Veel meer valt er eigenlijk niet aan te doen.
Goed aankleden misschien ?
En al gelijk beginnen met neussprayen als je denkt dat het weer aan het verstoppen raakt.
Succes !
Edit: dat gaat in ieder geval over je neus / voorhoofdsholtes, ik neem aan dat je die bedoelt? _Tara_ schreef:[gast1122] schreef:Nou, ik ben de expert in voorhoofd/bijholte-onstekingen
Heb het heel vaak gehad.
Maar dit helpt er zeker wel aan áls je er weer last van hebt:
- stomen (evt. met kamille of kristallen)
- neussprayen (zoutoplossing, beter pak je geen menthol)
- vitamine C (die uit het gele potje, citroensmaak)
- evt. toch langs de dokter gaan voor een antibioticumkuur.
Vraag dan om het speciaal om 'Brufen / Ibrufen' (als ik het goed neertyp) ben je er zo vanaf.
Om te voorkomen : gewoon Vitamine C blijven slikken. Heb ik heel goede ervaringen mee
Daarbij ook veel groeten fruit eten.
Veel meer valt er eigenlijk niet aan te doen.
Goed aankleden misschien ?
En al gelijk beginnen met neussprayen als je denkt dat het weer aan het verstoppen raakt.
Succes !
Brufen is voor zover ik het ken gewoon een pijnstiller/ontstekingsremmer. Weet niet precies welke van de twee.
En voor mijn gevoel irriteert stomen en neusspray je slijmvliezen juist. Waardoor je na dat stomen en neusspray gebruiken het zich gaat proberen te herstellen en even extra veel slijm aanmaakt. Maar dat is mijn mening, als het jou helpt moet je het zeker gebruiken! Beetje rot van je huisarts trouwens dat ie 't een beetje afwimpelt met: stomen.
Kun je niet naar een andere huisarts?
:

Stomen met gewoon water kan ook geen kwaad
Stel dat het slijm echter hardnekkig is kun je ervoor kiezen om wat in het water te doen, om het boeltje meer los te weken.

Ik vind het echt afschuwelijk. Ze zien mij op mijn werk alweer aankomen
Elke keer als ik vakantie heb ben ik ziek. flappie28 schreef:Cinuforce van Dr. A. Vogel. Dit is een homeopatisch geneesmiddel en is verkrijgbaar als neusspray of tabletten. Kijk anders eens op http://www.avogel.nl