Vaak ziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Vaak ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 08:25

Hallo,

Ik vind dat ik de laatste tijd vaak ziek ben, ik ben nu weer ziek en steeds zit alles vast in mijn holtes.
Het eerste wat er smorgens uitkomt en wat een gigantische druk geeft op mijn hoofd is echt groen (heel smakelijk)
Daarna na iedere keer wordt het helderder.
Ook mijn oren zitten dan potdicht, pijn in mijn nek en voel me heel zwaar.
Ik ben niet iemand die zich dan ziekmeld van z'n werk en ga dus gewoon werken.
Maar ik begrijp niet dat ik zo vaak ziek ben, ik ben een paar maanden geleden ook al ziek geweest met hetzelfde.
De huisarts zegt alleen maar stomen.
Ik ben iemand die veel buiten is en vroeger nooit ziek dus ik begrijp hier helemaal niks van.
Wie kent dit of heeft dit ook en wat zou het kunnen zijn?
Zou het helpen om zo'n suplementje te slikken voor een verhoogde weerstand.
Ik kook dagelijks met groente en zelfs met kerst heb ik veel groente gegeten en amper vlees.
Als iemand wat weet dan hoor ik het graag.

Groetjes kim

Anoniem

Re: Vaak ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:55

Nou, ik ben de expert in voorhoofd/bijholte-onstekingen Huilen van het lachen
Heb het heel vaak gehad.
Maar dit helpt er zeker wel aan áls je er weer last van hebt:
- stomen (evt. met kamille of kristallen)
- neussprayen (zoutoplossing, beter pak je geen menthol)
- vitamine C (die uit het gele potje, citroensmaak)
- evt. toch langs de dokter gaan voor een antibioticumkuur.
Vraag dan om het speciaal om 'Brufen / Ibrufen' (als ik het goed neertyp) ben je er zo vanaf.

Om te voorkomen : gewoon Vitamine C blijven slikken. Heb ik heel goede ervaringen mee Ja
Daarbij ook veel groeten fruit eten.

Veel meer valt er eigenlijk niet aan te doen.
Goed aankleden misschien ?
En al gelijk beginnen met neussprayen als je denkt dat het weer aan het verstoppen raakt.

Succes !

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:57

probeer elke morgen een boterham met honing te eten. Honing bevat een natuurlijke antibiotica. Ik ben ook vaak ziek/verkouden geweest, maar sinds ik honing eet is het over.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:05

[gast1122] schreef:
Heb het heel vaak gehad.
Vraag dan om het speciaal om 'Brufen / Ibrufen' (als ik het goed neertyp) ben je er zo vanaf.

Om te voorkomen : gewoon Vitamine C blijven slikken. Heb ik heel goede ervaringen mee Ja

En al gelijk beginnen met neussprayen als je denkt dat het weer aan het verstoppen raakt.

Succes !

Brufen is voor zover ik het ken gewoon een pijnstiller/ontstekingsremmer. Weet niet precies welke van de twee.
En voor mijn gevoel irriteert stomen en neusspray je slijmvliezen juist. Waardoor je na dat stomen en neusspray gebruiken het zich gaat proberen te herstellen en even extra veel slijm aanmaakt. Maar dat is mijn mening, als het jou helpt moet je het zeker gebruiken! Beetje rot van je huisarts trouwens dat ie 't een beetje afwimpelt met: stomen.
Kun je niet naar een andere huisarts?

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:07

Soms mist je lichaam net wat vitamine B12. Dit kun je halen bij de drogist en het helpt!! In elk geval beterschap!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:09

Ik heb het een paar weken terug ook gehad, echt alles zat potdicht.

Stomen is wel goed, maar dan zonder menthol/kamille aangezien die dus inderdaad je slijmvliezen juist irriteren. Dus met alleen water.

Brufen (ibuprofen) is zowel pijnstillend als ontstekingsremmend, maar geen anitbiotica. Je kan het namelijk gewoon bij de drogist krijgen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:11

Praat me er niet van!! Ik heb inmiddels al 3x griep gehad sinds juni.. 3x hoesten, snotteren, stem kwijt, benauwd..

Volgens de dokter gewoon echt heel veel pech! Niks aan te doen! Ik heb nu de laatste keer een kuur gekregen om de luchtwegen open te krijgen, zo zwaar zat alles dicht!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 13:07

De dokter zegt dat hij er weinig aan kan doen en dat ik idd ibuprofen mag gebruiken en stomen.
Stomen helpt bij mij ook niet echt heb ik het idee.
Die vitamine c ga ik weer eens nemen die kreeg ik vroeger al toen ik klein was.
en hier gaf iemand een tip van een boterham met honing, maar ik vind honing zo vies.
maar wel al allemaal bedankt, als nog iemand een tip heeft, laat maar komen.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:33

Het enige wat helpt is dagelijks (dus ook als je er geen last van hebt) spoelen met een neti pot. Google maar even op neti pot. Lachen Edit: dat gaat in ieder geval over je neus / voorhoofdsholtes, ik neem aan dat je die bedoelt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:37

Ik heb dit jaar al 3 x griep gehad. In februari en laatst 2 x.
Zucht. Ik eet gezond, kom veel buiten en sport geregeld. Mijn vriend doet dat allemaal niet en die is nooit ziek!

Ik ga die honingtip de volgende keer proberen. Is ook lekker in de thee of door de melk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 09:43

_Tara_ schreef:
[gast1122] schreef:
Heb het heel vaak gehad.

Succes !

Brufen is voor zover ik het ken gewoon een pijnstiller/ontstekingsremmer. Weet niet precies welke van de twee.
En voor mijn gevoel irriteert stomen en neusspray je slijmvliezen juist. Waardoor je na dat stomen en neusspray gebruiken het zich gaat proberen te herstellen en even extra veel slijm aanmaakt. Maar dat is mijn mening, als het jou helpt moet je het zeker gebruiken! Beetje rot van je huisarts trouwens dat ie 't een beetje afwimpelt met: stomen.
Kun je niet naar een andere huisarts?

Naar een andere huisarts zal niet nodig zijn Knipoog :
Stomen en neussprayen is juist iets wat ik zélf doe voordat ik naar de dokter ga Lachen
Daarom zei ik er al bij ; pak geen menthol Nagelbijten / Gniffelen
Dan ga je inderdaad de boel irriteren. Maar als je met mate gewoon een neusspray gebruikt (de zoutoplossing) kan dat echt geen kwaad Knipoog Stomen met gewoon water kan ook geen kwaad Lachen Stel dat het slijm echter hardnekkig is kun je ervoor kiezen om wat in het water te doen, om het boeltje meer los te weken.
En stel dat dat echt niet helpt dan ga ik naar de dokter en krijg ik inderdaad zo'n ontstekingsremmer Knipoog

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:16

Ik denk dat het beter is dit soort dingen te voorkomen. Veel groente en fruit, evt extra vitamine C erbij om je weerstand op peil te houden.
En heel veel drinken natuurlijk Lachen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 11:25

Ik vind het gewoon raar dat ik dit jaar al zoveel ziek ben geweest.
Het is nu wel los en alle troep komt er met mijn snuite nu iedere keer uit, dat is echt goor.
Maar dat is wel meteen een verlichting nu die druk ervan af is.
Hoofdpijn is meteen weg en mijn oor springt weer af en toe open maar dan ook nog dicht, maar er zit verbetering in.
Ik ga idd iets slikken voor mijn weerstand in de hoop me hiermee een extra bescherming te geven, of het helpt is een tweede.
Ik eet veel groente altijd, vooral veel salade komkommer maar ook warme groentes zoals verse bonen, bloemkool, brocolli enz enz.
Alleen fruit ik in de winter veel minder omdat ik het niet lekker vind, apels zijn net meelballen en mandrijnen zijn heel melig.
bananen en kiwis eet ik dan wel.
Alle goede groentenboeren lijken te verdwijnen en fruit uit de supermarkt is vaak niet lekker heb dit jaar al vijf netjes mandarijnen bij de kippen gegooit, gewoon omdat ze niet smaken.
Maar als ze lekker zijn eet wel zeker vijf stuks fruit per dag.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:41

Je kunt tegenwoordig ook Fruit2day kopen, vloeibaar fruit met stukjes in een flesje. Ik zelf vind het erg lekker Vingers aflikken
Echt fruit is natuurlijk het beste, maar voor in de winter is het best een goede oplossing denk ik. Verder kun je sinaasappels natuurlijk ook uitpersen en elke dag een glaasje drinken, dat is ook hartstikke gezond Ja

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:24

Ik kan me hierbij ook aanmelden!!

Heb in een 5 week tijd, al 2x griep gehad, koorts, voorhoofdholte ontsteking, bij holtes ontstoken, verkoudheid en oorpijn. Afgelopen week weer precies hetzelfde.
Geen zin in eten etc.

Alleen heb ik nu iedereen zo beetje hier aangestoken!!

Wees gerust, het komt vanzelf weer goed, als je maar je rust neemt!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:51

Ik ben in 5 maanden tijd al 4x ziek geweest, waarvan 2x bijna een maand achter elkaar Nagelbijten / Gniffelen Ik vind het echt afschuwelijk. Ze zien mij op mijn werk alweer aankomen Vork Elke keer als ik vakantie heb ben ik ziek.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:38

Cinuforce van Dr. A. Vogel. Dit is een homeopatisch geneesmiddel en is verkrijgbaar als neusspray of tabletten. Kijk anders eens op http://www.avogel.nl

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 18:47

flappie28 schreef:
Cinuforce van Dr. A. Vogel. Dit is een homeopatisch geneesmiddel en is verkrijgbaar als neusspray of tabletten. Kijk anders eens op http://www.avogel.nl

Ik lees dit nu pas, maar deze tip heb ik ook gekregen van de verkoopster van de DA en ik heb ze beide gekocht, daarbij ga ik nu dagelijks vitamine c 1000gr slikken van new care.
Moet zeggen met die neusspray kan ik ook alweer wat vrijer ademen, heerlijk.
Dus flappie28 de DA verkoopster was je voor maar een goede tip, evengoed bedankt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:55

Ook ik zweer bij de pilletjes en neusspray voor bijholte ontsteking van vogel! Ik gebruik ze altijd allebei. Heb 2 jaar geleden ook om de haveklap bijholtes verstopt gehad, wat een hoofdpijn had ik zeg! Elke middag plat op bed, bah... Ik heb toen van de huisarts wel een antibiotica kuur gekregen, maar die keer erop ben ik optijd begonnen met de pilletjes en neuspray en dat werkte prima! Oja, wat ik ook fijn vond, even mn nek los laten maken bij de chiropractor, dan komt er net weer even wat meer zuurstof en bloed richting je hoofd en dat verlicht die rottige druk.

Overigens, over het vaak ziek zijn, je weerstand zal wel een dreun hebben gehad, aangezien je zegt dat je gewoon door blijft werken, krijg je lichaam niet optimaal de tijd om te herstellen. Het kan geen kwaad om gewoon eens een paar dagen bij te komen en uit te zieken, anders blijft je weerstand zo laag...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 20:51

Ik heb nu een paar dagen vrij en doe lekker rustig aan, we doen ook geen gekke dingen met oud en nieuw dus even helemaal niks. Haha!
Ik ben nou eenmaal niet het type dat thuis ziek zit te zijn en al zeker niet zo vaak.