spalkje achter tanden zit los

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Charlotte_

spalkje achter tanden zit los

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 21:28

Hallo,
Bijna een jaar gelden is mijn beugel eruit gegaan
3 Dagen geleden is mijn spalkje los gegaan maar waarschijnlijk was die dan al eerder los, een maand eerder ofzo Knipoog aangezien mijn theelepel toen vast zat op 1 of andere manier
Maar goed het probleem is dat de ortho dicht is met de vakantie!
En de tandarts ook.
Daarnaast heb ik het nmr niet meer van de orthodonthist en staat ze ook niet in het telefoon boek! wat heel raar is natuurlijk Knipoog
Internet gezocht niks gevonden. maar goed daar los ik nog steeds niks mee op.
iemand die dit ook heeft gehad of iemand die weet wat ik zelf kan doen want hij is losgegaan van een hoektand en soms blijft mijn tong eraan haken ( niet vaak ) maar wat wel pijnlijk is!
en ik het wel eng vindt want straks doe ik me nog echt pijn!! en dat niet aleen ook mijn tanden kunnen verschuiven natuurlijk

groetjes charlotte

Birgit__

Re: spalkje achter tanden zit los

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:29

Even verder zoeken naar nummer, en anders van afblijven en meteen na de vakantie de orthodontist bellen. Lachen

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:31

Ik heb sinds 2 weken een beugel en ik had zo'n papier erbij gekregen waar opstond dat als er iets los zat, maar je niet meteen naar de ortho kon, maar je er wel last van had, dat je dan op het studje wat uitstak en waar je de hele tijd aan blijft haken een stukje was of suikervrije kauwgom op kan plakken.

Het klinkt iniedergeval niet fijn, ik hoop dat je snel bij je ortho terecht kan!

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:32

Ik zou maar zo snel mogelijk contact opnemen met ortho/tandarts en dus even achter dat nummer aangaan. Je tanden gaan echt heel snel weer veranderen van stand (zelf niet meegemaakt, vriendin van mij wel).

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 21:35

okee maar dan moet ik daar 2 weken mee rond lopen!
ik weet nog dat ik in he tbegin een potje kreeg met iets er in dat ik op mijn beugel kon doen zodat het niet zo scherp meer is weet neit meer hoe het heet, en heb het potje niet meer maar mschien iemad die een beugel heeft di ehet nog heeft dus zal het even aan iemand vragen dankjewel Lachen

het is maar 1 hoekje die los zit he jennifer 14, nie t de hele tand dus zo snel zal het niet verschuiven of had zij het ook ?!
oew het wordt nu wel echt spannend erg jammer dat ze dicht zijn !

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:36

Je kan evtenueel ook gwoon suikervrije kauwgom gebruiken als je geen was hebt(zo heet dat spul in een potje)

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:39

Ik zou zo snel mogelijk even bellen of langsgaan.

De mijne is een paar jaar terug ook losgegaan (boven) maar oke met 1 los stukje kon ik prima leven, maar toen ging ook het uiteinde los. Ik bellen, ortho had vakantie, dus was 2 weken dicht. En als het uiteinde los zit en dat stuk erlangs, hangt er dus continu een stuk ijzer wat aan je tong blijft hangen en overal aan blijft hangen. Ik werd er helemaal gestoord van. Heb eerst gebeld met een andere ortho, kon ik niet snel genoeg terecht. Dus ik met een schaar dat stuk losgeknipt, ik dacht dan is het over. Maar toen zat ik dus met een scherpe pin in mn mond. Toen werd ik nog gestoorder en heb ik met een tang (niet aan te bevelen, deed GRUWELIJK veel pijn) het hele ding stukje voor stukje losgetrokken.
Alsof dat nog niet erg genoeg was, ging toen de laatste,w aar dat rondje op zit, NIET los, toen had ik het helemaal niet meer, dus toen ben ik met een stuk ijzer in mn bek, superscherp en superpijn, naar mn moeder gereden en die heeft het laatste stuk losgetrokken Bloos

Ohh was verschrikkelijk Bloos Maar ik ben nooit meer langs de ortho geweest, is er niet meer van gekomen, heb nu dus de plakrandjes nog op mn tanden zitten. De tandarts zegt dat het weinig kwaad kan als ik er geen last van heb, dus prima. Ik wil echt geen nieuwe spalk meer Clown

Onder zit ie overigens nog prima en heb ik er ook geen last van.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:08

Ik heb 'm al een paar keer los gehad. Ik heb 'm er één keer zelf afgetrokken omdatie al voor de helft los zat.

Als het goed is heeft één van de tandartsen bij jou in de buurt 'spoed' dienst. Daar kun je natuurlijk ook heen gaan! Lachen

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:13

Zou wel even langs gaan, als je je eigen tandarts beld krijg je dan geen nummer te horen waar je naartoe zou moete bellen dus het nummer van de geen die waarneemt.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:20

Inderdaad, een tandarts heeft, net als een huisarts, ook een spoed nummer.

Trouwens wel knap dat je hem los krijgt. Bij mij zit die er al zeker 13 jaar in zonder problemen.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:31

Bij mij heeft de tandarts het draadje een keer vastgezet toen een uiteinde los was gekomen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:35

Ze hebben toch wel een noodnummer die je kan bellen ?
Die van mij is ook los gegaan,maar dat had ik niet eens door Bloos maar dat was ook niet aan de uiteinde.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:43

Ik zou het ook even via de tandarts proberen en anders kun je misschien bij nummerinformatie het nummer wel krijgen=
Het is idd wel heel belangrijk dat het snel weer vastgezet wordt, anders veranderen je tanden alweer van stand.