Galstenen?!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sissi87

Galstenen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 19:54

Voor de mensen die bv. student geneeskunde zijn of zelfs dokter!

Een paar weken geleden had ik na het eten van iets, ineens ongelofelijke buikpijn, nou echt zo'n pijn dat ik zo is had van: schiet mij maar neer, maak mij maar af. En ik ben al niet kleinzerig, dus t was echt erg.
Nu denkt m'n moeder dus dat het waarschijnlijk galstenen zijn, dit heeft zij zelf ook gehad en hier anderhalf jaar mee rond gelopen, dus ze weet hoe het voelt!!
Het gekste wat ik die avond gegeten hebt is misschien de erwtensoep, nog een solero jsje (die was misschien wat oud, maar van dit jaar) en wat japanse mix, toen ik dat op had begon het ineens. Het voelt alsof er iemand van binnen zit, die doet: Ik wil eruit, ik wil eruit, en eruit probeert te komen, alsof er met een mes van binnen naar buiten word gesneden. Ik ben pas na anderhalf uur naar bed gegaan, want ik ben niet zo'n zeurpiet, nou echt wat een pijn had ik, ik ben op een gegeven moment gewoon keihard op m'n hand gaan bijten om te pijn "af te leiden" in de hoop dat ik daar dus pijn aan kreeg, zodat ik die buik niet meer voelde. Ik kon ook echt niet goed liggen, op m'n buik al helemaal niet, op m'n rug drukken die organen er weer op, de zijkant niet, benen uit bed niet, gehurkt niet... ongelofelijk heb werkelijk alles geprobeerd!!

Vandaag na het eten kreeg ik er ook last van, op dit moment heb ik het nogsteeds, maar ik moet gewoon weten wat het kan zijn! het gekste wat ik vandaag zou kunnen hebben gegeten is penne(als warm eten), daarna nog (blik)fruit, er stond nog een kom in de koelkast van 2e kerstdag die heeft me moeder bijgevuld met nog een blik, en nog wat slagroom?!
Echt zo raar, ik zat net ook al op internet, en ineens kreeg ik weer die HELSE pijnen, ongelofelijk, ik heb dr geen woorden voor. het doet ZO'N pijn, niet normaal. Ik weet dus echt niet wat dit kan zijn. Ik heb er nog nooit eerder last van gehad, alleen deze 2 keer. En als ik naar de dokter ga zegt hij toch altijd dat het tussen de oren zit, zolang je het aan de buitenkant niet kan zien.....

Dus voor de mensen die hier verstand van hebben, zou ik graag een berichtje ontvangen... want ik hou dit echt niet meer Verdrietig

Sissi87

Re: Galstenen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 20:32

Is er niemand die mij kan helpen?!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:35

De dokter.......

Het kúnnen galstenen zijn.... evenals dat het, bijvoorbeeld, om maar wat te noemen, ook nierstenen zouden kunnen zijn. Of iets heel anders. Echt meid, als je zo'n pijn hebt, nu, onmiddelijk je moeder de telefoon laten pakken en de huisartsenpost laten bellen.

Edit: Zie in je profiel dat je 21 bent. Dan gewoon zelf die telefoon pakken en bellen. Echt waar hoor, hier is Bokt niet voor bedoelt, daar zijn artsen voor gemaakt. En artsen kunnen het door internet ook niet beoordelen.

Edit2: In de meeste soorten pasta en in solero zit zuivel, dat was destijds bij mij genoeg om een koliek aanval uit te lokken, dus wat dat betreft zou het kunnen. Maar even voor de duidelijkheid: Galsteenkolieken kunnen gevaarlijk zijn. Ik heb een hele dag met 1 rondgelopen die mijn galgang volledig geblokkeerd heeft, waardoor er al gal in mijn bloed lekte en ik dus al helemaal geel zag en gal in mijn urine had. Het scheelde niet veel of ik had een galblaasinfectie opgelopen, wat zeer gevaarlijk is. Even ter onderstreping dat als je echt zo'n pijn hebt, het toch echt tijd is de dokterswacht te bellen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:58

heb ze ook gehad, vonden me toen te jong ( 23)
je vergaat bijna van de pijn, uitgeput wanneer zo,n aanval over is. Zou binnenkort even naar de huisarts gaan, zeker omdat je moeder ze ook heeft gehad. En even opletten wat je eet.
Maar kijken eens bij "zoeken"naar galstenen zijn al div. topic over geweest

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:36

Klinkt inderdaad als galstenen. Geen arts, wel ervaringsdeskundige. Misschien toch maar even naar je huisarts! Sterkte.

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:40

Mijn vriend heeft dit ook gehad... en wist echt van gekheid niet meer hoe hij moest zitten.
En zweten als een otter, maar zoals het ineens opkomt is het ook ineens weer weg.

Doktoren dachten eerst aan een maagzweer,dus pillen meegekregen maar nog steeds af en toe helse pijnen.
Na enig aan dringen een echo mogen laten maken en daarna een operatie (kijkoperatie) gehad.

Resultaat: een doosje met steentjes hier thuis Haha! Tong uitsteken

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:42

Het maakt toch niet uit wat het is? Is toch ook geen vraag voor bokt? Gewoon naar je HA Ja

Galstenen zijn pijnlijk maar er zit meer in je buik dus kan van alles zijn...

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:45

Ik heb dit ook gehad, eerst heel af en toe en dan vooral met vet eten of koolsoorten..Later steeds vaker, bleek mijn hele galblaas vol te zitten..Paar jaar geleden hele galblaas verwijderd aangezien ik drie tot vijf keer per dag aanvallen kreeg..
Zou er echt naar laten kijken, wie weet met een echo..Dan zou je bijvoorbeeld pijnstillers of iets van spierontspanners kunnen krijgen om te gebruiken bij een aanval..
sterkte ermee