Ervaringen met gezichtssauna?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pistasche

Ervaringen met gezichtssauna?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 13:28

Bokkers,

Ik las gisteravond dit artikel over gezichtssauna's. Ik heb nou niet echt een geweldig goede huid dus ook soms wel een last van puistjes, ik heb daar nu goede spullen voor maar dit leek me ook wel wat.

Dus mijn vraag; Heeft iemand ervaring met een gezichtssauna? Is het echt aan te raden, wordt je huid er echt schoner van?

Alvast bedankt Haha!

Oliver

Re: Ervaringen met gezichtssauna?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:05

Ik heb er een gekregen in m'n kerstpakket... heb hem nog niet gebruikt. Ben ook benieuwd naar de reacties.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 14:08

Ja ik hoor verschillende reacties, de meesten zijn wel positief, maar anderen zeggen weer dat ze 'm niet gebruiken omdat het te heet word Vork

MalouR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:12

wij hadden ook zo'n ding vorig jaar gekregen bij het kerstpakket.
Hij ligt nu al een jaar op zolder, met het plastick er nog om heen Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:29

Das toch gewoon hetzelfde als dat je je gezicht stoomt boven een pan heet water?

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 00:04

Ik denk 't maar denk toch dat zo'n gezichtssauna anders is, daarom vraag ik het ook. Kan ik net zo goed een bak water nemen, of is het wel een aanrader.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:46

Nou als ik de plaatjes zo zie is het hetzelfde als wat wij in de apotheek verkopen om te stomen bij verkoudheid.. En ook dat stomen bij verkoudheid kun je prima boven een pannetje kokend water (met kamille of dampo erin) doen.. Waarom zou het dan niet werken als een gezichtsauna? Gaat erom dat door die hete waterdamp je porieën opengaan toch? Ik geloof niet dat ik er persoonlijk mijn geld aan uit zou geven Lachen

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:50

Een bak met water koelt al gauw af, zo'n gezichtsauna blijft heet.

Het is idd de bedoeling dat je porien hierdoor opengaan staan. En dat het vuil eruit gaat. Het is erg lekker maar wel even wennen aan de hitte.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:51

Nee ik ook niet, zou dan eens van huidsverzorging verwisselen. Zodat je huidregulatie veranderd en zo betere huid krijgt.
Was toch bij mij zo, ik had verschrikkelijke last van talg op men voorhoofd en puistjes op men kin. Nu zit ik bij lancome wel Geld, geld! maar na drie weken is mijn huid gewoon echt super. Lang geleden dat ik nog een puist had en mijn voorhoofd is gewoon glad.
Ik zou dus van verzorgingsmiddel veranderen tot je een goed passend vind, en zelf stomen met warm water.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:24

Juangi schreef:
Een bak met water koelt al gauw af, zo'n gezichtsauna blijft heet.

Het is idd de bedoeling dat je porien hierdoor opengaan staan. En dat het vuil eruit gaat. Het is erg lekker maar wel even wennen aan de hitte.

Hoe lang hou je dat vol dan? Ik had vroeger met het stomen altijd dat ik het na 10 minuten wel best vond.. Dan is een bak water nog niet afgekoeld Knipoog Vooral niet als je een handdoek over je hoofd en de pan heen doet

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 12:25

Bedankt voor alle reacties OK dan!

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:31

bij ons op school word ook gewoon gebruikt gemaakt van een dampapparaat wat je op je gezicht kan zetten. Dit is ongeveer het zelfde effect als een gezichtsauna en pan met heet water. Alleen een pan met heet water werkt meestal niet voor 5/10 min. Maar bij mijn stage in de salon gebruiken ze het juist weer helemaal niet omdat ze er weinig nut van zien om het zomaar te doen en bij hun producten is het niet nodig. Maar wij op school hebben bv een lysing die word geactiveerd door warmte. Dit is eiwitsplitsend en verdund je hoornlaag wat goed bij puistjes kan zijn. Maar als jij nou een heel rood hoofd of rode adertjes hebt dan kan je dit dus beter niet doen door de hitte. Ik zou in iedergeval niet zomaar in de stoom gaan zitten maar wel een product erbij gebruiken en als je water uit de kraan gebruikt zou ik opletten met uitdroging weer door de kalk dus een lotion erna gebruiken.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 01:00

Ik heb dan het probleem dat ik niet erg goed tegen stomen kan, ik word er gauw benauwd van..
Zal ik dit met een gezichts sauna minder hebben?

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 01:10

Ik heb er een paar maanden geleden een gekocht en ik gebruik hem zo'n 1x per week.
Ik vind een gezichtssauna heerlijk, als hij te heet wordt kan je hem lager zetten of er wat minder diep met je hoofd boven hangen. Lachen

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 01:16

LF_xx_D schreef:
Ik heb er een paar maanden geleden een gekocht en ik gebruik hem zo'n 1x per week.
Ik vind een gezichtssauna heerlijk, als hij te heet wordt kan je hem lager zetten of er wat minder diep met je hoofd boven hangen. Lachen

Bedankt voor je reactie!
Nog een kleine vraag Haha! Merk je ook echt dat je huid er schoner/'gezonder' (om het maar zo te zeggen) van wordt?

PiieterLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 03:58

Ik heb er hier ook een staan ik vind hem wel fijn .

soms wel wat te heet .

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:03

denk dat dus wel het probleem is van zo'n gezichtsauna dat het snel te heet word. De apparaten die wij gebruiken zijn 30 cm van het gezicht af waardoor je dat dus niet hebt.

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:30

Ik heb er ook een thuis en vind het echt superfijn!!
Ik doe er altijd tea tree olie in, dat is ook goed voor een onzuivere huid!

Ik gebruik het meestal 1x in de week, soms vaker..
Het is vooral fijn als je het doet voor je een masker opdoet, want dan staan je porién goed open..
En het helpt ook nogeens goed tegen verkoudheid!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:42

Ik gebruik altijd gewoon een bak kokend water en dat werkt prima hoor, ik ben na 10 minuten wel klaar met stomen en dan is die bak nog behoorlijk heet. Doe altijd goed een handdoek over mijn hoofd en dan blijft alles goed warm Ja