ontspannen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Raudkas

ontspannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 16:10

hallo allemaal,,

ik hoop eigelijk dat jullie tips hebben voor mij, maar k zal eerst mijn probleem even omschrijven int kort Lachen

ik heb sinds een half jaar erg veel last van mijn schouder/nek.
vaak is het echt niet meer te harden, aangezien ik heel sportief ben ik er achtergekomen doordat ik doe hardlopen. als ik ga hardlopen krijg ik vreselijke pijn in mijn schouders, dat ik kan stopen met lopen en moet gaan zitten.
heb al 3 sesies bij de fysiotherapie gehad, dan gaat het tijdelijk weg, maar komt ook weer na bepaalde tijd weet terug.

nu ben ik weer in behandeling bij andere therapeuten. manueel, osteophaat/acupuncturist.
heb nu een behandeling gehad van de manueel therapeut.
Hij is een hele fijne man. HET GROOTSTE PROBLEEM is nu dat we de oorzaak moeten vinden. Hij meent dat ik vol zit met stress en verdriet, me zelf overhoop aant lopen ben. Dat ik te weinig tijd voor me zelf neem. Het klopt ook wel, er is afgelopen 3 jaar veel gebeurt. Mijn grootvader is heel ziek geweest, heeft op streven gelegen. Met hem doe ik nu nog altijd paardrijden, maar het is toch anders dan vroeger.
Dat verdriet zit er nog wel, denk ik.

nou ik hoop dat dit nog beetje kort was(A)

weten jullie misschien tips hoe ik me enigszins kan ontspannen. Want dat vind ik erg moelijk.
danjewel alvast voor het lezen.
vind het ook fijn om het even van me weg te schrijven... Lachen

_meissie_

Re: ontspannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 16:40

Kan heel geod komen dat wanneer je niet lekker in je vel zit, je last krijgt van lichamelijke klachten. Zelf heb ik ook ruim een half jaar met gigantische rugpijn gelopen, nu het allemaal wat beter gaat en ik alles wat beter kan plaatsen en me niet meer zo druk maak om dingen gaat het nu ook een stuk beter met me. Hierdoor heb ik pas veel later de link gelegd. Ik kan je zo nu niet een tip geven wat zou kunnen helpen, maar luister goed naar je lichaam en als je ergens mee zit, dan helpt het echt om er over te praten, ook al denk je dat het misschien niet belangrijk genoeg is! Sterkte en mag me altijd een pm sturen

Mars

Re: ontspannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 17:11

Ontspanning kan in vele verschillende dingen zitten en voor iedereen werkt dat weer anders. Sommige mensen halen hun ontspanning uit inspanning, door te sporten, wellicht is een sport als zwemmen wel iets voor je? Dat belast je gewrichten niet to nauwelijks.

Misschien een idee om te tekenen, schilderen of het bijhouden van een dagboek? Andere zaken waar ik aan denk zijn lezen, tv kijken, film of muziek luisteren.
Kwestie van uitproberen wat voor jouzelf goed werkt Lachen