ik hoop eigelijk dat jullie tips hebben voor mij, maar k zal eerst mijn probleem even omschrijven int kort

ik heb sinds een half jaar erg veel last van mijn schouder/nek.
vaak is het echt niet meer te harden, aangezien ik heel sportief ben ik er achtergekomen doordat ik doe hardlopen. als ik ga hardlopen krijg ik vreselijke pijn in mijn schouders, dat ik kan stopen met lopen en moet gaan zitten.
heb al 3 sesies bij de fysiotherapie gehad, dan gaat het tijdelijk weg, maar komt ook weer na bepaalde tijd weet terug.
nu ben ik weer in behandeling bij andere therapeuten. manueel, osteophaat/acupuncturist.
heb nu een behandeling gehad van de manueel therapeut.
Hij is een hele fijne man. HET GROOTSTE PROBLEEM is nu dat we de oorzaak moeten vinden. Hij meent dat ik vol zit met stress en verdriet, me zelf overhoop aant lopen ben. Dat ik te weinig tijd voor me zelf neem. Het klopt ook wel, er is afgelopen 3 jaar veel gebeurt. Mijn grootvader is heel ziek geweest, heeft op streven gelegen. Met hem doe ik nu nog altijd paardrijden, maar het is toch anders dan vroeger.
Dat verdriet zit er nog wel, denk ik.
nou ik hoop dat dit nog beetje kort was(A)
weten jullie misschien tips hoe ik me enigszins kan ontspannen. Want dat vind ik erg moelijk.
danjewel alvast voor het lezen.
vind het ook fijn om het even van me weg te schrijven...