Verstandskies

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ECM

Verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 20:19

Haii
Ik heb een soort van probleem....
Ik ben 13 en 1 van mijn verstandskiezen komt nu al door!
Ik was vroeger al erg snel met wisselen... Maar omdat ik allemaal enge verhalen hoor over verstandskiezen ben nu,,, tsja... een beetje bang(laten we het zo maar zeggen)
MOET ik ze nu trekken omdat ie wel 5 jaar te vroeg is.
Of maakt het in principe helemaal niks uit.

Groetjes, Ilse

Chrissy_

Re: Verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:20

Ik zou even bij je tandarts informeren Knipoog

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:24

als hij goed zit hoeft hij helemaal niet getrokken te worden. ik zou wel even langs de tandarts gaan want als er niet genoeg ruimte is kan hij wel je andere tanden en kiezen weg duwen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:25

Het is verstandig om naar je tandarts te gaan die foto's van je gebit gaan maken. Zij bepalen dan wat er verder kan gaan gebeuren.

Bij mij zijn er toen 2 uitgesneden, omdat ze niet normaal door konden komen (lagen overdwars in het kaakbot)

ECM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 20:26

Ok:P
Ik ga er in Januarie weer heen voor controle...Kan ik het meteen zeggen Tong uitsteken

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:27

Ik heb nu alle vier mijn verstandskiezen zo goed als allemaal. Ben al een paar keer bij de tandarts geweest en zolang ze geen last geven hoeven ze er wat hem betreft niet uit Lachen
Gelukkig ook maar, want ik ben als de dood voor de tandarts Tong uitsteken

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:31

Ik heb afgelopen jaar en een aantal weken geleden een verstandskies laten trekken. Ik heb de tandarts gevraagd waarom we überhaupt die kiezen krijgen want ik vind ze maar vervelend Haha!
Hij zei dat er niet getrokken hoeft te worden als je genoeg ruimte voor ze hebt. Lekker laten zitten dan. Ik kreeg verdomde pijn omdat de ene mijn andere tanden wegdrukte en de andere juist de andere kant op ging, dus zich in de achterkant van mijn kaak boorde. Ik was als de dood voor trekken, maar de eerste was er in 3 minuten uit, achteraf een paar dagen wat pijn gehad. De tweede heb ik zelf gezegd dat ie er maar uit moest omdat het trekken de vorige keer meeviel. Van deze keer had ik nog minder last.

Andere kant van het "spookverhaal". Knipoog

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:33

Ik heb er 26 jaar over gedaan om een verstandkies te laten groeien, en die van mij moet er direct uit. Reden: hij staat schots en scheef Haha!

Gewoon even aan je tandarts vragen, die ziet m als het goed is gelijk zitten bij de controle en zal even een foto maken om te kijken hoe of wat verder..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:34

Als de doods was ik er ook voor. Je had me niet moeten zien op die stoel (ben helaas flauwegevallen bij het geven van de verdoving). Maar ik had echt een super chirurg die zijn vak verstond en zijn patienten goed behandelde.

[edit] bij de tweede operatie was ik ook veel rustiger. De napijnen zijn best even lastig, maar bekijk het maar zo: beter dan even veel pijn en later niets meer dan dat je later echt pijn krijgt aan je kiezen Lachen

Komt goed!
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 22-12-08 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:35

Ik ben 15 en heb er ook 2, en ze komen alle 4 Scheve mond Bij mij mogen ze blijven omdat ik genoeg ruimte heb en ze staan recht. Dus ik denk dat je foto's moet laten maken bij de tandarts en dat ze je dan meer kunnen vertellen..Lachen

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:36

Even een tandartsbezoekje doen is nu belangrijk... Dan weet je of hij er uit moet of niet Lachen.

En meisje... als je ze moet laten trekken... geen schrik hebben... Je overleeft het wel Ja. Ik heb 2 keer zo een ingreepje ondergaan, tijdens het trekken voelde ik niets, nadien voelde ik een beetje pijn maar na paar dagjes was dat ook over Lachen.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 01:04

LZP -> MW