Opgezette okselklier..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lovebonney

Opgezette okselklier..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 12:43

Hallo,

Vorige week voelde ik dat mijn rechterokselklier opgezet was. Het deed pijn als ik me arm gebruikte en voelde iets opgezet in mijn oksel..Na 3 dagen was het weer weg.

Nu vanmorgen tilde ik mijn arm op en deed het best wel pijn. Weer in mijn rechteroksel. Het doet nu meer pijn dan de vorige keer. Je ziet ook een verdikking..

Wat kan dit zijn?

Gr Lovebonney

Pomski

Re: Opgezette okselklier..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:59

Het kan ook wel met het scheren te maken hebben, en anders zou ik voor de zekerheid even langs de dokter gaan.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:24

Waarschijnlijk een ontsteking. Geen pretje, daarmee moet je wel even naar de huisarts, die je dan waarschijnlijk weer naar het ziekenhuis stuurt waar ze de ontsteking weg zullen halen. Succes! Ach gut

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:30

Ik heb wel vaker een bolletje in mijn oksel dat zeer doet, is een ontstoken haarvaatje oid. Trekt vanzelf weer weg na een paar dagen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:32

Als je er last van hebt zou ik langs de huisarts gaan. Beter nu dan dat je je er met kerst de hele tijd aan zit te ergeren.

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 20:14

Hmm, ik ben nooit zo van naar de huisarts..

Vooral omdat het vorige keer wel redelijk snel weg ging (3 dagen)?

Ik moet jullie er ook bij vertellen, de afgelopen maand heb ik elke week wel een opgezette klier gehad, vooral rondom me keel. Dit wisselde elkaar van plaats af maar was wel erg pijnlijk wat het gewoonlijk nooit is bij mij?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:38

Had ik laatst ook, dat ik het ook voelde als ik gewoon mijn arm uitstak. Is na een paar dagen gewoon weer weggegaan. Lachen

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 02:14

Heb het regelmatig, niets ernstigs zei de dokter. Kan er een kuurtje Diclofenac voor halen, maar als het pijn doet werkt ibuprofen ook goed ertegen. Gaat vanzelf wel weer over, hoewel het heel lastig en best pijnlijk kan zijn.

Als je je oksels scheert wel goed opletten dat je alle haartjes meeneemt, en eventueel iets vaker scheren, helpt tegen de pijn. (die stoppeltjes die erin drukken doen extra pijn). En een goeie deo gebruiken achteraf.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 03:31

heb het ook wel eens gehad, trekt wel weer bij

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 09:52

Ik heb het ook laatst gehad, zat er wel 1 maand ! Was een bolletje onder me oksel.
Heb er elke nacht een verbandje opgedaan vastgezet met tape ( aanrader eerst oksels scheren, anders auwww met eraf halen)
Doe hier de trekzalf dan op en na 1 week was mijn bultje helemaal weg!
Niet eraan gaan prunniken etc want dan wordt het erger.

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 11:41

het is geen pukkeltje of een bubbeltje of een ontstoken haarkliertje. Het zit echt in mijn oksel, die hele klier is verdikt en die kan ik zo als een bobbel pakken?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:11

Ik zou toch maar naar de huisarts gaan als ik jou was. Misschien is het slechts een ontsteking, maar over het algemeen zijn verdikte lymfeklieren niet echt een goed teken. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:17

Misschien een hele stomme vraag maar heb je een kat?
Ik heb jaren geleden kattenkrapziekte gehad en daarbij zetten ook je klieren onder je kin/oksel op...

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:18

Ik zou toch ook even naar de huisarts gaan. Ik wil je niet bangmaken ofzo, het kan natuurlijk heel goed iets onschuldigs zijn, maar er kan ook iets anders aan de hand zijn. Ik zou oppassen met verdikte lymfklieren.

Nog wel een vraagje, heeft het soms te maken met je cyclus, want dat kan ook heel goed volgens mij.

Advies: ff huisarts bezoeken!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:20

Ik zou ook naar de huisarts gaan, lymfeklieren zetten niet voor niks op, dan is er (misschien wel ergens anders in je lichaam) iets aan de hand

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:23

ik heb het ook wel eens gehad maar bij mij ging het niet weg werd alleen maar groter toen heeft me huisarts hem open gesneden hij is niet meer terug gekomen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:25

Ik zou ook naar de huisarts gaan... klieren zetten idd niet voor niks op!

spuit12 schreef:
ik heb het ook wel eens gehad maar bij mij ging het niet weg werd alleen maar groter toen heeft me huisarts hem open gesneden hij is niet meer terug gekomen

Dit was bij mij ook bijna het geval. Het moest binnen een maand weg zijn en gelukkig na de 3de week trok het opeens weg! En bij mij was het ter grootte van uhm een golfbal ofzo Clown

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:05

heb dit pas geleden ook gehad
ook ff naar ha geweest en die zei dat het een ontsteking in de zweetklieren is. ff niet scheren en geen deo gebruiken.
heb er een antibiotica voor gekregen in vloeibare vorm die je er op moest deppen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:40

lovebonney schreef:
het is geen pukkeltje of een bubbeltje of een ontstoken haarkliertje. Het zit echt in mijn oksel, die hele klier is verdikt en die kan ik zo als een bobbel pakken?

Ja dat had ik ook, dat het ook pijn doet als je je arm uitstrekt. Ik zou even afwachten en als het niet overgaat wel naar de HA gaan, maar om direct heen te gaan vind ik overdreven. Bij mij kwam het trouwens volgensmij doordat ik mijn oksels geëpileerd had. Bloos

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 17:08

Even een update Tong uitsteken

Ik ben bij een 'huisarts' geweest. Ze mag zich geen huisarts noemen maar doet wel de taken van een HA! Ze heeft me andere klieren gevoeld. Er waren meerdere klieren opgezet. Zij zegt zolang ze komen en slinken is het niet ernstigs. Teken dat je lichaam werkt tegen een infectie/ ontsteking. Zolang ze weg blijven gaan is het niet erg, als ze blijven en groter worden moet je terug komen..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 00:46

Zodra ik ontstoken vingers heb (wat weleens voorkomt als je er constant op zit te kluiven), dan krijg ik ook 'bulten' onder m'n oksel. Dat was iig wat de HA toen tegen mij zei, dat het daarvan komt. Bij mij niets ernstigs, maar wel heel verstandig dat je er even naar hebt laten kijken Lachen

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 00:48

MarcoBorsato schreef:
Ik heb wel vaker een bolletje in mijn oksel dat zeer doet, is een ontstoken haarvaatje oid. Trekt vanzelf weer weg na een paar dagen

Haha, dat had ik ook 1 x Knipoog Werd steeds groter, had op een gegeven moment cup a onder mn oksel hangen Huilen van het lachen

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 15:35

gek genoeg heb ik dus ook al een tijdje een opgezette klier onder mijn rechter oksel.Ik ben ook niet zo huisarts consulterig, bovendien als ik hem nodig heb ik hij op magische wijze altijd met vakantie of vrij.
Maar ik ga toch ook maar eens een afpsraak maken.Werken op de oncologie doet mijn gedachtengang geen goed als ik ergens een opgezette klier heb Knipoog

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 15:37

itsmi schreef:
MarcoBorsato schreef:

Haha, dat had ik ook 1 x Knipoog Werd steeds groter, had op een gegeven moment cup a onder mn oksel hangen Huilen van het lachen

Eh nee bij werd het niet groter Tong uitsteken Het was ook niet te zien van buiten af

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 15:52

Het kan zijn dat er een haartje is ingegroeid door het scheren of harsen.. en anders kan het een ontstoken lymfeklier zijn, die zitten namelijk bij je oksels, ook bij je liezen en nog meer plekken... als het over een tijdje nog steeds er zit, moet je echt naar de huisarts gaan, want als het je lymfeklier is, moet dat goed nagekeken worden. (je lymfeklier is een klier die je bloed zuivert zeg maar, je bloed komt er langs, en de klier kijkt naar wat niet goed is en dat slaat hij dan op in die klier).

Nou succes!!!