Wat helpt tegen hoofdpijn?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat helpt tegen hoofdpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:19

Wat het nou precies is, daar zijn we nog niet achter gekomen, maar dat het vervelend is dat weet ik wel.

Al sinds ik klein ben heb ik ongelofelijk veel last van mijn hoofd, gewoon regelmatig.
Waarschijnlijk komt het omdat ik niet genoeg drink.
Maargoed, ik heb (net zoals nu) heel erg hoofdpijn en vroeg me af of een van jullie misschien een hele goede tip had.

Bvd.

[naam]

Naranga

Re: Wat helpt tegen hoofdpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:21

als het waarschijnlijk komt omdat je niet genoeg drinkt, dan zouden een paar extra glazen water per dag aardig moeten helpen... das toch niet zo moeiljk te bedenken?
En geen koffie, alcohol of andere uitdrogende middelen/stoffen

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:22

Jeetje, er zijn natuurlijk heel veel redenen om hoofdpijn te hebben....
Maar wat ik weet wat bij mij helpt, is voldoende water drinken inderdaad.
Of lekker een frisse neus halen buiten. Verder merk ik dat ik vaker hoofdpijn heb als ik "stress" of omdat ik nek/schouderpijn heb....
Maar ik denk dat dat gewoon mijn persoonlijke hoofdpijn is?
Misschien moet je het eens goed na laten kijken? Want ik denk dat ik maar gewoon "standaard"-hoofdpijn heb....dus ik weet niet of mijn tips dan zo nuttig voor je zijn, maar goed, wie weet heb je er wel wat aan....

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:23

Heb er ook bijna elke dag last van. Ik neem witte kruis poeder. Soort van hoofdpijnpoeder wat bij mij in ieder geval erg goed werkt Knipoog

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:49

Hangt er ZOO van af wat voor hoofdpijn je hebt.

Ik heb ook hoofdpijn, vandaag omdat ik te weinig gegeten en gedronken heb. Dan helpt genoeg drinken, frisse neus en wat eten prima.. Maar dat helpt niet bij hoofdpijn van teveel beeldscherm (lastig, als je voor school de hele dag achter je laptopje zit Tong uitsteken) of, heel wat anders, bij migraine.. Dan zijn er voor mij nog diverse andere redenen voor hoofdpijn, elk met zijn eigen remedie..

Als niks werkt kun je altijd nog een paracetamolletje naar binnen werken Knipoog

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:53

In jou geval geef je zelf al de oplossing, het komt waarschijnlijk omdat je te weinig drinkt, zorg dus dat je meer drinkt ( *zegt het meteen hier tegen zichzelf Bloos Haha! ) je kunt beter de oorzaak aanpakken dan het symptoom te bestrijden.
schrijf je anders eens een periode op wat/hoeveel je drinkt om het voor jezelf bij te houden.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:03

Even een frisse neus halen wil vaak wel goed helpen en in jouw geval dus ook voldoende drinken denk ik. Het belangrijkste is natuurlijk wel om er achter te komen waar het precies van komt. Je kunt natuurlijk wel iedere keer een pijnstiller nemen en dan ben je er als het goed is weer even vanaf, maar als je dat dagelijks of wekelijks moet doen en de oorzaak van de hoofdpijn niet kent?

Witte Kruis poeders bevatten trouwens paracetamol met coffeïne.

Zelf neem ik meestal ibuprofen als ik flinke hoofdpijn heb en dat werkt bij mij in ieder geval erg goed.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:13

Als je al zo lang hoofdpijn hebt dan zou ik niet met pijnstillers aan de gang gaan, maar de oorzaak aanpakken. Begin eerst eens met 1,5 liter per dag te drinken, hoeft niet per see water te zijn. Ook vruchtensapjes, frisdranken etc. mag je mee tellen, koffie thee en alcohol niet.
Als dat niet helpt kun je altijd nog naar de HA, hoofdpijn kan namelijk 1001 oorzaken hebben.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:14

groot glas water drinken
mij hebben ze zo uitgelegd dat je door cohttekort hoofdpijn krijgt, dit is eerste verschijnsel van uitdroging

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:19

Het kan zo vreselijk veel oorzaken hebben... Wel kan je een dagboekje bij houden, dan kan je misschien zien waar je het van krijgt. Het kan aan eten/drinken/menstruatie/stress/verkeerde houding/hormonaal etc. liggen. Ook kan je van teveel pijnstillers slikken juist hoofdpijn krijgen. Door een dagboek bij te houden kan je misschien er een patroon in zien.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:27

Wat ik van mijn fysiotherapeut heb geleerd is: je moet het accepteren. Ik had ook heel vaak hoofdpijn en dan wilde ik er, natuurlijk, zo snel mogelijk vanaf. Maar daardoor werd ik gespannen en kreeg ik alleen maar méér hoofdpijn.
Als ik nu hoofdpijn heb, en dat is nog maar heel weinig, dan accepteer ik het gewoon en ga ik gewoon even liggen of rustig aan doen. Door mij kwam de hoofdpijn ook door het teveel aanspannen van mijn oogspieren en staren hielp daarbij veel. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:02

Paracetamol slikken is voor mij geen optie, als ik al hoofdpijn heb wordt ik hier echt heel erg ziek van.
Ik heb net even een Ibuprofen in mijn hoofd geduwd en ben even gaan liggen.
3 kwartier met je ogen dicht op de bank doet echt wonderen.
Ben even in slaap gevallen en ben er nu nog net niet vanaf.

@Veirl; Ik heb ook inderdaad te horen gekregen dat ik me er gewoon bij neer moet leggen, maar dat is nog best lastig. Als ik in de klas zit en mijn hoofd knalt uit elkaar van de koppijn dan gaat dat niet zo makkelijk. Dan is de verleiding er toch snel om het zo snel mogelijk gewoon weg te halen.

Vorig jaar is het concept kindermigraine op ons pad gekomen. Ik voldoe aan alle symptomen. Alleen om nou een dokter erbij te halen voor hoofdpijn, dat vind ik zo... ik weet het niet.

Ik heb er de laatste tijd vrij weinig last van, maar vandaag was het weer even erg.
Normaal rijdt ik 1x in de week, vandaag heb ik ineens 2 totaal verschillende paarden onder mijn kont gehad die alletwee lekker aan de kletter zijn gegaan, dus daardoor raakte ik een beetje gestresst Lachen

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:26

Heb je je verstandskiezen nog?
Kan daar namelijk ook aan liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:25

Nienkeee_ schreef:
Heb je je verstandskiezen nog?
Kan daar namelijk ook aan liggen.

Volgens mij heb ik die nog niet eens Nagelbijten / Gniffelen Ik ben pas 13 hé Knipoog

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:32

Het kan er inderdaad aan liggen dat je te weinig drinkt. Heb ik vroeger ook last van gehad omdat ik het gewoon vergat. Je moet dan gewoon voor je zelf momenten op de dag afspreken waarop je een glas water of iets anders drinkt. Succes Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:33

Ik moet echt meer gaan drinken indd Ja

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:14

Als het van te weinig drinken is, weet je wat je te doen staat..
Als ik echt bàrstende hoofdpijn heb, drink ik, ik weet dat het niet goed is maar dat is het enige dat dan helpt, cola..
Eerst een dafalgan en als dat niet helpt, cola dus.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:16

fiekhe schreef:
Als het van te weinig drinken is, weet je wat je te doen staat..
Als ik echt bàrstende hoofdpijn heb, drink ik, ik weet dat het niet goed is maar dat is het enige dat dan helpt, cola..
Eerst een dafalgan en als dat niet helpt, cola dus.

Cola is in elk geval heel slecht als je vocht te kort komt. Dat ontrekt geloof ik juist vocht uit je lichaam..

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:17

Brandnetel thee drinken en 2 L. water per dag.

Bij migraine: 2 pijnstillers.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:17

Ja maar bij mij is het meestal migraine en niet van vocht te kort komen. Daarom dat ik er ook bij zei als je weet dat het van te weinig drinken is, weet je wat je te doen staat >> veel water drinken dus. Lachen

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:18

fiekhe schreef:
Ja maar bij mij is het meestal migraine en niet van vocht te kort komen. Daarom dat ik er ook bij zei als je weet dat het van te weinig drinken is, weet je wat je te doen staat >> veel water drinken dus. Lachen

Jaa ik begreep dat het bij jou niet door vocht tekort kwam... Maar bij de TS wss wel, dus vandaar dat ik het even zeg Clown

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:22

toco tholin

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:09

angelax schreef:
toco tholin

dat valt wel goed of dat valt niet goed, ik moet dat echt niet gebruiken als ik hoofdpijn heb, ik wordt daar helemaal gek van, dat trekt bij mij juist de aandacht naar mijn knallende koppijn, maar ik ken ook mensen die zweren bij dat spul met hoofdpijn, het verlegt een stukje de aandacht van de hoofdpijn naar de toco tholin plek ( meestal doen ze dat op het voorhoofd of op de slapen)

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:10

bij mij helpt dat zo goed. Ja op voorhoofd en slapen

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:11

Less schreef:
Bij migraine: 2 pijnstillers.

daar red ik het echt niet meer mee als ik migraine heb, beste remedie is gaan slapen (als dat lukt, meestal lukt dat pas nadat ik 2x heb moeten overgeven) als ik maar eenmaal kan gaan slapen, dan trekt het bij mij weg