Pijnlijk litteken en dik been?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JoJz

Pijnlijk litteken en dik been?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 11:48

Dag lieve bokkers,
Ik ben een paar maanden geleden geopereerd aan mijn been, hierbij is er een flinke snee in mijn knie gemaakt wat nu dus een litteken is. Nou ben ik sinds een paar weken weer aan het sporten maar ik merk dat ik door de pijn in mijn knie (door het litteken) niet meer op mijn knie kan zitten. Nou kan ik me goed voorstellen dat dit misschien logisch is, maar hebben jullie nog ideeen qua zalfjes e.d. wat ik erop kan smeren zodat de pijn misschien weg gaat? Op zich is het litteken wel soepel, heb van het begin af aan gesmeerd met vitamine E creme en nog wat middeltjes. Ook zit er onder het litteken een bult, wat volgens de arts wel weer weg gaat, zou de pijn hierdoor veroorzaakt kunnen worden?
Mijn tweede vraag is of iemand weet wat ik kan doen tegen het opzwellen van mijn been. Ik kan (na bijna 4,5 maand) nog steeds geen normale sokken aan bijvoorbeeld, omdat dan mijn been helemaal dik wordt en afgekneld wordt door de sok. Er zit een pen door het bot van mijn scheenbeen, zou het kunnen dat de zwellingen blijven totdat die pen er weer uitgehaald wordt (over een half jaar)? Of zou ik iets kunnen doen waardoor het minder wordt?
Ik weet dat ik met deze vragen eventueel ook bij de arts terecht kan, maar deze doet er erg makkelijk over en zegt dat het allemaal wel weer over gaat, daarom vraag ik aan jullie een second opinion!
Bedankt alvast!!
Liefs Joyce

Arvanti_haf

Re: Pijnlijk litteken en dik been?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:56

npu, op je mijn profiel kun je zien hoe mijn litteken in mijn keel is geworden. Ik maak overmatig littekenweefsel aan. Ik weet niet of dat bij jou ook het probleem is. Daardoor doet het altijd pijn en jeukt het. Het is dik en rood. Ik heb nu homeopatische korreltjes en sindsdien is de jeuk en de stekende pijn weg. Het is echter nogsteeds dik en rood. Met injecties kon ook dit weggaan, maar dat wilde ik niet. na die 8 spuiten in mijn rug ben ik wel even genezen, en ik accepteer wel dat men het altijd bij me ziet enzo.
Een plastisch chirurg kon er bij mij niks aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:11

Je hebt hier speciale zalf en pleisters voor , maar die moeten wel door de arts worden voorgeschreven Ja
Dit heb ik ook litteken zelf was al heel 'mooi' (door plastische chirurg gedaan) maar ik kreeg het voor de verdikking eronder.

Tegen de pijn helpt het normaal gesproken ook , maar ik krijg steeds meer pijn dus mag weer terug Clown

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 16:08

ik heb ook van die ciliconenpleisters gehad, maar die hebben bij mij niet geholpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 17:18

Welke heb jij gehad dan ? Want die ik heb zijn helemaal nieuw zijn net op de markt Ja

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:57

ze waren €400 euro voor 8 stuks, een wit doosje met een blauw randje, en een ander soort was een wit doorje met een geel randje. Ze bleven uit zichzelf slecht zitten, omdat ik mijn nek natuurlijk draai.dus ik moest ze vast tapen en dan leek het zo heftig, mar het hielp ook nog eens niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:17

Oke , nee ik heb iets anders weet niet meer precies hoe het heet zal het weer eens opzoeken. Deze blijven wel gewoon goed zitten (zit aan de onderkant van mijn handpalm) en het helpt ook goed , alleen jammer dat weer terug kan omdat het binnen in mijn hand weer niet goed zit Clown

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 11:49

Dankje voor jullie reacties! Ik begrijp dus dat het wellicht verstandig is om ermee naar de huisarts te gaan.
Hebben jullie toevallig ook nog dat je in de huid rond het litteken geen gevoel hebt? Bij mij is er een zenuw beschadigd, volgens de arts komt het gevoel wel weer terug, maar het is erg vervelend, vooral als ik bijvoorbeeld jeuk heb (dat voel ik wel) kan ik niet krabben, omdat ik dat weer niet voel.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:56

Ik zou smeren met calendula. Dat werkt super op littekens. Littekens storen ook. (de meredianen) Dat kan ook problemen geven. Je kan deblokkeren door onder en boven het litteken van het litteken af te wrijven.
Klinkt lekker zeverig Nagelbijten / Gniffelen

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:00

Mijn vriend heeft ongeveer hetzelfde, hij heeft vorig jaar 2x een klaplong gehad en de tweede keer is hij geopereerd. Hij heeft daar 3 littekens van en 1 litteken is ook nog dik en rood. Hij heeft daar ook (bijna) geen gevoel. Hij heeft de tip gekregen om regelmatig het litteken los te masseren. Het wordt geloof ik wel beter. Althans, ik hoor hem er weinig meer over, dus ik ga ervan uit dat het beter wordt.

Een bezoekje aan de huisarts kan natuurlijk nooit kwaad, dat heeft mijn vriend ook gedaan.

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:01

Needje: ik heb ook met calendulan gesmeerd, maar dat hielp niet.
Jojz: Ik heb er wel gevoel in, maar extreem veel. Ik kan het wel aanraken, maar ik kan echt niet krabben als het jeukt, daarvoor het is veel te extreem gevoelig. Vooral de randen van het litteken doen pijn

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:02

Klinkt een beetje als een zenuwbeschadiging. Als dat zo is zal er niet heel veel aan te doen zijn vrees ik. Bloos Kennisje van me heeft dat ook.
Ze had "mazzel" dat ze aan 1 kant nog een keer geholpen werd, waardoor alles weggesneden was en ze daar geen pijn meer had. Maar de andere kant doet nog altijd pijn. Bloos

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 12:24

Calendulan heb ik inderdaad ook al geprobeerd, helpt tot nu toe ook niet.
@ Arvanti_haf Gelukkig heb ik het niet zo extreem als jij! Lijkt me nog vervelender als het zo extreem gevoelig is! Ik merk het ook eigenlijk alleen met het zitten op mijn knieen dus en als ik een strakke broek aan heb.. Maar vind het gewoon erg vervelend dat ik qua sporten niet alles mee kan doen doordat ik dus niet op die knie kan zitten..
@ Needje Het is ook een zenuwbeschadiging, ik hoopte dat iemand misschien iets anders wist.. Ik moet over een half jaar nog een keer geopereerd worden, maar ik vrees dat dat niet veel gaat helpen, want dan moet de boel toch weer open gesneden worden denk ik...
Ik denk dat ik in de tussentijd toch maar door ga met het inmasseren van het litteken, das toch de meest gehoorde tip, in de hoop dat het minder wordt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:10

JoJz schreef:
Dankje voor jullie reacties! Ik begrijp dus dat het wellicht verstandig is om ermee naar de huisarts te gaan.
Hebben jullie toevallig ook nog dat je in de huid rond het litteken geen gevoel hebt? Bij mij is er een zenuw beschadigd, volgens de arts komt het gevoel wel weer terug, maar het is erg vervelend, vooral als ik bijvoorbeeld jeuk heb (dat voel ik wel) kan ik niet krabben, omdat ik dat weer niet voel.

Ik heb in mn hele pols/hand maar een klein beetje gevoel meer Nagelbijten / Gniffelen