Met inslapen zo koud. Ochtend bezweet wakker.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mireya

Met inslapen zo koud. Ochtend bezweet wakker.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 21:23

heey Lachen
Ik heb een vervelend probleem. Ik heb het in de nacht en met inslapen wel zoooo koud. Pak een extra deken zouden jullie zeggen...Maar die zijn op.
Ik slaap nu met verwarming, winterondergoed + dikke pyjama en nog een dikke badjas erover. 2 fleecedekens en 3 dikke dekbedden...
Hele nacht word ik wakker van de kou en als om 7 uur mijn wekker gaat lig ik bezweet in mijn bed... En een elektrice deken werkt niet met mijn gebruik Clown
Oja, ik ben al 6 week verkouden en was 2 daagjes echt ziek. Nu voel ik me goed maar er is een klier onstokken... Voor de rest he ik niet het idee dat ik een enorme griep krijg.
Wat kan dit zijn??
Laatst bijgewerkt door mireya op 18-12-08 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

RoosIris

Re: Met inslapen zo koud. Ochtend bezweet wakker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:24

Van wat voor stof is je pyama?

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:26

Heb je al n electrische deken -evt met timer- geprobeerd?
En natuurlijk weer opknappen, beterschap! Knipoog

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:28

Ik denk dat je een griepje te pakken hebt dan. Dit heb ik ook, maar dan niet zo erg. Ik ben sinds dinsdag ziek en lig op de bank met een deken. K heb het ook Knipoog

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:30

Dokter?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:30

Een lekkere kop warme thee of chocolademelk voor het slapen gaan zodat je ook inwendig warm wordt wil nog weleens helpen.

Verder zou ik toch proberen om de verwarming uit te laten s'nachts. Dat is niet zo heel best voor je gezondheid.

Beterschap!!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:36

Of effe lekker onder de warme douche voor je naar bed gaat. Het scheelt al enorm als je warm in bed stapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:37

Het is heel normaal dat je het aan het begin van de nacht koud hebt, en 's ochtends wat warmer.

Als ik zelf ga slapen lig ik ook met kramp in m'n tenen van de kou, terwijl ik 's ochtends niet kan wachten om de deken van me af te gooien.

Tip: Ga wat eerder naar bed, zodat je, terwijl je wakker bent, je bed alvast kunt voor verwarmen met je lichaams warmte.
Zo heb je het tijdens het slapen sneller warm.
En een kopje warme melk of thee kan ook helpen om je warmer te maken!

Bij ziekte/koorts is het normaal als je 's nachts veel zweet. Dat is een standaard ziekte beeld bij koorts en grieperigheid.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:39

die verwarming aan is niet echt gezond daar word je enkel zieker van

ik zweer trouwens bij een waterbed Bloos

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:54

Ik adem altijd uit onder mijn dekbed als ik het koud heb.. en als ik het na 1,5 uur nog niet lekker heb, pak ik de föhn erbij en laat ik die warme lucht eronder blazen..

Wat ook goed helpt, is een donzen dekbed ipv synthetisch..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:03

Een fleecedeken over het voeteneind helpt ook erg goed.
Je voeten nemen veel kou op, dus op die manier straalt het snel uit.
Je hoeft hem in principe dan ook niet helemaal over je heen te slaan. Op die manier heb je het smorgens ook niet zo warm.

Of een kruik. Die koelt vanzelf wel weer af, maar dan slaap je allang Ja

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:09

Ik heb hetzelfde probleem. Ijskoud met inslapen, midden in de nacht werkelijk drijfnat van het zweet. Ik heb katoenen nachtgoed, gezond dekbed /weet zo gauw het materiaal niet meer/ en draag ´s nachts ook niet knellende sokjes. Verder 2 dekbedden en een fleecedeken die op het voeteneinde ligt.
Als ik ´s nachts wakker word voor een sanitaire stop,probeer ik er aan te denken om het bovenste dekbed weg te leggen.
Ik heb ook grote problemen met doorslapen ´s nachts. E.e.a. kan te maken hebben met een slaapstoornis. Daarvoor loop ik nu bij de KNO arts. Misschien kun je eens googlen op een slaapstoornis en herken je er meer in=

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:18

Hoe meer je op je bed ligt, hoe langer het duurt voor het warm is. De lucht onder je dekbed word verwarmt door je lichaamswarmte, als je hele zware dekens op je legt, dan drukt ie de lucht weg en verwarm je dus alleen je dekbed ipv de hele ruimte onder je dekbed waardoor je dus koud blijft. Mijn advies, minder dekens Haha!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:24

Ik wikkel mezelf altijd in een fleeche deken. Een fleeche pyjama of huispak wil de truc ook nog wel eens doen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:30

Ik heb een soort fleece deken een wat dikkere en heeeel zacht en iets pluizig, nou als ik daar onder ga liggen ben ik in not time warm. Vork
-dat zegt iemand die in de zomervakantie in een fleeceslaapzak ligt, dekbed en 2 fleeceplaids er over. Clown -

Dus gewoon mijn dikke dekbed en dan die deken in mijn bed.
Te veel dekens enzo is ook niet fijn idd, dan zweet je je helemaal kapot, ook geen verwarming aan dat is ook geen succes.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:35

Dit gebeurde mij ook vaak, maar ik kwam er achter dat ik het dan dus eigenlijk te warm heb 's nachts. Ondanks dat ik rillend van de kou wakker werd!!!
Ik werd te warm, ga te veel zweten en te veel warmte afgeven en daar ga ik té lang mee door. Ik krijg het te koud, word koud wakker, en kruip vervolgens weer té warm weg, waardoor de cyclus zich gaat herhalen.

Bij mij hield het beste om inderdaad te zorgen dat ik redelijk op temperatuur naar bed ga. Dus even douchen, of van te voren opwarmen met hittepitten oid. Verder op tijd de extra deken er af gooien (dat wil zeggen, vlak voordat ik lekker op temperatuur ben), toch een raampje open en niet te veel dekens over. Sindsdien is het probleem over.

Overigens is het mij uit je post niet helemaal duidelijk of je dit probleem altijd hebt of enkel nu je wat ziekjes bent? Want dat verandert de zaak natuurlijk wel een beetje.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:39

ik heb hetzelfde probleem...bij mij is het hormonaal..voor mijn ongesteldheid,of misschien dat de overgang er aan komt,bij mij?
Dat zal in jouw geval wel niet zo zijn....

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:41

Wat ook kan helpen, is een stuk zuivere schapenvacht over je heen, of op het bed zelf, heb dit een hele tijd gehad omdat ik altijd hetzelfde probleem had (Is nu zo goed als over, als ik het nu koud heb wikkel ik me in een fleece-dekentje Lachen ) Veel succes! Lachen

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:37

Deels off topic (want hier alleen koud, zweet nauwelijks) - maar ik ben dus niet de enige die onder 3 dekbedden en 2 fleecedekens ligt. *phew*

De tip van minder dekens werkt trouwens niet (nog kouder, en ook 's nachts wakker van de kou).
Kruik, en de dekenlaag redelijk strak om je heen duwen werkt een beetje.

Ik heb nu een nieuw (duur) extra warm dekbed gekocht met een of ander astronautenstofje erin verwerkt dat de warmte vasthoudt, ben benieuwd of die werkt Knipoog Als ik er een paar nachten mee geslapen heb breng ik wel verslag uit. (ding moet eerst nog verstuurd, ik wacht al een paar dagen).

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:48

Beetje ouderwets, maar ach.
2 kruiken in bed mikken voor je er in moet.
Bedje lekker voorverwarmd.
Heerlijk aan je voeten.

's morgens zijn kruiken afgekoeld.
Dus niet meer heet.

Overigens wonen volgens mij heel veel mensen onder
een berg dekens/dekbedden etc.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:58

Het zal inderdaad aan dat je ziek bent een beetje liggen. Ik lig ook al voor het tweede jaar onder 2 dekens. Ooit begonnen als twijfelperiode waar mijn winterdekbed te warm was en mijn zomerdekbed te koud, maar met wisselen merkte ik dat ik mijn winterdekbed veel te licht vond alleen (lag altijd bovenop) en nu slaap ik onder twee zomerdekbedden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:01

Verwarming uit, voor het slapen gaan lekker warm douchen en wat heets drinken Lachen.

Misschien ook kijken of je gewoon al een kruik oid in bed kunt leggen zodat je bed al wat voorverwarmd is.

Verder wil het ook wel helpen om dekens alleen over het voeteneinde te leggen Lachen

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:29

Pyama even over de verwarming hangen zodat die lekker warm is als je naar bed gaat Lachen
Je hebt namelijk lekkere warme overdagkleren aan, die doe je uit en een koude pyama aan, je lichaam heeft dan wat energie nodig om dat (plus je koude bed) op te warmen Lachen

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 20:44

Felinde schreef:
Wat ook kan helpen, is een stuk zuivere schapenvacht over je heen, of op het bed zelf, heb dit een hele tijd gehad omdat ik altijd hetzelfde probleem had (Is nu zo goed als over, als ik het nu koud heb wikkel ik me in een fleece-dekentje Lachen ) Veel succes! Lachen

He!! idee, schapenvacht! Dieligt hier nog op de kast Lachen
En Mirr84. dat is ook een goed idee Lachen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:00

Dat komt juist door de verwarming!
Zorg dat je kamer lekker koel en fris is voor je gaat slapen. De truc is om warm je bed in te gaan. Ren desnoods een paar keer flink de trap op en af vlak voor je in bed stapt. Werkt echt!