Ik val af maar waarom??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mentjuh

Ik val af maar waarom??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 17:01

Heey!

Nou denken jullie mischien van a joh is alleen maar fijn als je afvalt en er nix voor hoeft te doen!
Maar ik begin het een beetje eng te vinden... het is niet zo dat ik brood mager ben maar veel meer
moet er toch niet van af...
Ik ben in een korte tijd van 53 naar 46,5 gegaan.. (paar weken tijd)
Ik ben 1,58 dus opzich is dat nog wel te doen.
Maar het probleem is dat ik gewoon veel eet ga vaak uit eten, pizza bestelle, friet tent, tussedoortjes weet ik t.
En toch blijf ik afvallen Verward
Weeten jullie mischien hoe dat komt en hoe ik er voor ga zorgen dat megewicht niet nog meer naar benden gaat?

Groetjes Amanda

tulp2008

Re: Ik val af maar waarom??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:03

Dat is niet gezond, je kunt beter naar je huisarts gaan, doorgaans val je niet zomaar zeven kilo af, is meestal een medische oorzaak van.

Askim

Hup naar de dokter

verder nog ergens last van?

Arnyek

Stress? Verliefd? Onbewust meer gaan bewegen?

En anders: "Ga naar de dokter!"

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:04

Misschien je schildklier die overactief is. Gewoon even bij de HA laten controleren.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:05

lintworm Tong uitsteken ?
nee k zou echt even langs een dokter gaan inderdaad!

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:05

ik heb 't ook, alleen ik eet niet zoveel vettige hap Bloos
ik ben 1.69 en weeg 45.. klinkt dun, maar ben ik niet Knipoog

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:06

Ik zou inderdaad ook even een bezoekje aan de dokter wagen. En zowiezo even kijken of hetgene wat je doet aan sport ook in verhouding is met hetgene wat je eet. Sommige mensen vergeten dat ze bij veel sporten, ook een ander voedselpatroon aan moeten nemen Lachen.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 17:09

normaal kom ik altijd aan in de winter omdat ik dan lammer word ik doe juist minder training met me paard is ook iets terug gebracht (wegens vroeg donker) en verder geweeg ik niet meer of minder dan normaal... voel me verder ook gewoon helemaal goed ben fit vrolijk nix aan het handje haha

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 00:52

dan zou ik toch even naar de huisarts gaan. Als er voor jou gevoel niks is veranderd aan je stress levels, eetpatronen whatever... hup naar de dokter.

Er kunnen honderden redenen zijn waarom je afvalt. dus niet meer wachten en afspraak maken, dan kom je er snel genoeg achter.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 01:09

[LZP] > [MW]

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 01:17

Shiloh schreef:
dan zou ik toch even naar de huisarts gaan. Als er voor jou gevoel niks is veranderd aan je stress levels, eetpatronen whatever... hup naar de dokter.

Er kunnen honderden redenen zijn waarom je afvalt. dus niet meer wachten en afspraak maken, dan kom je er snel genoeg achter.

Inderdaad, hier sluit ik me bij aan.

Wat bloed laten trekken en je weet in 99% van de gevallen wat je hebt. Knipoog

Succes, laat je ons weten wat het uiteindelijk is geweest?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 01:54

Een bloedonderzoek kan uitsluitsel geven op een heleboel dingen, maar niet alles.
Ben je de laatste tijd meer actief geweest, heb je meer gesport, minder gegeten etc? Schildklier is idd het eerste waar ik op zou laten testen.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:53

Ik zou toch ook even met je huisarts overleggen, al is het maar gewoon om eventuele ellende uit te sluiten.
Kwaad kan het nooit. Daar is een huisarts voor. Lachen

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:51

Prinnie schreef:
Misschien je schildklier die overactief is. Gewoon even bij de HA laten controleren.

Ja dat dacht ik ook al. Even huisartsbezoekje lijkt me.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 18:21

Heey het enige wat ik me kan bedenken ik denk een ppff klein half jaartje gelden toch wel ben ik gestopt met heel veel redbull drinken nu drink ik veel water en soms redbull maar dat is al een half jaar gelden ben toen iets omlaag gezakt en daar stabiel gebleven is het zo dat het pas na een half jaar zo is dat je van af gaat valle?? (zit ook te graven haha)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 11:36

Ik zou zelf niet gaan graven, maar toch even ene bezoekje wagen aan de HA, hij bijt niet hoor. Knipoog
Nee, zonder gekheid, ik had vroeger een snelwerkende schildklier, at echt waar voor 5 man, maar kwam geen grammetje aan. Misschien si dat bij jou ook het geval?

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 11:43

mentjuh schreef:
Heey het enige wat ik me kan bedenken ik denk een ppff klein half jaartje gelden toch wel ben ik gestopt met heel veel redbull drinken nu drink ik veel water en soms redbull maar dat is al een half jaar gelden ben toen iets omlaag gezakt en daar stabiel gebleven is het zo dat het pas na een half jaar zo is dat je van af gaat valle?? (zit ook te graven haha)

het zou best kunnen want in red bull zit natuurlijk heel veel suiker en dat zet aan.. en nu neem je water ipv redbull en water reinigt en voert je vetstoffen af.

Als ik mn limonade ook niet meer drink en neem water ervoor in de plaats dan merk ik het ook dat ik af ga vallen..

Maar zoals ieder zeg ff voor de zekerheid naar de huisarts en bloed prikken..

Heb je miss nieuwe medicijnen gekregen??
Of ben je meer gaan roken etc??

nou iig sterkte.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 11:44

Ik ga met iedereen hierboven mee: Afvallen zonder duidelijke oorzaak is echt een gegronde reden voor een bezoekje aan je huisarts. Er kunnen duizend en een redenen zijn waardoor je gewicht verliest, van het alleronschuldigste tot iets heel erg ernstig, en het is gewoon zaak om duidelijk te krijgen wat de oorzaak is. Want zelfs al is de oorzaak onschuldig, als je zonder aanwijsbare reden gewicht verliest loop je het risico te veel gewicht te verliezen en heb je kans dat je lichaam problemen krijgt. Want ook te licht zijn is niet goed voor je lichaam!!

Zolang jij zo diep na moet denken wat het eventueel misschien al dan wel niet zou kunnen zijn is er dus geen duidelijk aanwijsbare oorzaak en is het dus duidelijk tijd dat je huisarts het voor je uit gaat zoeken.

Tijd dus voor een bezoekje aan je huisarts, en daar dus niet mee wachten tot je last hebt van ondergewicht Knipoog

_knollie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:58

Ik zou ook even naar de huisarts gaan. Voel je je voor de rest wel goed? Stress kan bijvoorbeeld er ook voor zorgen dat je veel afvalt.
Maar je bent wel erg veel afgevallen in korte tijd, dat is niet gezond.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:01

Mijn moeder heeft het ook. Zij is naar de huisarts geweest, heeft bloed laten prikken in het ziekenhuis maar er is niets uitgekomen.. Verward

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 00:18

Mijn vader zegt altijd: Lintwormen in ploegendienst Clown
Maar is inderdaad niet goed. Een overactieve schildklier misschien (hier zijn gewoon medicijnen voor te krijgen) en anders moet je misschien je eetpatroon onder de loep nemen? Vaker kleine hoeveelheden eten om je maag aan de gang te houden en wat meer goede voedingsstoffen eten?