Lenzen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lena01

Lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 19:18

Ik draag sinds een half jaar lenzen, ik haat mijn bril, vind het geen gezicht, een bril bij mij, en ik ben over gegaan op lenzen.
Nu draag ik de 'goedkope' lenzen van de Kruidvat, 6,- per stuk ofzo, zijn 3 maand lenzen. Ideaal.
Maar ik heb telkens zooo'n last van mn ogen, zere ogen, jeuken, maar alleen als ik mn lenzen in heb. Heb telkens hele rooie ogen, traanogen, [makeup loopt uit Bloos ]en het ziet er gewoon raar uit, alsof ik de hele dag jank, en het is gewoon zo vervelend.
Heb ook zitten denken om lenzen te proberen van de opticien, maar ik zit in de bijstand, werk zit er voorlopig nog niet in, nouja, bijstand is geen vetpot, dus geen geld voor lenzen van de opticien.

Hebben jullie ervaring van de lenzen bij de kruidvat? Of zal ik te drogen ogen hebben voor lenzen? Ik gooi er regelmatig dat oogwater in mn oog, maar ben het nu wel redelijk zat Sigaar

Iriscope

Re: Lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:20

Misschien even wat lenzenvloeistof proberen van verschillende merken? Kan een heel groot verschil zitten daarin!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:21

Wat voor lenzen heb je?
Zachte lenzen of harde lenzen?
Heb je bij de opticien gevraagd wat het beste is voor jou ogen?

Meid.. ik heb ze van de Hans Anders.. klote lenzen serieus..
ik had hetzelfde als jou, stronteigenwijs wel doorgelopen want vond het ook geen gezicht. Toen ben ik naar een andere opticien gegaan, om m'n ogen eens te laten controleren.

Daar kwam ik erachter, dat ik allemaal kleine littekens op m'n hoornvlies heb zitten. En dat ik eerst eens langs de oogarts mocht gaan...'t resultaat.. een half jaar geen lenzen. En ik moet naar een opticien gaan die er wél verstand van heeft..

Heb je je verzekering al eens nagekeken? Er wordt vrij veel gedekt, ook al in het basispakket..

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:26

Geen idee hoe je zorgverzekering is, maar anders zou ik eens kijken of je verwezen kan worden naar een oogarts of opticien.
Overigens zijn halfharde lenzen (via oogarts) een betere inverstering. De levensduur is na aanschaf namelijk best lang (2 tot 4 jaar). bovendien zijn harde lenzen veiliger, ze drogen je ogen minder uit en zijn minder gevoelig voor bacteriëgroei.
Zo blijven rondlopen in elk geval niet doen Je ogen zijn kostbare dingen!

iilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:30

Zoals hierboven al is genoemd, lijkt het me toch verstandig dat je naar de opticien gaat. Deze lenzen zijn blijkbaar niet goed voor jouw ogen en kunnen schade aanbrengen. Je hebt je ogen maar een keer, dus alleen het beste is goed genoeg! Het is even een investering, maar het is het zeker waard.

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 10:55

Ik had bij een bepaalde vloeistof hele geirriteerde ogen, toen ik een andere vloeistof kreeg (had nog dezelfde lenzen) was het gezeur over Lachen

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 10:57

Ik heb zelf lenzen via het ziekenhuis. Heb zachte lenzen. Ik zou zelf niet zo snel bij het kruidvat of iets vergelijkbaars lenzen nemen omdat het daar goedkoper is ofzo. Het gaat toch om je ogen.

Ga langs een opticien of iets anders dat je goede informatie over lenzen en bepaalde vloeistoffen kan geven.

Whis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:13

Een vriendin van mij heeft met haar Hans Anders lenzen ook grote problemen gehad, idd haar hele hoornvlies was behoorlijk beschadigd doordat de lenzen te weinig zuurstof doorlieten. Zij heeft ook een afspraak moeten maken bij een oogarts en mocht een jaar geloof ik geen lenzen meer dragen. Nu gaat zij, net als mij, naar een opticien toe en gaat alles prima. Alhoewel ik nog steeds het een groot gepriegel vind, maar dat terzijde hahaha..

Inderdaad zoals hiervoor als is aangegeven even goed je zorgverzekering doorpluizen wat er wordt vergoed. Anders kan je ook contact opnemen met de Sociale Dienst om te informeren of je voor bijzondere bijstand in aanmerking komt. Ikzelf heb jaren op een sociale dienst gewerkt, als de medische noodzaak van een bril duidelijk (wij moesten vaak wel een medisch advies opvragen bij Adryn of GGD) was en er geen beroep kon worden gedaan op een voorliggende voorziening zoals de zorgverzekering, kon je (een deel) van de kosten vergoed krijgen. Dit gold ook voor lenzen.. Beleid kan echter per gemeente verschillen, dus lijkt me handig om even te informeren hoe het bij jouw gemeente is.

Edit: typfoutje

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:10

Ik heb misschien wel al 10 jaar lenzen. Maar nooit van die goedkope drogist lenzen.

Heb een keer de goedkopere lenzen van Hans Anders gehad. Kreeg erg veel last van mijn ogen dus ben snel weer overgegaan naar de duurdere merken.

Blijf ze iig niet dragen als je last blijft houden. Dan kunnen je ogen zo irriteren dat je op den duur misschien wel geen lenzen meer kunt verdragen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:13

Mijn zusje heeft ze ook van de drogist gehad, verschillende vloeistoffen geprobeerd maar niets dan ellende. Toen een tijdje gewone van de opticien en niets mee aan de hand. Nu ivm geldgebrek die van Pearle, gaat wel, maar kan beter. Gewoon niet de hele dag inhouden.

Heb je geen aanvullende verzekering die lenzen vergoedt? De meeste zorgverzekeraars vergoeden toch wel iets daarvan.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:15

Ik zou gewoon even naar een goede opticien gaan, voor ongeveer 50 euro kom je een heel end, heb je een half jaar lenzen van redelijke tot goede kwaliteit. Scheelt je een hoop irritatie.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:18

Ik raad je echt aan om naar een opticien te gaan.
Ik ga altijd naar Pearle, en heb extra zuurstof doorlatende lenzen, de basis lens kan ik niet verdragen.
Dat kost mij 120 euro per half jaar.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:21

ik heb ook wel eens kruidvat lenzen gehaald, maar zijn heel veel dikker dan zachte lenzen van de opticien en ik vond ze ook sneller achteruit gaan gedurende hun levensduur. Heb ze niet nog een keer gehaald.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:22

sunshine schreef:
Ik ga altijd naar Pearle, en heb extra zuurstof doorlatende lenzen, de basis lens kan ik niet verdragen.

Zoiets betaal ik ook, heb ook extra zuurstof doorlatende. Heb ook speciale, onwijs dure vloeistof omdat mijn ogen niet tegen normale vloeistof kunnen.

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:23

Je moet hiermee echt uitkijken, je ogen zijn superkwetsbaar en beschadiging kan permanent zijn. Als je lenzen irriteren, moet je ze niet dragen (en al helemaal niet van de kruitvat). Laat je ogen nakijken bij een goede opticien. Ookal kan je het niet betalen: dan maar een bril. Heb wel van andere mensen gehoord die hun ogen hiermee verpest hebben! (en dan ben je nog meer geld kwijt) Zit bij de pearle en die zijn gewoon goed. E19 nogwat per maand.

Succes!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:24

Je hebt maar een paar ogen, daar ga je toch niet op bezuinigen??
Snap het echt niet hoor, je geeft nb zelf aan dat je ogen zeer doen...

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:25

sunshine schreef:

Heb ik ook, van gewone lenzen worden mn ogen onwijs rood! Bij deze lenzen heb ik nergens last van, ze blijven ook erg lang goed. Ik doe sowieso wel 2 maand met 1 paar Ja

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 14:06

Ik heb ook lenzen maar dan wel via een opticien.Deze mensen hebben er niet voor niets voor geleerd.Als je ogen zo tranen en irriteren is er toch iets mis.Misschien je ogen laten controleren bij een opticien?

Chessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 14:18

Zoals velen je adviseren zou ik ook naar een "goede" opticiën gaan...

Ik heb ook contactlenzen en probleem ogen! Mijn ogen maken teveel eiwitten aan omdat mijn lichaam de lenzen niet accepteert. De maand lenzen van de pearle waren al binnen 2 weken versleten en had last van droge pijnlijke ogen. Nu heb ik Air Optix, via het huis opticiëns. Ik vergeet wel eens de lenzen uit te doen en slaap er dus de hele nacht mee en als ik opsta heb ik nergens last van! Dit merk is echt een uitkomst voor mij... Kost wel rond de 150 euro per half jaar... Via de ANWB krijg je korting.

Oh ja, harde lenzen waren voor mij niet geschikt omdat mijn ogen niet helemaal rond zijn...

Succes met je zoektocht naar de juiste oplossing!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 14:24

Ik heb lenzen van Hans Anders, en ik denk dat er eraan ligt welke winkel je hebt. Waar ik zit is het goed. Heb bijna nooit last van mnlenzen, behalve toen ik een maandje medicijnen moest slikken, toen zat er aanslag op mijn lenzen, en dat kon zelfs nog verholpen worden! Met bepaalde vloeistof. Ik weet zo gauw niet hoe duur het is, maar ik zou zeker geen kruidvat lenzen e.d. doen. Nu word ik 2x per jaar gecontroleerd (mn ogen dan) of ze nog goed zijn en als je bij kruidvat lenzen haalt worden je ogen niet gecontroleerd. Weet je ook niet of het wel goed gaat.

De symptomen die je aangeeft lijken me ook een teken om met die lenzen te stoppen.. Je wilt je ogen nog langer houden dan vandaag neem ik aan! Wees er zuinig op, je hebt er maar 2!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 14:28

Ik kan je als lenzendrager ook alleen maar aanraden een goede opticien te raadplegen. Misschien ligt het aan de kwaliteit van de lenzen, misschien aan de vloeistof, misschien kunnen je ogen gewoon geen lenzen verdragen...je vindt een bril om je snoet misschien geen gezicht, maar je ogen zijn heel kwetsbaar en als je ze niet goed verzorgd kan je dat gezicht misschien nooit meer fatsoenlijk zien. Dus als je momenteel niet de financiële middelen hebt om iets duurderds te raadplegen, zou ik toch gewoon even die lenzen aan de kant gooien en mijn bril opzetten.

iilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 14:32

Ik ben benieuwd hoe het inmiddels met de TS is..?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:03

Had mijn dochter ook en die kan niet tegen lenzen vloeistof, ze heeft alle merken geprobeerd.

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:06

één tip: lenzen uit, gooi ze weg en koop nooit meer lenzen van de Kruidvat!

Ik heb een half jaar lenzen gehad van de Hans Anders. Goedkoop; zo'n 40 a 50 euro per half jaar geloof ik (maandlenzen, dus dan heb je 6 stuks voor elk oog) Mijn ogen waren erg geïrriteerd; ze waren rood en jeukten of deden pijn. Ik kreeg nieuwe lensvloeistof van Hans Anders, maar dat hielp helemaal niks.

Mijn broer kocht toen een bril bij Nico Brillen (zit alleen in Steenwijk, Meppel, Zwolle) Super zaak, verkopen ook brillen van Prada, Diesel, Armini, Replay, D&G, Cartier etc. (die zie je niet overal) Maar dat doet er niet toe, het gaat om de kwaliteit en die is super! Ze hebben mijn ogen nagekeken; sleeeeeeeeeeeeeecht was het! Ik heb betere lenzen gekregen, ik had lenzen met een halve cilinder nodig oid, daar hadden ze bij de Hans Anders nooit een woord over gezegd. Mijn ogen knapten op, en ik heb ze nu alweer een jaar of 2. Nooit last mee gehad. Goede lenzen zijn zo belangrijk. Ze zeiden ook tegen mij, dat het niet zo goed was afgelopen als ik ermee door was gelopen. Mijn ogen waren nu al beschadigd...

Nu wil ik niet zeggen dat de lenzen van H A slecht zijn hoor, maar ik heb er wel meerdere verhalen over gehoord. Mij zijn ze in ieder geval zeer slecht bevallen! Mijn ogen worden al jaren lang elk half jaar nagekeken. Kijken of de sterkte nog goed is en of alles er nog gezond uitziet. Heel belangrijk hoor. Maar ik snap best dat het voor jou nu niet haalbaar is om naar een opticien te gaan, het is gewoon een stuk duurder. Maar ik zou echt voor je gezondheid kiezen; bril dragen of betere kwaliteit lenzen...

TessxSchatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:10

Het is mij altijd STRENG afgeraden drogist lenzen te dragen. Koop alsjeblieft fatsoenlijke lenzen of draag gewoon je bril, als je ze niet kunt betalen. Als je je ogen eenmaal beschadigd hebt ben je veel verder van huis.