ziek of oververmoeid?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

magicmist

ziek of oververmoeid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 19:40

ik heb de afgelopen weken erg veel gewerkt.
werk altijd in de nachtdienst en heb net een nieuwe baan.
helaas moest ik op mijn bijbaan nog enkele nachten werken.
dat betekende dus.. 1dag vrij. en dan weer nacht. 1 dag vrij 6 nachten..1 dag vrij 5 nachten enz..
maandagochtend kwam ik uit de nachtdienst en ben ik me bed ingekropen.
om er nu uit te komen. voelde me gister hondsberoerd. hoofdpijn, misselijk. koorts.
maar 2 dagen in me nest gelegen.pfffff
ben ik niet gewend. heb mezelf net verplicht om eruit te komen, maar anders had ik er nu nog ingelegen.
wat denken jullie ziek of gewoon moe?

aliealie

Re: ziek of oververmoeid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:44

Lees ik het goed dat je naast je (nieuwe) baan ook nog een bijbaan hebt? Dan denk ik dat je misschien te veel hooi op je vork neemt? Als je zoveel nachtdiensten moet draaien en daar zo weinig vrij tussendoor hebt???
Tsja en het kan natuurlijk ook gewoon griep zijn, dat heerst ook weer enorm. Ach gut

Nilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:12

Ik zou zeggen: oververmoeid.
Inderdaad wat minder hooi op je vork en even goed de tijd voor jezelf nemen en ontspannende dingen doen die je niet teveel energie kosten. Daar zal je vast wel van opknappen! Succes Knipoog

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 14:26

ik denk een combi van allebei.
Omdat je oververmoeid bent kan een simpele verkoudheid best erg worden omdat je weerstand laag is.
Succes ermee.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:18

Ik sluit me aan bij zonnebloem. Doordat je veel te veel hooi op je vork neemt ben je vatbaarder voor andere dingen. Dit is tevens een signaal van je lichaam om even wat gas terug te nemen. Luister naar je lichaam en rust lekker even uit, anders ben je straks verder van huis!

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:41

Zo veel nachtdiensten achterelkaar is behoorlijk ongezond! (En om die reden zijn daar ook regels aan verbonden - zie of dit overeenkomt met je cao).
Je wordt uit je biologische ritme gehaald waardoor je ziek kan worden omdat je systemen in je lichaam hierdoor in de war raken (Voorbeelden hiervan zijn de hormoonspiegels van groeihormonen als prolactine en cortison en je lichaamstemperatuur).
Dit heeft even de tijd nodig om weer te herstellen, maar zorg er nu wel voor dat je je normale ritme hervat. Liever even wandelen overdag dan "bijslapen" (dat laatste kan namelijk niet).
Sterkte in elk geval en hopelijk voorlopig geen nachtdiensten meer!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:48

Doordat je zo oververmoeid bent heeft je lichaam ook minder weerstand.
Je hebt nu echt rust nodig.