Hoesten veroorzaakt steken en pijn

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Hoesten veroorzaakt steken en pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 22:04

Ik ben sinds donderdag ziek, sinds vrijdag hoest ik, met de dag erger, ik moet wel gewoon naar buiten en op de scooter rijden omdat ik gewoon een baan en school heb, alleen is het vandaag moeilijk te houden, mijn hoest zit "vast" bij mijn borst en als ik dan hoest heb ik ontzettend pijn bij mijn borst en ik durf dan ook bijna niet te hoesten, mn longen persen het er ook echt uit, en nu kreeg ik net gewoon steken in mn hoofd bij het hoesten... Blauw oog
ik heb door het gehoest ook geen eetlust en eet alleen soepstengels, de rest doet teveel pijn Scheve mond

ik eet al snoepjes, heb hoestdrank en drink veel siroop, en nu?
Laatst bijgewerkt door xDramaQueen op 16-12-08 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Re: Hoesten veroorzaakt steken en pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:06

Als ik flink verkouden ben, hoest ik ook echt de longen uit mijn lijf. Helaas kan je er weinig aan doen (behalve iets verlichten met siroop, maar ik heb niet het idee dat het veel helpt), uitzieken dus.
Als je het echt niet vertrouwd, kan je altijd even naar je HA toe.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 22:09

ik heb een waardeloze huisarts dus die sla ik over doet er toch niets aan, normaal voldoen siroop en zuigsnoepjes redelijk maar nu totaal niet heb ook al gegoogled op tips, thee of dat soort dingen maar heb even geen idee

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:10

Denk niet dat Bokt je hierbij kan helpen lieverd. Het kan van alles zijn, beginnende longontsteking of een simpele verkoudheid. Gewoon even langs de huisarts gaan. Ook een waardeloze huisarts kan nog wel een longontsteking uitsluiten door naar je longen te luisteren.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 22:13

dus niemand van jullie hier is verkouden en doet daar wat mee, ik bedoel als me neus verstopt zit ga ik boven een pan gekookt water hangen met een theedoek Haha! iemand heeft toch wel een tip van ze oma meegekregen dat dat goed helpt en verlicht Haha!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:16

Thee met citroen drinken helpt. Of een eetlepel honing je keel in laten glijden.
Maar net wat Lautje76 (mooi jaar!) zegt, het kan ook een beginnende longontsteking zijn, dus als je het niet vertrouwd, naar de HA ermee.
Trouwens, als je zo ontevreden bent over je HA, waarom ga je dan niet naar een andere? Ik heb echt een geweldige HA. Ze neemt me altijd serieus en ik vertrouw haar voor de volle 100%, best belangrijk bij een HA vind ik...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:17

Pijn bij het hoesten komt in 99% van de gevallen omdat je je tussenribspieren heel hard aan het werk zet. Je krijgt een soort van spierpijn daar. Is weinig aan te doen, maar wel heel pijnlijk.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:18

Met dezelfde klachten als jij + koorts ben ik donderdag naar de huisarts gegaan en heb een kuur gekregen voor inderdaad - een beginnende longontsteking... dus mss toch maar even gaan? Beterschap!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:19

Jawel, er zijn wel huis tuin en keukentips maar je hebt al heel veel geprobeerd en je zegt dat niets helpt. En 5 dagen je longen uit je lijf hoesten is best lang.

@Storm76: topjaar was het! Pling

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 22:21

Storm76 schreef:
Thee met citroen drinken helpt. Of een eetlepel honing je keel in laten glijden.
Maar net wat Lautje76 (mooi jaar!) zegt, het kan ook een beginnende longontsteking zijn, dus als je het niet vertrouwd, naar de HA ermee.
Trouwens, als je zo ontevreden bent over je HA, waarom ga je dan niet naar een andere? Ik heb echt een geweldige HA. Ze neemt me altijd serieus en ik vertrouw haar voor de volle 100%, best belangrijk bij een HA vind ik...

ik roep idd al een jaar dat ik over ga stappen maar ik heb geen idee welke wel en niet fijn is, heb toen al bij verschillende meningen gevraagd maar werd er niet wijzer uit, dan maar gewoon even een uitzoeken en kiezen.

ik ga eens kijken of ik citroen thee oid heb Ja

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:21

als ik hoest, heb ik steken in mijn hoofd, mijn borst, mijn keel en mijn ribben Huilen van het lachen . geloof me ik weet hoe je je voelt, ik drink nu siroop en zo'n snoepjes en langzaam gaat het de betere kant op, alleen, eerst kreeg ik verschrikkelijke koorts en hoofdpijn, en nu heb ik een mega snotneus, aaarg...

beterschap!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 22:22

Iris82 schreef:
Pijn bij het hoesten komt in 99% van de gevallen omdat je je tussenribspieren heel hard aan het werk zet. Je krijgt een soort van spierpijn daar. Is weinig aan te doen, maar wel heel pijnlijk.

spierpijn in me buik van het hoesten ken ik wel maar borst niet het is geen spierpijn het is een mijn-hoest-zit-vast-en-wil-niet-helemaal pijn
oid.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 22:26

joehoee ik heb citroen thee Go jij! Go jij!

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:35

Als je moet hoesten kan je ook een kussen tegen je borst drukken, dan is het iets minder pijnlijk. Ik zou het aankijken als ik jou was, weet niet hoe lang je er al last van had?

Mijn moeder had namelijk laatst ook die klachten (wel met koorts) en die had dus Pleuritis.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:05

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 23:47

marlies85 schreef:

snijd een ui in stukken en zet deze s'nacht naast het bed en je hebt geen last van de kriebelhoest, helpt ook bij vertopte neuzen en verkoudheid.
- Anntje
die slaan we over Huilen van het lachen
Kaygee, dat helpt idd wel een beetje, doet stuk minder pijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:57

Als dat hoesten echt heviger wordt en aanhoud even langs de HA. Mijn zusje hoest sind enkele dagen ook aan één stuk door en gaat morgen ook even langs.
Er heerst weer een gezellig virusje geloof ik...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:45

Ik heb het ook hoor. Vooral 's nachts is het erg vervelend.
Je kan de dokter om een recept voor Codeïne vragen, dit verminderd de hoestprikkel en verslapt de spieren. Ik gebruik het alleen 's nachts. Ik zal niet voor de grap moeten hoesten. Vind het wel prettig dat het er uit kan.
Gaat vanzelf over bij mij, hoop ik. Ben alleen wel mijn stem kwijt.