op heup gevallen, nu doof gevoel in huid, normaal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

merel90

op heup gevallen, nu doof gevoel in huid, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 21:21

Hoi!

Afgelopen zondag ben ik van mijn paard afgevallen en heb daarbij mijn heup zwaar gekneusd. Sinds die val heb ik een heel doof gevoel in mijn hele heup en bil en zij, ik heb er bijna geen gevoel meer in. Nou vraag ik me af of iemand weet of dit normaal is en gewoon weer wegtrekt, of dat ik even langs de huisarts moet gaan?

Dunno

Re: op heup gevallen, nu doof gevoel in huid, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:23

denk dat de spieren 'n behoorlijke optater gehad hebben.. dit zal waarschijnlijk vanzelf wel weer bij trekken...
heb dit vorig jaar gehad met mijn paard, was me tegen de zijkant van me been gesprongen en op me voet geland... been bont en blauw en me voet ook Nagelbijten / Gniffelen maar heb ik tijdje last van gehad..

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:24

Het is waarschijnlijk ook goed dik, dat betekent dat er heel veel vocht in zit.
Bij mij is er ongeveer 2 maanden geleden een pony op mijn been gaan staan en nu zit er nog steeds een buld op die plek. Ik heb ook zo'n dof gevoel en nu nog steeds.
Ik weet niet of het bij jou sneller weg gaat trekken, maar in iedergeval beterschap!

Groetjes Fleur

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:34

Misschien nog een idee.. Arnica zalf zou wonderen doen Lachen Heb er zelf geen ervaring mee..

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:36

Het kan zijn dat je zenuwen zijn beschadigd.
Ik heb in mei een schop van een paard gehad tegen mijn been aan. Het is nu nog steeds dik, en ook nog doof. De huisarts vertelde mij dat het gevoel waarschijnlijk wel terug komt, maar dat dat wel een tijd kan duren.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 19:53

Oké bedankt voor de reacties! Arnica zalf hebben we geloof ik wel ergens, dat zal ik eens uitproberen!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:56

Klinkt als een kneuzing van de zenuwen, had ik ook toen mijn schouder uit de kom getrokken was, heeft een paar maanden geduurd en toen was het gevoel weer terug.
Probeer het zachtjes te masseren Knipoog

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 19:58

Oké bedankt!

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:41

ik heb het zelfde als jij ben ook van mijn pony afgevallen en ben tegen een paal geknald
heb ook een zwaar gekneusde heup en bekken
en ik ga zelf 2 x per week naar de fysio toe

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:44

dit kan best lang duren en klinkt als een kneuzing

ik heb een x een auto ongeluk gehad en daarbij een radio tegen me been gekregen dit heeft 2 jaar geduurt voordat ik daar weer gevoel in kreeg op die plek !

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:57

Hoi hoi, ik heb inderdaad ook zoiets gehad...wat er gebeurd is, is dat je huidzenuwen een klap hebben gehad...kan inderdaad jaren duren voordat het gevoel helemaal terug komt. Mijn paard was op mijn elleboog gaan staan (naast het bot godzijdank). Was erg pijnlijk en de boel was wel even in de knel geraakt....maar nu gaat het al heel goed wat betreft de huidzenuwen...gewoon een paar maandjes geduld Knipoog

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 13:17

Oké bedankt weer voor alle reacties! Dan weet ik dat ik me geen zorgen hoef te maken en gewoon maar moet wachten tot het terug is Knipoog

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:23

Aan de andere kant zou ik dus wel naar de HA gaan..er kan wel iets bekneld zitten, gezien het doortrekt naar je bil ook en dat kan meer schade aanrichten dan wij kunnen zeggen..je moet zuinig met je lichaam omgaan en dan kan je maar beter goed gebruik maken van je maandelijkse premie zorgvberzekering, hihi..

Ik heb ooit de wreef van mn voet enorm gestoten bij het in een boot klimmen, dat is 8 jaar geleden en heb nog steeds geen gevoel in dat stukje voet..heel irritant is dat.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:03

Ik ben afgelopen zomer ook van paard gevallen en was voluit op mijn onderrug terecht gekomen. De dag erna was mijn onderrug en gehele linkerzijde erg opgezwollen en vooral blauw! Ik had ook zo'n doof gevoel in mijn rug. Heb toen foto's laten maken maar daar kwam niets uit. Het waren gewoon spieren die een flinke opdonder hebben gehad. Nu, bijna een half jaar later, heb ik nog zo'n dove plek in m'n rug. Het wordt wel geleidelijk aan beter maar ik denk niet dat het enige tijd binnenkort volledig weg zal zijn Scheve mond

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 14:20

Wat vervelend Precious20!

Ik ben vandaag naar de HA geweest omdat ik ook een rare bult op mijn buik had die heel erg pijn deed (kwam door de val), wat een flink beschadigde buikwand blijkt te zijn. Heb ook meteen naar dat dove gevoel gevraagd en hij zei ongeveer hetzelfde als jullie, dat dat door de klap komt en dat het een hele tijd kan duren voor dat gevoel weer terugkomt.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:29

Dan heb jij precies ook een flinke val gemaakt! Veel beterschap iig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:31

Bij mij heeft er 6!! jaar geleden een paard op mn onderbeen gestaan toen ik er vanaf viel, en heb ik op die plek nog steeds weinig gevoel. Dus misschien toch even raadzaam om langs de ha te gaan...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:34

Ik heb dat een paar weken terug ook gehad, ik ben toen net op de overgang bil/rug terecht gekomen en een paar dagen een doof gevoel gehad. Ik heb het even afgekeken en bij mij is het nu weggetrokken, alleen als ik met mijn billen dril is het nog een beetje gevoelig, maar het doven gevoel is weg.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 15:36

Dankjewel Precious20!

Poeh Joolien dat is wel heel lang!

Falona, fijn dat het zo snel is weggetrokken, en voorlopig niet bildrillen dus Knipoog

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:40

Ik heb precies hetzelfde gehad. Alleen was het bij mij precies op de overgang heup / onderrug. Ook ik was van mijn paard gestort, op de opvriezende bodem van de bak.... Niet zo lekker.

Alles bij elkaar heeft het ruim vier maanden geduurd voor ik weer op het paard zat. Heb ook de eerste drie weken last gehad met lopen. Uiteindelijk heb ik heel veel baat gehad bij fysiotherapie. En hele tubes met arniflor weggesmeerd. Het is nu bijna ene jaar geleden, en soms voel ik het nog.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:27

Als ik dit zo lees dan heb ik nog behoorlijk geluk gehad. Daags erna ben ik er weer op gaan zitten, maar dat ging niet zo lekker met mijn rug (zou misschien wel gekund hebben, hoewel ik het daags erop wel voelde) en ik was zelf veel te schrikachtig dus heb ik na vijf minuten mijn bijrijder gevraagd het over te nemen, maar na vijf dagen zat ik er toch zelf weer op.

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:19

Ik heb ook precies hetzelfde gehad.
Ik ben onder het paard terecht gekomen tijdens het zadelmak maken, had toen ook net als jij, mijn heup zwaar gekneusd.

Dit is al zeker 2 jaar gelegen gebeurd en heb nu nog steeds dat dove gevoel in mn heup.
Heb er vrijwel geen gevoel meer in bij normale aanrakingen, als je er echt in knijpt komt het gevoel wel een beetje terug.
Ik ben er voort aan gewend geraakt Tong uitsteken.. denk dat het bij mij ook niet meer weg zal trekken

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:08

Ik weet wat je voelt ik ben 5week geleden gevallen met scooter. Had een licht gekneusde knie en een zwaar gekneusde knie. En op die zwaar gekneusde knie was ook een slijmbeurs gesprongen. Was/is dus ook dik. En heb nog steeds een doof gevoel. Ook de kneuzing is nog steeds niet over. Dus succes het kan echt lang duren.