Tot nu toe hebben mijn ouders altijd mijn zorgverzekering betaald. Tot mijn vader me twee weken terug plotseling vertelde dat hij vond dat ik voor 2009 zelf maar eens een verzekering moest gaan afsluiten...
Nu ben ik een beetje aan het rondkijken naar een verzekering, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik eigenlijk niet zo veel verschil zie tussen de verschillende verzekeringen (zowel inhoudelijk als qua kosten). Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar zeer goede en zeer slechte ervaringen met jullie verzekeraar. Ik hoef niet van iedereen te weten bij welke verzekering je zit, laat het alléén weten als je noemenswaardig goede of slechte ervaringen hebt!
Bovendien ben ik wel nieuwsgierig of er ook iets bestaat als een verzekering waarbij je gewoon écht heel specifiek aan kunt geven waarvoor je wel wil betalen en waarvoor niet. Daarom ook even een lijstje met eventuele bijzonderheden die invloed zouden kunnen hebben op mijn dekking.
- Leeftijd 18 tot 30 jaar, waardoor soms jongerenpremies etc
- Zelfstandig ondernemer (ZZP)
- Al een jaar of 10 vegetariër
- Niet-roker
- Niet-drinker (geheelonthouder)
- Geen bril of contactlenzen, ogen absoluut GOED. Indien mogelijk dus niet voor betalen voorlopig

- Kraamzorg wens ik bij voorkeur NIET voor te betalen: ik wil überhaupt geen kinderen. Niet nu, niet in de toekomst.
- Fysiotherapie lijkt me alleraardigst om in beperkte mate vergoed te krijgen
- Allerlei bijzondere therapieën en natuurgenezers en alternatieve therapieën daarentegen niet.
- Géén student.
- In verband met verdraagzaamheid medicijnen wil ik wel gewoon alle medicijnen vergoed krijgen (of tegen kleine vergoeding) en niet in mijn "keuze" worden beperkt door mijn zorgverzekeraar.
Verder:
- Ik heb al 5 jaar geen huisarts gezien. Ben niet zo van de dokters.
- Verwacht op korte termijn wel iets minder standaard anticonceptie-achtigs te gaan proberen (geen pil, daar kan ik niet tegen)
- Ik heb al 9 jaar geen tandarts gezien... Geen commentaar daarover alsjeblieft, maar wil hier wel weer verandering in aanbrengen in 2009. Ik geloof dat ik daardoor in ieder geval momenteel niet verzekerd ben, mijn eerste behandeling zelf zal moeten betalen en daarna weer verzekerd zou zijn? Dus wat voor tandartsverzekering ik ook kies, dat zal niet uitmaken, want ik moet toch wel zelf dokken? Meer info hier over is absoluut welkom!
Ben benieuwd... Alvast bedankt voor de reacties in ieder geval.