Iedere dag Yakult?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

C_Star

Iedere dag Yakult?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 12:45

Ben benieuwd of meer mensen hier elke dag Yakult drinken. Moet zeggen dat ik dat al jaren doe, maar of het nou echt helpt/voorkomt weet ik nog steeds niet haha. Ze zeggen van wel...
Moet zeggen dat paar flesjes Yakult ook steeds duurder worden.

Kuggur

Re: Iedere dag Yakult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:50

Het is juist goed dat het duurder wordt,werkt het beter.
Hoe meer het medicijn/voedingssupplement kost, hoe sterker het placebo effect...

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:53

hmm ik drink het niet ook geen melk en heb nerges last van dus ga daar echt niet me geld in steken

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:57

Ik deed het eerst ook, netjes elke dag.

Maar het viel me wel op dat ik me niet lekker/fit voelde.
Constante buikpijn, en dan bedoel ik echt krom op de grond van de pijn.

Op een gegeven moment ben ik naar de dokter geweest en ben er achter gekomen dat ik maagslijmvliesontsteking had.
Ben gelijk gestopt met Yakult.
Sindsdien gaat het stukken beter, al is de onsteking chronisch.....

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:57

Volgens mij is de werking ervan niet bewezen.
Zelf drink ik het niet.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:00

Commercieel een mooi verhaaltje, dat Yakult gedoe, maar ik geloof zelf meer in dagelijks vezelrijk en gezond eten, dus bv veel fruit, groenten, volkoren producten, gezonde vetten en veel water drinken. Lachen

Niet teveel ongezonde vetten, suiker, chemische toevoegingen en persoonlijk geloof ik ook helemaal niet in vlees e.d.

Lijkt mij beter dan dagelijks een Yakult drinken. Knipoog

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:05

Zo van die dingen als Yakult( dus alles voor betere darmflora, hoe heet het, activus bifidusregularus, sorry, het is zoiets Clown ) is dus echt niet goed! 2 keer per week is ideaal. Zeker niet iedere dag, is te "sterk" voor je darmen zegmaar. Natuurlijk kan de een er beter tegen dan de ander.
En dit is niet een of ander verzinsel, geloof natuurlijk wat je wil geloven, maar mijn schoonzus doet opleiding voor vroedvrouw, en zij hebben hiertoevallig in de les over gehad. En de prof heeft dit gezegt Lachen, dus het zal wel juist zijn.

Je kiest natuurlijk zelf wat je doet, maar die reclames moet je niet zo vanzelsprekend vinden Knipoog

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 13:06

Valentinow schreef:
Zo van die dingen als Yakult( dus alles voor betere darmflora, hoe heet het, activus bifidusregularus, sorry, het is zoiets Clown ) is dus echt niet goed! 2 keer per week is ideaal. Zeker niet iedere dag, is te "sterk" voor je darmen zegmaar. Natuurlijk kan de een er beter tegen dan de ander.
En dit is niet een of ander verzinsel, geloof natuurlijk wat je wil geloven, maar mijn schoonzus doet opleiding voor vroedvrouw, en zij hebben hiertoevallig in de les over gehad. En de prof heeft dit gezegt Lachen, dus het zal wel juist zijn.

Je kiest natuurlijk zelf wat je doet, maar die reclames moet je niet zo vanzelsprekend vinden Knipoog

Owh oke haha. Ik neem Yakult al denk sinds dit het bestaan al meedere jaren dus elke dag...

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:07

Yakult kan over het algemeen geen kwaad maar is ook absoluut niet nuttig.. Misschien als je een antibioticakuur hebt gehad om je darmen weer even in een juist evenwicht te helpen, maar verder is de werking nooit aangetoond! Ik zou er dus vooral niet je geld aan uitgeven Knipoog

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:12

_Cynthia_ schreef:
Valentinow schreef:

Owh oke haha. Ik neem Yakult al denk sinds dit het bestaan al meedere jaren dus elke dag...

Eingelijk heb ik mijn post een beetje fout geformuleerd, het is vooral op die nieuwste dingens bedoelt. Als bv Actica.
Maar maakt niet uit, als jij er tegen kan, kan het geen kwaad dat je het drinkt he, of het werkt is weer wat anders Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:28

ik drink ongeveer 2 tot 3 flesjes per week.Maar dan wel die van de Aldi..heb een tijd terug een test gelezen in de consumentengids(van de consumentenbond),en daar waren ze er erg positief over.
Heb nu ook net een antibioticakuur gehad(blaasontsteking)dus wat extra ondersteuning kan geen kwaad..

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:31

Heel dat gebeuren dat de nederlandse darmflora stichting (zoiets dan) het aanbeveelt, is puur gebaseerd op de financiele shot van Yakult naar die stichting.

Slecht is het niet. Beter word je er ook niet van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:36

Waar baseer je dat dan op Utixo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:39

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:41

DC, dit hoorde ik van een arts die betrokken was bij de darmflora stichting. Wel iemand die er verstand van heeft, zeg maar.

Vervolgens kwam een tandarts er nog mee dat Listerine ook helemaal geen zin had. Hetzelfde verhaal als de Yakult.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:44

Toch vind ik het dan dubieus dat een stichting zoals de Maag/lever/Darm stichting zoiets wel aanprijst,puur uit eigenbelang..

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:48

Maag/Lever/Darm stichting, dat was hem, dank je.

Er is wel meer dubieus, en zolang het de gezondheid niet schaad, zullen ze wel wat makkelijker doen. De financiele bijdrage zal heus welkom zijn.

Maar vraag aan iedere arts hoeveel zin Yakult heeft, en je zult van veel artsen hetzelfde antwoord krijgen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:17

Ik geloof niet zo in het hele Yakult verhaal. Imo kom je verder met een gezond eetpatroon vol vezels, groente, fruit en voldoende drinken, daar heb je geen Yakult bij nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:30

ja Utixo,is waar hoor.Er zijn veel dubieuze dingen.
Maar imo heeft zo'n stichting een voorbeeldfunctie,en dan komt dit best zuur over.
Overigens heb ik zelf slechte darmen,waardoor ik niet altijd goed mijn vitamines opneem.
Vroeger was ik extreem veel zien en kwakkelig,en ik moet wel zeggen,dat die yakult mij wel wat lijkt te helpen bij mijn gevoelige darmen..maargoed,dat is nooit met zekerheid te zeggen denk ik.

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:55

Ik drink het af en toe, maar totaal niet veel.
Halfvolle melk Knipoog Vork drink ik veel meer, en dat lijkt mij nog altijd gezonder!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:02

Ik ga aan de diarree van Yakult, Actimel etc!
het rare vind ik dat in de gewone Yakult, dus niet de light, suiker zit! En suiker is nou juist zo slecht voor je darmen. Ik geloof er eerlijk gezegd ook niet zo meer in.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:19

ik geloof niet dat het echt zo goed voor je darmen is.
nu vind ik het wel lekker,dus af en toe neem ik wel een flesje

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:27

Heb het een tijdje gedaan om te kijken of het werkte tegen eczeem, maar hielp niet echt. Er stond een tijdje geleden in de krant trouwens ook een stuk over drankjes als Yakult dat er een soort antibiotica in zit wat slecht kan zijn op den duur. Ik weet ook niet meer precies hoe dat was, maar ik drink het liever niet meer. Maar ik vind het wel lekker, die light versie. Vingers aflikken

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:30

Ik heb er gewerkt! Ik weet wat er in zit en ik weet dat het absoluut is bewezen dat het werkt, door TNO (onafhankelijk dus).
Maar dat wil niet zeggen dat vezelrijk en gezond eten niet net zo goed is.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:31

Ik ben er van overtuigd dat zulke drankjes toch niet werken. Maar ik vind het zo ontzettend lekker Vingers aflikken . Ik koop ze alleen voor de smaak dus Knipoog .