Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
MissBenthe85 schreef:@ [gast1122]: uuhm bellen? Naar wie?
Broccoli schreef:Toen ik nog een beugel had was het erg 'in' om allerlei gekke kleurtjes te hebben.
Zo had ik tijdens de kerst rood en groen.
Ik zou kiezen voor grijs idd.
Broccoli schreef:Toen ik nog een beugel had was het erg 'in' om allerlei gekke kleurtjes te hebben.
Maartje1990 schreef:Ik ken wel een aantal personen (ook wat ouder) die een doorzichtige beugel hebben persoonlijk vind ik niet dat ze er echt uitzien of ze geele tanden hebben. Ik zou persoonlijk ook voor een doorzichtige kiezen.. en helaas... moet ik ook wéer een beugelheb al eerder een plaatjesbeugel (metaal) gehad en nu moet ik er eigenlijk weer 1 maar ik kies nu ook voor een doorzichtige! en nee, ik wil er inderdaad niet voor uitkomen dat ik een beugel heb
en in die ijzeren is mijn lip een keertje blijven vasthangen... geloof me.. ook niet prettig
en doorzichtig is kunsstof lijkt me dus die zullen niet zo scherp zijn
Ukkiee schreef:Broccoli schreef:Toen ik nog een beugel had was het erg 'in' om allerlei gekke kleurtjes te hebben.
Ik geloof dat je in de war bent tussen elastiekjes en brackets. Elastiekjes kun je inderdaad in allerlei kleurtjes hebben, maar tegenwoordig wordt dit veel minder toegepast en krijg je gewone brackets, welke je open en dicht kunt klikken en daar zit dan die draad doorheen. Je hebt dan dus geen elastiekjes meer. Je kunt kiezen voor metalen brackets of doorzichtige/witte, maar deze zien er vrij apart uit op je tanden en worden snel geel.
Giorgio_x schreef:ik zou gewoon grijs doen, als je doorzichtig neemt trek je juist aandacht aangezien mensen niet helemaal duidelijk zien wat het is maar wel iets zien enzo, en ja een beugel is vrij gewoon geworden dus denk dat er weinig zijn die e rraar naar kijken.
Candymarilyn schreef:Maartje1990 schreef:Ik ken wel een aantal personen (ook wat ouder) die een doorzichtige beugel hebben persoonlijk vind ik niet dat ze er echt uitzien of ze geele tanden hebben. Ik zou persoonlijk ook voor een doorzichtige kiezen.. en helaas... moet ik ook wéer een beugelheb al eerder een plaatjesbeugel (metaal) gehad en nu moet ik er eigenlijk weer 1 maar ik kies nu ook voor een doorzichtige! en nee, ik wil er inderdaad niet voor uitkomen dat ik een beugel heb
en in die ijzeren is mijn lip een keertje blijven vasthangen... geloof me.. ook niet prettig
en doorzichtig is kunsstof lijkt me dus die zullen niet zo scherp zijn
Volgens mij zijn de nieuwe modeletjes zelf niet van kunststof, maar van keramiek.
Keramische brackets zijn veel sterker dan die van kunststof, maar niet zo sterk als die van metaal.
Stukje uit een site :
Wat zijn keramische brackets?
Keramische brackets zijn witte of doorzichtige brackets, gemaakt van keramisch materiaal. Ze zijn wat kwetsbaarder in het gebruik dan de traditionele ijzeren brackets, maar hebben als voordeel dat ze bijna niet zichtbaar op je tanden zijn.
Wat tegenwoordig ook een techniek is, is invisalign
http://www.dirkvanlaere.com/invisalign.htm
Op deze site lees je hier meer over.