Overstap andere pil,na lange tijd bijwerkingen voelen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Overstap andere pil,na lange tijd bijwerkingen voelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 22:22

Ik ben al een tijd overgestapt van microgynon naar de Stediril,
Ik was eigenlijk aan het neuzen hier hoe het komt dat ik sinds een tijd een opgeblazen gevoel heb, en ook zeker 3 kilo bij ben gekomen, mijn buik heeft zinderogen meer vet gekregen en ook zijn lovehandles al zichtbaar..

Na wat speuren las ik dat sommige vrouwen er last van kregen na het veranderen van pil.ik weet niet precies wanneer ik ben overgestapt,en vraag me af of het ook mogelijk is om na een langere tijd het slikken van de nieuwe pil bijwerkingen te voelen?

Alle tips en ervaringen zijn welkom!

lianne__

Re: Overstap andere pil,na lange tijd bijwerkingen voelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:42

ik lees mee, ik heb dit namelijk ook.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:27

de hormonen in de pillen die jij noemt zijn gelijk gedoseerd.
hooguit zou je last kunnen hebben van de kleurstof die anders is(wat ook het enige verschil bij deze pil is)

hoelang gebruik je hem?grote kans dat je deze klachten ook had gekregen met je eerste merk,als het al door de pil komt.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 19:32

Toen ik jaren geleden met de eerste pil begon kwam ik ook gewicht aan inderdaad.
Zit nu 2/3 maanden aan de nieuwe,en geloof me,ik wil niet meer bijkomen,vandaar mijn vraag!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:54

oke dat snap ik hoor,maar de hormonen in microgynon/stediril zijn gelijk,dus daar zal je geen last van krijgen Lachen

sommige mensen zeggen er klachten van te hebben,en niet om flauw te zijn,maar ik geloof het niet allemaal,als er een persoon last heeft,en die verteld het weer aan een ander,die ook klachten heeft en die direct toeschrijft aan de pil terwijl dat helemaal niet hoeft te zijn,mensen steken elkaar vaak aan met praatjes.

waarmee ik niet zeg dat het niet kan,alleen is het in veel gevallen onwaarschijnlijk

Moniek_Jordy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:57

Ik heb een tijdje terug een andere pil gekregen, ik dacht van dat het wel goed zat. Weet niet meer welk merk het nu is (zal ik op het doosje moeten kijken)

De eerste tijd nergens last van gehad, maar ik ben nu net een paar dagen ziek geweest.
En heb ook erg last van me buik gehad.

Ik word s 'morgens misselijk en beroert wakker, wat ik normaal lekker vind aan eten vind ik nu opeens niet zo lekker meer, eet slecht (ben wel afgevallen misschien ook wel door slecht eten)
Er zijn verder niet zichtbare dingen veranderd (of het komt nog.
Vandaag de huisarts weer gebelt, moest ik me klachten vertellen (had ze het over een zwangerschap).
Ik kan gelukkig donderdag heen, (hoop dat er niets verder aan de hand is)

Maar wel vreemd dat er verschillende klachten komen.

Ik blijf voorlopig ook maar even dit topic volgen.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:01

Snoevie schreef:
oke dat snap ik hoor,maar de hormonen in microgynon/stediril zijn gelijk,dus daar zal je geen last van krijgen Lachen

sommige mensen zeggen er klachten van te hebben,en niet om flauw te zijn,maar ik geloof het niet allemaal,als er een persoon last heeft,en die verteld het weer aan een ander,die ook klachten heeft en die direct toeschrijft aan de pil terwijl dat helemaal niet hoeft te zijn,mensen steken elkaar vaak aan met praatjes.

waarmee ik niet zeg dat het niet kan,alleen is het in veel gevallen onwaarschijnlijk

Het is algemeen bekend dat de hormonen in de pil niet goed zijn voor je lichaam en dus ook veel bijwerkingen veroorzaken Lachen En ik hoor ook van veel mensen dat zij veel beter in hun vel zitten nadat zij met de pil gestopt zijn. Het is gewoon rommel! De beste anticonceptie voor je lichaam schijnt het koperen spiraaltje te zijn. Lekker hormoonloos en beter voor je lichaam. Al zie ik zelf een spiraal ook niet zitten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:06

tuurlijk,is ook zo hoor.

ik bedoel alleen de mensen die klachten krijgen als ze op dezelfde pil van een goedkoper merk overgaan

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:09

Ja daar heb jij weer gelijk in, als alles precies hetzelfde is, incl dezelfde stoffen en hoeveelheden dan zouden de klachten in principe niet mogen veranderen...

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:04

Ik ben zelf niet aan de pil maar ik heb al heel veel mensen gehoord over de 'vervanger' van microgynon, er is blijkbaar toch iets anders aan die andere pil want na het teruggaan naar microgynon hadden ze geen last meer van bijv. verergerde acne...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:36

de stediril is zelfs qua hulpstoffen helemaal gelijk aan de microgynon.(op de kleurstof na dacht ik)
jij bedoeld denk ik de rigevidon?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:54

er is een centraal anticonceptie topic.
stel daar je vraag eens

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:20