Geopereerd aan ganglion maar blijf last houden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Geopereerd aan ganglion maar blijf last houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:10

Hallo

9 weken geleden ben ik geopeerd aan een ganglion in mijn pols. Deze verdrukte daar mijn zenuwen en zat naast de slagader ,waardoor de operatie onder volledige narcose moesten worden uitgevoerd.
Het leek daarna goed te zijn , maar mijn had bleef dik en het bleef zeer doen dus ca. 3 weken geleden weer terug gegaan naar arts. Conclusie was dat mijn zenuw blijvend aangetast is. Ik heb sillconenpleisters gekregen voor de zwelling en het litteken waarna de zwelling wel afnam. (litteken zie je bijna niks meer van maar ben dan ook door een plastische chirurg geopeerd)
Maar nu blijf ik er vreselijk last van houden. Het doet de hele dag zeer heb en zwaar gevoel in mijn hand. Krachtverlies en verlies soms helemaal de controle erover.
Nou moet ik woensdag dus weer terug en dan gaan we kijken wat er nog aan gedaan kan worden.

Heeft iemand hier ook zoiets gehad en ervaring mee ?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Geopereerd aan ganglion maar blijf last houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:12

Jeetje wat vervelend... Ik heb er ook een, ook in de buurt van de slagader... Het doet niet echt zeer, dus ik hoop dat ik er nooit aan geopereerd hoef.

Ik zou het niet weten, maar ik kijk hier wel even mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:15

nee dat hoop ik ook niet voor je idd.
Ik dacht dat het na een operatie wel over zou zijn Nagelbijten / Gniffelen

Vervelende is dat het mijn rechterhand is en ik rechtshandig ben. Loop dus op school steeds met laptop te slepen . Schrijven met die hand kan ik niet meer helaas

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:15

Wat vervelend... Ik hoop echt voor je dat het niets blijvends is, stel je voor dat je straks die hand niet meer kunt gebruiken...

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:17

Het heeft bij mij ook wel bijna een jaar geduurd voor ik weer de volledige controle over mijn hand terughad.
Voor de operatie had ik vooral last van mijn wijsvinger en duim, na de operatie vooral van mijn pols, met uitstraling naar wijsvinger en duim.
Geleidelijk aan herstelde de boel wel, maar het kostte aardig wat tijd!

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:26

Ik ben er meer dan 20 jaar geleden aan geopereerd en heb tot op heden geen last meer.

Succes!!

reneefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 00:15

hey,

ben aan mijn linkerpols geopereerd aan een ganglion ruim 6 jaar geleden. herstel heeft best even geduurd. wat bij mij heeft geholpen is de fysio.

beetje jammer dat ik nu een knoert van een ganglion op me rechterpols heb zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 09:23

Innepin schreef:
Het heeft bij mij ook wel bijna een jaar geduurd voor ik weer de volledige controle over mijn hand terughad.
Voor de operatie had ik vooral last van mijn wijsvinger en duim, na de operatie vooral van mijn pols, met uitstraling naar wijsvinger en duim.
Geleidelijk aan herstelde de boel wel, maar het kostte aardig wat tijd!

Oke bedankt allemaal Ja

Ja ik heb eigenlijk van mij hele hand last pols vingers alles eigenlijk Scheve mond maargoed zullen zien wat er morgen uitkomt Ja

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:50

Je weet nu in elk geval dat je niet de enige bent, die er nog lang last van had na de operatie.

Die krengen zitten natuurlijk ook precies op plekken waar veel spieren, pezen, zenuwbanen en slagaders lopen. Geen wonder dat je dan problemen krijgt.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:59

hmm vrijdag word ik aan mijn pols geopereerd en dan nemen ze gelijk mijn ganglion mee, maar ik vind het echt doodeng!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:28

Innepin schreef:
Je weet nu in elk geval dat je niet de enige bent, die er nog lang last van had na de operatie.

Die krengen zitten natuurlijk ook precies op plekken waar veel spieren, pezen, zenuwbanen en slagaders lopen. Geen wonder dat je dan problemen krijgt.

Ja idd Ja wanr de artsten in het ZH gaven me al het idee dat dat dus wel zo was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:29

Zonnebloem schreef:
hmm vrijdag word ik aan mijn pols geopereerd en dan nemen ze gelijk mijn ganglion mee, maar ik vind het echt doodeng!!

De operatie zelf viel mij 100 % mee. Ze zijn ongeveer een uur bezig geweest. Was wel na die tijd misselijk van narcose en morfine

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:34

Nou ik ben net weer bij de huisarts geweest en het zit niet goed met mijn hand
Ik moet weet terug naar de chirurg

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:02

Dat is balen zeg! Kan je weer onder het mes..........
Hopelijk wordt het nu meteen goed gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:38

Ik hoop het , moet er maandag 29 december zijn dan gaan ze kijken wat ze gaan doen

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:16

had mijn moeder ook (dachten ze ) tussen haar knokkels...kreeg ze verdovingen en begonnen ze te snijden bleek dat het een ander soort gezwel was vergroeid in haar zenuw/pees en gewoon door blijven snijden ... is nu een deel van gevoel in der vingers kwijt ...
en heel lelijk gehecht waardoor ze nu soort van twee schaamlippen op de hand heefy Haha! Bloos