Ik voel me écht raar ..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

naath

Ik voel me écht raar ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 17:52

Ik zal het even kort houden.
Het is nu inmiddels bijna 4 weken uit tussen mij en mijn vriend (ex dus). En ben er kapot van (zie topic in LZP). Ben laatste tijd ook oververmoeid, kan moeilijk mijn bed uit komen etc. Ik at bijna niet, of spuugde het er uit. Maar ach hoort bij liefdesverdriet toch?
Ben afgelopen donderdag en vrijdag thuisgebleven om 'bij te slapen'. Eten doe ik weer als een beest en het ging weer goed, behalve dat oververmoeidheid dan.
Ik voel me wel een jojo als het gaat om mij en me ex, en de relatie die NU is tussen ons.
Ene moment doet hij gewoon lief, andere moment maakt hij me duidelijk dat hij dit wel goed vind ook al heeft hij spijt dat het uit is.
Gister dus weer moeten horen dat het hem niks kan schelen nu enz.
En toen ik vanochtend wakker werd (naja wakker worden kan je het niet noemen heb er hele nacht aan lopen denken) dacht ik er meteen weer aan. Ik stond op ging me aankleden en opeens kreeg ik sterretjes voor me ogen. Ik liep naar de koelkast en greep naar de fles water, voelde me echt zo raar en ben op mijn hurken gaan zitten en kreeg het benauwd. Terwijl ik voor een ijskoude koelkast zat..
Wat is dit in vredesnaam, nog steeds stress? Door wat er met mij en mijn ex is (gebeurd)..
Ben niet naar school gegaan, en heb mijn vader gebeld die op zijn werk zat. Hij heeft de dokter gebeld maar die is op vakantie tot vrijdag ..
Net ben ik gaan douchen en moest toen al een keer op mijn hurken zitten (dacht weer aan m'n ex).
En toen ik de douche uit stapte leek het wel alsof ik moest hyperventileren. DAMN!
Iemand die weet wat dit is, wat er tegen te doen is of beter hoe je dit kan voorkomen?

Dit typende voel ik me ook raar, ga even op de bank liggen.

PussInBoots

Re: Ik voel me écht raar ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:55

Klinkt als een depressie, proberen je gewone ritme te blijven volgen. Gewoon eten, niet te laat naar bed, niet te laat eruit.

En een zwangerschapstestje lijkt me ook niet geheel onverstandig............

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:57

klinkt als hypervantielatie idd. een typische stressreactie vrees ik.
voor het hyperventileren zijn verschillende oefeningen, maar dat neemt de oorzaak niet weg natuurlijk.

sterkte!

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:57

Van liefdesverdriet kun je behoorlijk ziek zijn. Ik heb dit een jaar geleden ook meegemaakt. Ik at niet meer kon niet meer slapen ik denk dat die duizeligheid hier ook door komt. Wat erg moeilijk is maar wat wel kan helpen is om het contact helemaal te verbreken dan pas kan je het echt gaan accepteren dat het over is. En dan kan je lichaamelijk ook weer herstellen.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 19:27

@ iepsel.
Alleen vandaag voelde ik me zo raar. Heb me de afgelopen weken wel vaker niet lekker gevoeld maar zó raar..
Zwangerschapstest hmm, ik weet het niet .. ik slik de pil.
Naja ik hoor dat je ook door de pil heen zwanger kan raken. Ik wacht het liever toch nog even af.

@ benangelique.
Wat kan je tegen hyperventilatie doen dan? Voor het geval ik het nog een keer krijg?

@ elbeauty.
contact verbreken gaat waars. niet lukken we zijn juist op het punt dat we als vrienden door het leven gaan en dat gaat goed alleen af en toe heb ik er dus nog echt té veel moeite mee.. maar om hier nou het contact ervoor te verbreken ?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:03

aan hyperventilatie doe je niet zo veel vrees ik. als je zo'n aanval krijgt, in een plastic zakje in en uit ademen.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:11

Het klinkt misschien heel erg banketstaaf, maar het contact volledig verbreken is de enige manier waarop jij je beter zult gaan voelen. Toen mijn ex onze relatie na 7 jaar verbrak heeft hij mij volledig genegeerd. Op dat moment vond ik dat vreselijk, maar achteraf is dat echt de beste remedie tegen mijn liefdesverdriet geweest. Zoalng jullie elkaar nog zien/spreken zal jij hoop houden.

Dat je het contact verbreekt betekent niet dat jullie elkaar nooit meer hoeven te zien. Ik heb inmiddels een goede vriendschappelijke band met mijn ex. Maar het heeft wel een paar maanden geduurd voordat wij weer "normaal" met elkaar konden praten en niet meer zoals geliefden zeg maar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:26

Hyperventilatie in ergere vormen is goed op te lossen met fysiotherapie. Gek hè? Maar het is omdat je spieren op de verkeerde manier gebruikt.

En natuurlijk zijn onze situaties volledig verschillend, wij hebben weinig contact meer ROFL
Maar zo is het gat wel sneller dicht.

Ik denk dat je gewoon rust moet nemen, je vind school niet makkelijk, ik denk dat het niet erg is om even wat rustiger aan te doen. Gelukkig staat kerst weer voor de deur!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:29

ik denk dat je steeds maar in je hoofd haalt: ik voel me zo poedersuiker, bah, ik voel me poedersuiker.. en mijn vriendje wat moet ik doen.. ah bah ik voel me weer poedersuiker.. Logisch, je voelt je ook bagger. Maar door zijn warrige manier met jou omgaan, doet jou niet veel goeds. Ga er wat aan doen! Oftewel, trek grenzen, jij wilt je goed voelen.. dus verbreek het contact. Doe het rustig aan, en probeer er niet aan te denken, en vooral proberen door te gaan. Plan je dagen in. Wat doe je in de ochtend en wat doe je in de middag.. en neem daar wat extra tijd voor. Succes ermee

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:21

Hyperventilatie Ja de dingen die je ervoor beschrijft horen er ook bij. zo benauwd en vlekken zien e.d.

je lichaam geeft op deze manier aan dat je het even wat rustiger aan moet doen.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:28

Ik denk ook hyperventileren.
En om je ademhaling weer rustig te maken moet je dan 3 tellen inademen en 6 tellen uitademen.
Er is ook een folder bij de dokter of apotheek, die kan je zo meenemen. Daar staan de symptomen op en wat je kan doen.

Sterkte nog en ik zou idd helemaal geen contact meer zoeken met je ex, want vind zowiezo dat hij je echt slecht behandeld door telkens lief en aardig te doen en je dan weer te zeggen dat hij het niks kan schelen.
Je kan wel een betere jongen vinden (al vind je nu waarschijnlijk niet, en heb je daar ook geen behoefte aan).
Ze zeggen toch er zijn meer mannen dan lantaarnpalen Lachen.

Lekker rustig aan doen en nu alleen maar even aan jezelf denken, jij bent nu het belangrijkst.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:35

precies, laat die ex maar even flink afkoelen, dan heb je zelf ook wat meer rust