Vettig haar. Hoe kom ik er af?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Vettig haar. Hoe kom ik er af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 19:56

Hallo,

Ik loop hier al een hele lange tijd mee rond.
ik zal het zo duidelijk mogelijk uit leggen.
op dag 1 was ik mijn haren. shampoo en cremespoeling ( voor de klitten)
op dag 2 was ik ze niet.
op dag 3 wil ik ze zeker te weten wassen want ze zijn vettig.

Soms zie je het best wel goed, maar ik voel het onzettend goed zelf. ook al ziet niemand het.
ik krijg echt jeuk op mijn hoofd en wil constant mijn haar checken of niemand het ziet.

Ik heb al dure shampoo geprobeerd. Guhl voor vettig haar. Head en Shoulder voor vettig haar.
Head en shoulders heb ik geprobeerd omdat ik dacht dat daar de jeuk aan lag. luizen heb ik niet en roos ook niet. verder doe ik de creme spoeling alleen op mijn haar dus niet op mijn hoofdhuid. eigenlijk vanaf mijn nek naar beneden.

Mijn oma had een leuk boekje. 'Oma weet raad' en daar stond een tip in:
Wassen met verdund soda water. het helpt maar een klein beetje, maar mijn haar was net stro.

hoe kan ik zorgen dat mijn hoofdhuid niet vettig word en zonder al te veel geld uit te geven?
en zonder dat ik mijn haar beschadig? ik doe wel regelmatig eens een keer een maskertje om toch mijn hoofd een beetje gezondheid te geven ipv al de zooi die ik er in stop. Nagelbijten / Gniffelen

wie o wie kan mij de gouden tip geven. want ik word echt ziek van. ik krab mijn hele hoofdhuid open door vettig haar wat jeukt.

gr Jolanda

RoosIris

Re: Vettig haar. Hoe kom ik er af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:58

wat smeer je allemaal in je haar aan wax of ander spul?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 20:00

styling gel. level 1
Dat is een soort gel die een beetje hard word voor wat volume
en ik spray er die gel lak in.

Justice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:01

Je haar laten 'uitvetten', dus bijvoorbeeld in de vakantie een of 2 weken niet wassen dan maakt je haar minder vet aan. Niet erg charmant, maar het werkt wel!

Nienke89

Ik heb wel eens gehoord dat iemand een druppeltje gewone zeep (uit zo'n pompje om je handen mee te wassen) door de shampoo deed en dat dat heel goed hielp....

Myrtje_

Ja, ik had eerst erg last van roos/vettige hoofdhuid/vet haar. Toen heb ik de shampoo van L'Oreal Elvive anti-roos geprobeerd, nou ik zweer je... geen vettig haar maar en al he-le-maal geen last meer van roos!

Verder doe ik ook niks aan wax/haarlak in mn haar, draag het afwisselend los/vast.

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:02

Hmm.. hier nog iemand die last heeft van vettig haar. Ik was het s'ochtends vroeg en aan het eind van de avond, of iig de volgende ochtend is het best heel vettig.. En ik doe er NIX in.
Zal wel aan de leeftijd liggen bij mij ben ik bang..

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:03

tja veel troep in je haar smeren is niet goed, en daar word je haar vet van. Wat bij mij nog wel eens hielp was afwasmiddel gebruiken... ontvet goed...

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:04

Ik ken je probleem..

Spoel je je shampoo en cremespoeling wel goed uit?
En idd wat smeer je allemaal in je haar na het wassen?

sjah..gel hoef ik ook niet in me haar te doen..wordt zo vet als boter..
Wat ik er tegenwoordig indoe is dat spul van andrelon. 2 pompjes en onderin me krul een beetje gel. Dan gaat het wel.

Maar bij mij ligt het ook aan het weer en aan die altijd geweldige cap op me harses

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:05

Ik heb er ook best snel last van. Ik was het nu met Elvive Nutrigloss Light en daar ben ik erg tevreden over Ja
Ik vrees dat je het toch met een goede shampoo op zult moeten lossen, want afwasmiddel en chemische troep is niet echt goed op de lange duur voor je haar.
Verder niet teveel erin smeren en probeer vooral om van je haar af te blijven, dat scheelt vaak ook al.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:09

marlies, jouw haar wordt waarschijnlijk zo vet omdat je het veel en veel te vaak wast. even 2 weken doorbijten en om de dag gaan wassen, dat uitbouwen.

ik was mijn haar slechts 1x per week en heb nooit vet haar.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 20:10

oh btw.

Ik heb redelijk lang haar. iig over mijn schouders.
en vooral stijl

na het douchen smeer ik er nooit iets in. ( tenzij ik uitga)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:12

ermee leren leven ben ik bang is de enige oplossing.. Ik heb hetzelfde probleem en omdat ik vet haar ook vreselijk vindt was ik het elke dag (soms 2x want als ik het 's avonds gewassen heb wordt het halverwege de volgende middag al weer vet dus was ik het vaak de volgende ochtend nog een keer). Tja, is wat meer werk maar als je er 1 keer aan gewend bent gaat het heel vlug. (en je haar ruikt ook constant lekker want vet haar gaat vaak na 1 dag ook al stinken en dat ruik je zelf niet maar de mensen om je heen wel, meestal zeggen ze het niet maar ik had gelukkig een moeder die dat wel zei!).

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 20:19

op het moment loopt ik stage. op een paarden melkerij/ zorgboerderij.

Ik loop dus tussen de paarden.
de ene dag was ik mijn haar wel en de andere dag niet.
het stinkt wel, maar als ik het elke dag was ben ik bang dat ik nooit meer zonder 1 dag wassen kan.

ik slaap dan met een handdoek om mijn kussen anders stinkt die ook.. ik ga die shampoo eens proberen.

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:30

Geen creme spoeling gebruiken en elke dag je haar wassen met Guhl shampoo (bier shampoo).

Doe ik ook. Als ik mijn haar niet elke dag was dan ziet het er niet uit.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:33

Als je nou je haar wast haal je het talg laagje op je hoofdhuid weg en gaat je lichaam nieuwe aanmaken, Als jij het dus telkens gaat wassen blijft het het aanmaken en krijg je vettig haar. Probeer je haar eens 1 week niet te wassen of alleen de puntjes

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:36

lovey_ou schreef:
Als je nou je haar wast haal je het talg laagje op je hoofdhuid weg en gaat je lichaam nieuwe aanmaken, Als jij het dus telkens gaat wassen blijft het het aanmaken en krijg je vettig haar. Probeer je haar eens 1 week niet te wassen of alleen de puntjes

Ik snap het probleem niet echt, waarom zou je je haar niet elke dag wassen?
Het is lekker fris. En zeg nou zelf, je hebt er toch geen werk van. Ik moet er persoonlijk niet aan denken om onder de douche te staan en dan een klets water over vet haar heen te gooien. Als ik mijn haar een week niet was dan kun je er gewoon een portie bitterballen in frituren.

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:40

komt het van binnenuit (hoofdhuid) of zijn je haren vet ?

was het met een shampoo voor vet haar max 4 x in de week
en gebuik een conditioner op spray basis en niet op creme basis.

een spray hoef je niet uit te spoelen.

hoe vaker je je haar wast,kamt,met je handen door heen gaat hoe vetter het wordt.
je produceerd zo namenlijk veel talg.

als je het wast ga dan niet knedend wassen maar wrijf alleen een beetje op je hoofdhuid.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:41

op het moment dat je je haar wast stimuleer je je hoofdhuid om talg te produceren. Als je dus te veel wast en je hoofdhuid te veel 'schrobt' wordt het haar juist vettig.
Cremespoeling zou ik ook niet al te veel gebruiken. Dat is ook vetter van zichzelf.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:42

mmm same problem here.....
ik wil er ook graag van af, heb idd ook wel eens iemand gehoord die haar haar nooit waste met zeep en dat werd niet vet dus het zal idd wel iest met talgproductie te maken hebben. volgens mijn kapster heeft t ook iets met hormonen te maken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:44

ik heb juist ontzettend droog haar
maar vet haar kan je wassen met klein beetje afwasmiddel, ontvet goed

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:46

geen conditionor !!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:50

Ik was van de week bij de kapper met hetzelfde probleem. Mijn haar is snel vet, maar had daar niets over gezegd verder tegen haar.. ze vroeg ineens of ik regelmatig last had van jeuk op mn hoofd.. dus ik zei `ja soms wel eens en dan komen er witte schilfertjes mee als ik krap` en ze zei inderdaad dat ik schilfertjes had op mn hoofdhuid. Ze raadde me aan om van de kapper shampoo te gebruiken omdat daar minder zooi in zit Lachen
Het is misschien in de winkel wel iets duurder, maar mij werd erbij verteld dat ik echt maar een paar drupjes mocht gebruiken..
De shampoo die ik gebruikte (eigenlijk vrijwel alle "kruidvat merken" zoals zij het noemde..) maken een soort plastic laag om je haartjes heen.. en daardoor is het wel lekker zacht, maar daardoor pakt ook niets meer.. je haar word dan ontzettend vettig.

Ik heb mn haar er nu 1 keer mee gewassen en moet vandaag weer. Het voelt al wel beter aan, maar uiteraard is het nog steeds vettig...
Conditioner, zeker wel gebruiken als je lang haar hebt anders beschadigt het veel sneller! Maar inderdaad alleen in de punten en zeker niet te veel..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:57

Heb idd ook weleens kappershampoo gehad, het was erg duur, maar wel fijn spul.
Nadeel is wel dat ik nu geverfd haar heb, dus ik weet niet of dat gaat werken. Die shampoos voor geverfd haar zijn toch wel vaak wat agressiever, de shampoo die ik nu heb gaat wel redelijk met geverfd haar.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:59

Vet haar moet je echt niet doen, dat is echt niet fijn voor je haar. Ik zou toch even wachten tot de vakantie o.i.d. Ik had er eerst ook veel last van, toen had ik het 1 1/2 week gewoon NIET gewassen, was ik niet echt blij mee, maar het heeft super geholpen, nu heb ik er veel minder last van!