Vel op vingers laat los

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Vel op vingers laat los

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 17:09

Tja zo is het precies, het lijkt net of ik aan het vervellen ben zal ik maar zeggen.
de huid op mijn duimen en wijsvingers kan ik er zo af strekken. Als ik onder de douche sta/nat word word heel die huid wit en gaat het nog losser zitten. Ik vraag me eigenlijk wel af wat dit is, want ik heb het al een tijd. Mijn schoon moeder zei dat het een allergische reactie kon zijn (?) en ik kan er eigenlijk niets over vinden, dus misschien weet een bokker het.
Het doet verder geen pijn ofzo kan er echt hele stukken van af trekken

Liezel1

Re: Vel op vingers laat los

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:11

Heb ik ook. Met als gevolg dat je vingertoppen heel gevoelig worden voor warmte ed, omdat je daar wat vel "mist". De bovenste huislaag zeg maar.
Ben ermee naar de HA geweest, heb een creme mee gekregen, maar helpt niet. Ik merk zelf wel dat ik het vaak heb als ik stress heb. Dan laat in 1x al het vel op mn vingertoppen los.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:11

als er boutjes en moertjes te voorschijn komen, dan moet je op gaan letten Haha! Haha! Haha!

maar ik heb het ook wel eens gehad, inderdaad een soort van vervellen leek het wel Lachen

bij mij is het vanzelf over gegaan Lachen

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 17:17

Ik hoop maar dat het vanzelf over gaat Ja wat het is lichtelijk irritant dat er steeds van die vellen aanhangen.
Ook merk ik dat de nieuwe huidlaag bij het uiteinde van mijn nagel ook weer meteen begint los te laten Huilen van het lachen
Vind het wel vreemd dat ik het voornamelijk aan mijn duimen heb.

Zal ik opletten KiWiKo Knipoog *LOL*

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:12

ik heb het op het moment ook heel erg aan al mijn vingers, maar ben net heel ziek geweest en 2x een fikse antibiotica kuur gehad, dus denk dat het daarvan komt. Maar vooral onder de douche word het inderdaad erger, en ik vind het heerlijk om te pulken en te trekken aan velltjes en korstjes, dus sta zomaar erg lang onder de douche. Haha!
Het begon bij mij idd aan mijn duimen en aan het einde van de nagel, en zo gingen de rest van mijn vingers ook meedoen.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:15

Bij mij doet het dat ook met dat koude weer. Goed blijven smeren is het enige dat helpt!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 18:26

Ik heb juist het idee dat smeren 0,0 helpt. ik doe het toch wel hoor omdat ik van het paardrijden ontzettende mannenhanden krijg Mijn vriend heeft zachtere handen dan mij Huilen Vork

Edit: Zonnebloem, ik wil dat ook graag doen alleen onze lamp in de douche is stuk dus ik zie het niet zo goed haha

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:03

Kan eczeem onderlegd zijn. Ik heb het ook, ik heb sowieso gevoelige en snel droge handen, diepe groeven etc. En ik kan zo het de bovenste laag er van af trekken, ook van mijn handpalmen zelf. Ik heb het nog erger onder mijn voeten, als het een beetje tegenzit haal ik er zo 15 cm² in 1 keer af. Ook tussen mijn tenen, op mijn tenen, hakken, maar toch voornamelijk onder de bal van mijn voeten.
Alleen de huid eronder gaat bij mij ontsteken of barsten dus dan wordt lopen al gauw lastig.

@ TS, ik zou in ieder geval je handen goed zacht en soepel houden dmv smeren en er niet te veel aan pulken Knipoog

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:57

en tot mijn verbazing kom ik net onder de douche vandaan en zie dat mijn voet aan de onderkant ook helemaal aan het vervellen is.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 01:00

heb ik wel 's bij me dikke tenen een keer in de zoveel tijd.. denk enige wat je kunt doen vooral met dit weer is zorgen dat je ze idd goed in smeert zodat de huis lekker soepel blijft Knipoog

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:50

Het is een schimmel!!
Een simpel zalfje van de huisarts en je bent ervanaf! Zeker na een antibiotica kuur kan het ontstaan, bij wisseling van het weer, of veel in water werken.. Of gewoon zomaar uit het niets, ik had er ook ooit last van, HA vond niets maar via via gehoord dat het een schimmel was en na een nieuw bezoekje HA en de zalf is het weg!!

Henrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:10

Ik heb het ook eens in de zoveel tijd, meestal in de winter. Als m`n handen toch al schraal en droog zijn.

Wat ik dan altijd doe is bv. met een scrubhandschoen of een puimsteentje voor de voeten heel voorzichtig de losse velletjes eraf schuren als het ware (wel voorzichtig doen hoor!) en daarna lekker dik insmeren met een goede handcreme (ik heb altijd Atrix) en dan handschoenen erover. Nachtje mee slapen en de volgende dag heb ik weer heerlijke zachte handen en geen velletjes meer!