Hoi
Tijdens een aanhoudings oefening zat ik achter een verdachte aan en sprong daarbij van een stellage. Ik wilde door mijn knieën veren bij de landing. Rechter knie veerde idd door, linkerknie klapte naar achter waar ik met mij gewicht op ben geland.
Meteen gekoeld maar omdat mijn knie heel blauw en dik werd door collega's naar de 1e hulp gebracht. Foto gemaakt waarop te zien was dat de knieschijf uit de kom is geweest en er veel vocht in,om en onder mijn knie(schijf) zat. Eigenlijk moest ik in het gips maar door dat vocht kon dat niet. Eerst 3 dagen drukverband en toen terug voor controle. Nog steeds veel vocht en erg pijnlijk, artsen hebben aan mijn knie gevoeld en verschillende testjes gedaan. Daaruit blijkt nu dat de medialeband sosieso afgescheurd is en ze vrezen voor de minuscus. ( Mediale band is wat anders dan de kruisbanden)
Ik heb nu een brace met een buig/strek hoek van 30 graden/% Ik kan mijn knie dus niet strekken of buigen, dat houdt die brace tegen. Omdat er nog steeds veel vocht in/onder/om de knie zit moet deze brace 2 weken blijven zitten zodat de madiale band ontlast wordt en dan moet ik terug komen. De artsen gaan dan besluiten hoe ze mijn knie/ de band willen behandelen maar de arts zei dat het waarschijnlijk een operatie werd.
Nu is mijn vraag, wie oh wie heeft ervaring met een gescheurde mediale band? Wil/kun je daar en over hoe het nu gaat wat vertellen?