Roterende krulborstel of krultang?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Oretha

Roterende krulborstel of krultang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 12:40

Heey allemaal,

Ik wil met de feestdagen krullen in mijn haar hebben, dus ik zat te kijken wat ik dan het beste kan kopen. Je kan gewoon van die krullers kopen, een krultang en een roterende krulborstel.

Maar wat is nou eigenlijk een roterende krulborstel? Wat kan ik daarmee? Ik kan het op internet niet vinden. Wat vinden jullie zelf het handigst om krullen te maken en wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes

Coot

Re: Roterende krulborstel of krultang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:45

Volgens mij kun je het beste een carmenset gebruiken, zo'n roterende krulborstel zorgt volgens mij voor een heeeel grove krul (correct me if I'm wrong)
Met een krultang kun je wel direct het resultaat zien.
Als je krullen wilt die goed blijven zitten, raad ik je papillotten (schrijf je dat zo?) Die doe je een dag van te voren in je natte haar. Slaapt daar mee, en haalt ze er de volgende ochtend weer uit, Gegarandeerd krullen en niet duur Knipoog

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 12:47

Coot schreef:
Volgens mij kun je het beste een carmenset gebruiken, zo'n roterende krulborstel zorgt volgens mij voor een heeeel grove krul (correct me if I'm wrong)
Met een krultang kun je wel direct het resultaat zien.
Als je krullen wilt die goed blijven zitten, raad ik je papillotten (schrijf je dat zo?) Die doe je een dag van te voren in je natte haar. Slaapt daar mee, en haalt ze er de volgende ochtend weer uit, Gegarandeerd krullen en niet duur Knipoog

Ik wil eigenlijk wel een grove krul, niet van die kleine krullen zeg maar. Dan voel ik me ne een poedel Clown Maar die grove krul krijg je met een roterende krulborstel begrijp ik dan?

Op zich zit ik ook te denken om een styling tang aan te schaffen zodat ik het eens vaker kan doen. Je hebt ook van die stylingsets waarmee je kan stylen en krullen.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:49

Ja, maar maar dan wel dat je 1 slag in je haar hebt Lachen Je kunt dan ook een grote krultang kopen met een grote doorsnee, maar, hou de opties nog open want ik weet het niet 100% zeker Knipoog

Esme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:51

Volgens mij is die krulborstel vooral om bijvoorbeeld de puntjes van je haar naar binnen te "krullen", niet om echte krullen te maken.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:51

Ik heb zo'n roterende krulborstel en heel erg lang haar: geen goede combi! Dat ding zit continu vast in mijn haar (als ik het alleen doe). Met wat korter haar is het, denk ik, wel een fijn ding. Maar ik ga persoonlijk liever voor de carmen krulset.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:53

Het is idd niet voor krullen maar voor te stylen die roterende borstel, heb hem zelf ook.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:54

Esme_ schreef:
Volgens mij is die krulborstel vooral om bijvoorbeeld de puntjes van je haar naar binnen te "krullen", niet om echte krullen te maken.

Ja, dat bedoelde ik, ik kon even niet opkomen hoe ik het moet omschrijven Haha!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 12:56

Udo2001 schreef:
Het is idd niet voor krullen maar voor te stylen die roterende borstel, heb hem zelf ook.

oke dank je wel. Dan weet ik dus dat ik die NIET moet kopen Tong uitsteken Kan ik beter voor carmenset gaan of krultang denk ik.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:56

Als je een stijltang hebt daarme kun je ook krullen dus hoef je niet perse iets anders aan te schaffen! Lachen

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 13:00

Kana schreef:
Als je een stijltang hebt daarme kun je ook krullen dus hoef je niet perse iets anders aan te schaffen! Lachen

Hoe die je dat dan met een stijltang?

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:02

ik heb als je interesse hebt nog voor een klein bedrag een krultang liggen. 2 eigenlijk Knipoog

1 met een soort borstel, en de andere met zo'n clipje om een plukje vast te zetten en dan op draaien.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:02

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:54

he wat grappig kana!! wist helemaal niet dat dat ook kon ^^
ik ga het eens proberen... (heb wel slag van mezelf, maar dat ziet er niet uit Tong uitsteken)

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:13

Zijn er hier dan toevallig ook mensen die van zichzelf heel steil haar hebben? Ik vind een beetje krul namelijk echt supergaaf maar heb zulk steil haar dat ik me afvraag of het eigenlijk wel blijft zitten. Vork
En om nou een krultang te gaan kopen waar ik niks mee kan is ook weer zoiets. Haha!

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:33

In ieder geval niet nat haar indraaien en volgende morgen uithalen, want je haar droogt nooit zo snel vooral niet wanneer het ingedraaid is.

ik zou n krultang kopen met grote doorsnee

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:02

gekkesies schreef:
Zijn er hier dan toevallig ook mensen die van zichzelf heel steil haar hebben? Ik vind een beetje krul namelijk echt supergaaf maar heb zulk steil haar dat ik me afvraag of het eigenlijk wel blijft zitten. Vork
En om nou een krultang te gaan kopen waar ik niks mee kan is ook weer zoiets. Haha!

vriendin van me heeft heel stijl haar, en bij haar blijven de krullen inderdaad niet zitten.
heeft ze voor een feestje der haar heel mooi gedaan, prachtige krullen (wel grove, niet die hele kleine), maar uur later is alles deruit gezakt..

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:15

Blondie_ schreef:
In ieder geval niet nat haar indraaien en volgende morgen uithalen, want je haar droogt nooit zo snel vooral niet wanneer het ingedraaid is.

ik zou n krultang kopen met grote doorsnee

Bij mij anders wel gewoon, als ik krullen wil slaap ik áltijd met papillotten!
Ik heb overigens vreselijk stijl haar, permanent blijft bij mij maar 1 dag zitten..

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:22

Kana schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=fpl9KYzmJ6s
http://www.youtube.com/watch?v=1homChIX ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=9iwZ9uP_ ... re=related <- zo word het bij mij.

Hier wordt het uitgelegd, Ik persoonlijk krijg er hele mooie krullen mee!

edit/ je moet een beetje techniek oefenen, ik krijg de hele lok gekruld en meisje op filmpje 2 bijvoorbeeld alleen de onderkant. Gewoon oefenen en wat voor jou haar dan werkt!
Succes! Lachen

Dat laatste filmpje is wel handig. Ga ik straks is proberen. Haha!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:27

hier nog 1 die graag keer krullen zou willen hebben...maar heb vreselijk t vreselijk stijl haar

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:53

Zwitsal schreef:
gekkesies schreef:

vriendin van me heeft heel stijl haar, en bij haar blijven de krullen inderdaad niet zitten.
heeft ze voor een feestje der haar heel mooi gedaan, prachtige krullen (wel grove, niet die hele kleine), maar uur later is alles deruit gezakt..

Pff Scheve mond

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:01

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:02

[LZP] > [MW]

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:56

Nou, na een halfuur oefenen had ik eindelijk ontdekt hoe ze dat op dat filmpje doen, maar bij mij krijg ik er bij lange na niet zo'n mooie krul in.. Scheve mond

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 11:58

Ik had gister maar een stijltang van phillips aangeschaft. Zo'n multistyler dus ik kan er alle kanten mee op. Maar het wertk van geen meter Boos! Ik krijg er geen krul in Boos! Ik heb van mezelf geen dik haar en ik heb er zelf een beetje slag in, dus dan zou het toch wel moeten lukken. Weet iemand wat ik fout doe?