altijd beroerd van 'openbaar eten'??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

troi

altijd beroerd van 'openbaar eten'??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 12:28

Mijn vriend wordt vrijwel altijd misselijk en beroerd als hij op een feestje iets heeft gegeten..
Ik vroeg me af of meer mensen dit hebben want ik vindt het zo raar en wel om een paar redenen, als eerste heb ik nooit ergens last van. En ten tweede lijkt het me sterk dat vrijwel altijd op een feestje het eten bedorven is!
Stiekum vermoed ik dus dat hij ergens allergisch voor is, maar ja waarvoor dan? Want als we bij een restaurant eten heeft hij veel minder vaak last van misselijkheid (ook wel eens maar niet zo abnormaal als dit) en thuis wordt hij ook vrijwel nooit ziek van eten en om nou te zeggen dat we hier super hygienisch zijn, neu Bloos ...

Iemand ervaring of ideeen????

LiNdA1986

Re: altijd beroerd van 'openbaar eten'??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:50

Wat voor eten is het? Als je hapjes haalt in de stad zijn die vaak erg vet, misschien kan hij daar niet goed tegen?
Wel lastig overigens.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:52

Heeft hij er ook alcohol bij gedronken?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 13:53

allerlei soorten eten (gister avond een warm buffet met 2 soorten pasta, zalm en broodjes, niet vet dus). En hij had er 1 biertje bij gedronken..
Maar bij andere soorten eten heeft hij het ook ..

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:58

Maakt hij zich soms heel erg druk na het eten op een feestje?
Moet hij ook echt overgeven?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 14:02

Nee, want dat vroeg ik ook al (je kunt van stress de meest idiote verschijnselen krijgen). Overgeven moets hij niet maar hij ligt nu al wel de hele dag op de bank (en dat is echt niet zijn stijl). Hij is beroerd en misselijk, gisteravond ging zijn maag ook ontzettend tekeer.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:03

Kan het iets psychisch zijn bij je vriend?
Natuurlijk is bokt geen plaats om dergelijke dingen te diagnosticeren, maar het zou kunnen dat hij onbewust iets tegen dit openbare eten heeft (denk aan smetvrees etc). Vaak zijn dit onbewuste processen en is het moeilijk dit soort dingen te herkennen, maar nogmaals: het zou kunnen.

Voor een echt betrouwbaar advies kun je beter professionele hulp inschakelen, want via een forum is dat natuurlijk moeilijk.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:05

Ik heb het ook vaak als ik uit eten ga. Meestal 5 minuten nadat ik mijn eten op heb begint mijn buik te borrelen en te doen, word gelukkig niet misselijk maar moet vaak wel zorgen dat ik snel bij een toilet kom Bloos Ik heb het idee dat het komt omdat het eten ander bereid word als wanneer ik het zelf doe, vaak wat vetter en meer zout oid. Thuis heb ik er iig nooit last van gelukkig!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 20:03

Ik denk niet dat het psychisch is (ben zelf psycholoog dus heb enig inzicht in dat soort processen), maar het is zeker een klacht die daardoor zou kunnen ontstaan..

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:43

Ik lijk je vriend wel. Bloos
Alleen nog een maatje erger. Ik heb het op restaurants ook.
Als ik thuis eet is er meestal niets aan de hand (er zijn wel een heleboel dingen waar ik sowieso niet tegen kan -zoals vis, ananas, champignons, bananen, eieren; als ze niet ergens in verwerkt zijn; paprika, broccoli, en nog dingen maar ik kom niet meteen op alles- maar dat eet ik dan gewoon niet), maar ergens anders.. Het hangt ook wel af, soms heb ik het helemaal niet. Maar dikwijls wel. Soms ben ik gewoon misselijk, soms gewoon een beetje buikpijn, maar soms is het echt onhoudbaar. Ik weet iig dat ik een érg gevoelige maag heb, ook voor kruiden die ik niet gewoon ben bv. Ik moet heel vaak oppassen of er toch niet iets inzit waar ik niet tegen kan. En helaas zelfs als ik dat gedaan heb, ligt het eten nog vaak op m'n maag. Ik denk dat het ook komt doordat ik bepaalde bereidingswijzen niet gewoon ben. Hoe vaak ik al geen andere maag gewenst heb. Nors opkijken

Veel is er niet aan te doen volgens mij, wat bij mij wel nog soms helpt is om direct na je maaltijd een kauwgum te pakken omdat je eten zo sneller verteert. Echt gezond is het niet maar ach hoeveel keer ga je naar een feestje/restaurant.. Valt nog mee, toch? Iig vind ik het een lastig probleem. Zou zo ruilen met iemand die een sterke maag heeft.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 23:39

Ik heb er last van gehad, maar dat kwam door mijn emetofobie(een angst voor overgeven die doorwerkte in álles, ik moest van alles wat ik at de tht-datum gezien hebben, had ik dit niet, dan maakte ik mezelf zó gek dat ik er helemaal misselijk van werd). Ik was dus in feite niet misselijk van het eten, maar doordat ik mezelf gek maakte.
Godzijdank gaat het nu na 2 jaar eindelijk wat beter en beheerst het niet meer mijn complete leven, mijn dagen waren eerst een aaneenknoping van rituelen en halve paniekaanvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:47

Mango_ schreef:
Ik heb er last van gehad, maar dat kwam door mijn emetofobie(een angst voor overgeven die doorwerkte in álles, ik moest van alles wat ik at de tht-datum gezien hebben, had ik dit niet, dan maakte ik mezelf zó gek dat ik er helemaal misselijk van werd). Ik was dus in feite niet misselijk van het eten, maar doordat ik mezelf gek maakte.
.

Dit is ook het eerste waar ik aan dacht....Een andere logische verklaring kan ik er niet voor vinden.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 20:16

Neu is het niet, hij kan gewoon overgeven (niet dat hij er blij van wordt Nagelbijten / Gniffelen ) maar geen fobische neigingen ). Ik gooi het maar op overgevoeligheid.. In elk geval ontzettend bedankt voor de reacties!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:36

Dat si dan wel heel bijzonder, en als hij nu die zalmsalade eens thusi had gegeten bv? Ik bedoel eet hij uit huis ook wel eens dingen die je thuis ook wel eens eet??