Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
crossmonster schreef:Ritalin is niet zo heel erg gezond, je zegt dat je niet hyper was, voor welke klachten heb je dan ritalin genomen?
Ik vind het een hoop klinken als psychische klachten, eventueel in combinatie met te weinig vlees, en wss dus te weinig vit B12 .
Laat je daar in elk geval op testen, en ga natuurlijk met deze klachten even naar de dokter, al is het maar om lichamelijke dingen uit te sluiten,zodat je je psychisch ook wat beter voelt.
Miryamk schreef:Mijn dochter heeft ook bijna geen eetlust meer sinds ze Ritalin gebruikt. Ik zou even contact opnemen met de psychiater die ze heeft voorgeschreven, dat is mij aangeraden door onze psycholoog. Die kan dan kijken of er iets aan de dosering kan worden veranderd.
Nivada schreef:Zijn alle bloedwaardes in orde? Anders zou ik dat eens laten controleren, je kan ook bloedarmoede krijgen door minder/anders eten. Ook kan je van bloedarmoede minder eetlust krijgen.
DebjeDopje schreef:ik herken hier wel echt heel veel in
ik heb ook add(al zijn er nog twijfels ofdat het geen adhd is)
ik eet s'ochtends een boterham s'middags koekjes of iets kleins
en s'avonds eet ik echt heel veel niet normaal de ene zak chips na de andere en dan warm ik ook het avondeten op en eet dat nog en heel vaak mandarijnen als we ze hebben.
ik eet dat allemaal voor het slapen gaan(heel ongezond dus) maar het enige wat er gebeurt is...dat ik AFval?!
weet iemand hoe dat komt?!
met die ritalin, ik had t ook pas net toen we 2 á 3 jaar geleden op vakantie gingen, ik kreeg pas 7 uur na innemen weer honger en ik kreeg overal uitslag en krabte heel mijn benen open.
misschien ben je overgevoelig?
edit: ik heb de laatste tijd ook heel erg last van trillende handen...?!
en ik irriteer me echt dood in de klas(bij ons zitten ong 4 á 5 add/adhd'ers en licht autistische mensen(ik zit wel gewoon op een normale school op VMBO K))
iedereen die met zn pen klikt,zit te tikken, klok die tikt, neus ophalen echt alles en ik neem s'ochtends 2 pilletjes in en s'middags rond 12 uur 2 maar ik weet zo verder niet welke 'dosering' (tenzij die altijd hetzelfde is, daar heb ik verder niet echt veel verstand van)
crossmonster schreef:Dat bedoel ik dus, Ritalin is rommel.
Niet gebruiken als je het zonder ook kunt redden.
Natuurlijk is dat moeilijk, ik heb het ook, al 30 jaar, en al 30 jaar red ik het met ups en downs zonder die rommel.
Wat je wel evt zou kunnen proberen als je niet zonder medicatie durft, is concerta, daar hoor ik minder negatieve verhalen over.
Maar ik zou het zonder proberen, en aan je voeding werken, weinig kleurstoffen en suikers!!!
crossmonster schreef:Dat bedoel ik dus, Ritalin is rommel.
Niet gebruiken als je het zonder ook kunt redden.
Natuurlijk is dat moeilijk, ik heb het ook, al 30 jaar, en al 30 jaar red ik het met ups en downs zonder die rommel.
Wat je wel evt zou kunnen proberen als je niet zonder medicatie durft, is concerta, daar hoor ik minder negatieve verhalen over.
Maar ik zou het zonder proberen, en aan je voeding werken, weinig kleurstoffen en suikers!!!
Jaimyliefje schreef:DebjeDopje schreef:ik herken hier wel echt heel veel in
ik heb ook add(al zijn er nog twijfels ofdat het geen adhd is)
ik eet s'ochtends een boterham s'middags koekjes of iets kleins
en s'avonds eet ik echt heel veel niet normaal de ene zak chips na de andere en dan warm ik ook het avondeten op en eet dat nog en heel vaak mandarijnen als we ze hebben.
ik eet dat allemaal voor het slapen gaan(heel ongezond dus) maar het enige wat er gebeurt is...dat ik AFval?!
weet iemand hoe dat komt?!
met die ritalin, ik had t ook pas net toen we 2 á 3 jaar geleden op vakantie gingen, ik kreeg pas 7 uur na innemen weer honger en ik kreeg overal uitslag en krabte heel mijn benen open.
misschien ben je overgevoelig?
edit: ik heb de laatste tijd ook heel erg last van trillende handen...?!
en ik irriteer me echt dood in de klas(bij ons zitten ong 4 á 5 add/adhd'ers en licht autistische mensen(ik zit wel gewoon op een normale school op VMBO K))
iedereen die met zn pen klikt,zit te tikken, klok die tikt, neus ophalen echt alles en ik neem s'ochtends 2 pilletjes in en s'middags rond 12 uur 2 maar ik weet zo verder niet welke 'dosering' (tenzij die altijd hetzelfde is, daar heb ik verder niet echt veel verstand van)
dit heb ik ook! alleen geen uitslag, maar ik krab mn hele hoofdhuid open. Ik heb mega grote wonden gehad, ben er echt obsessief mee..
Mijn handen trillen als een gek, ze zijn ook heel slap.
En ik voel een enorme druk op mijn nek, en soms schouders en rug enzo..
Arnyek schreef:En let op als je er mee stopt, de afkickverschijnselen zijn ook niet fijn!
Een vriend van mij is onlangs na meer dan 10 jaar die troep te hebben geslikt gestopt. Dat was wel erg heftig (is zeer zorgvuldig en onder goede begeleiding gestopt).
Helpt het bij jou om versjes op te zeggen als je je concentratie kwijt bent?
siskeh schreef:afkickverschijselen lijkt me eigenlijk wel logisch,
als je pilletje uitgewerkt is kan je ook een rebound krijgen.
maar dan neem je de volgende dag wel weer dus zet het verder niet door.
siskeh schreef:heeft hij er niets over gezegt of heeft hij dat ontkend?