de griep

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Malima

de griep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 13:35

hallo,

nou ik zit mooi opgescheept met de griep.
heb hoofdpijn, keelpijn, oorpijn en koorts en ben al naar de dokter geweest maar die kan mij er niks voor geven.
nu vraag ik me af wat ik het beste kan drinken.
ben namelijk aan de thee maar dat verergert alleen maar de pijn aan mijn oren en keel.
zijn er meer mensen die daar last van hebben?
moet trouwens 2 weken rusten...vind ik wel heel lang...
maar zoals ik nu ben kan ik ook eigenlijk niet aan het werk...

Malima

Re: de griep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 15:06

weet echt niemand wat ik het beste kan drinken????

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:08

Ik zelf drink altijd thee op zulke momenten.. maar jij geeft aan dat je daar ergere pijn van krijgt..
Misschien warme melk met een beetje honing?

Ik kreeg vroegah als ik ziek was trouwens altijd warme melk met anijsblokjes van de ruijter Lachen

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:13

Om je keel te verzachten zou ik toch (kruiden) thee drinken. Eventueel wat honing in je thee doen voor extra verzachting. Of warme melk met honing kan ook inderdaad. Ja Veel drinken is wel goed voor je als je je niet lekker voelt. Hierdoor spoel je de afvalstoffen sneller uit je lichaam waardoor je lichaam beter zijn werk kan doen.

Beterschap!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:15

pff nou ik ben nog een beetje aan het nakwakkelen van de griep... en kan je vertellen was idd echt niet leuk Nagelbijten / Gniffelen

keelpijn alsof er een schuurpapier flink doorheen was gehaald.... neus die steeds maar bleef lopen, enorm vol, hoofdpijn etc etc...

ik heb eerst maar heeeel veel keelsnoepjes gegeten voor de keelpijn wat weg te krijgen.... veel water, toen die eindelijk weg was maar aan hoestdrankje gegaan omdat ik gek werd en nogsteeds word van het hoesten... Nagelbijten / Gniffelen

verder kun je er niet zoveel aan doen vrees ik.
neem wel goed je rust... ik wou ook te snel weer bezig en werd meteen gestraft.... Bloos begint het haast weer van voor af aan, en had daarbij ook helemaal geen energie om wat te doen, bij minst of geringste inspanning was ik al bek af Nagelbijten / Gniffelen

beterschap iig Ach gut

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 15:55

oke nou ik ga maar even de melk warm maken denk ik dan maar want thee bevalt me toch niet zo goed en we hebben geen honing in huis. ik heb gelukkig niet dat mijn neus helemaal vol is maar mijn kop doet wel zeer aan alle kanten.
kan dus bijna ook niet eten vanwege die rot keel en strepsils werken ook niet echt...

trouwens vriendlief denkt dat ik me een beetje aanstel en moet vanavond gewoon het eten klaar maken en bladiebla..
als ik het niet doe dan heb ik gewoon geen eten vanavond dus jahw ik moet wel...
ik zie er ook niet ziek uit maar ik kan echt niks doen hoor...heb echt overal pijn aan...pff mannen...

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:57

Bloos! das ook niet lief!
Foei vriend!

laat m maar lezen Haha!

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 15:59

haha hij weet ook wel dat ik er zo over denk Tong uitsteken denk dat ik gewoon eten maak voor 1 persoon. ziet hij zelf maar lekker wat ie eet. Vork

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:00

Idd gelijk heb je!
Hij zou je moeten vertroetelen die stommerd

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:00

Ik ben nu ook al 2 weken aan het kwakkelen met de griep, het gaat nu weer een beetje de goede kant op .. tsja voor mij was het toch ook thee drinken en vitamines slikken, fruit eten ...

In ieder geval sterkte !! Nagelbijten / Gniffelen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:25

Waardeloos he die griep... Ik heb het dit jaar gelukkig (nog) niet gehad *klopt af* Ik zou ook warme melk doen als je thee niet kunt hebben. Of wat melk in je thee gooien, dat vind ik zelf erg lekker Bloos

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:30

hmm ff flink in zijn eten niezen en dan over een week kijken of ie er nog zo ver denkt. Haha!
Maar misschien paracetamol? doet wonderen.
Beterschap

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 15:50

nou het vandaag al ietsje beter. moet er wel bij hoesten maar de keelpijn is al minder en volgens mij geen koorts meer maar verder de rest nog wel. kan tenminste nu wel drinken. ik hou trouwens helemaal niet van drinken. als ik 4 bekers leeg drink op een dag dan is dat al veel...moet veel drinken maar lukt dus nog niet echt....drink vooral nu vers geperste sinaasappelen voor de vitaminen en melk en dat gaat wel goed. paracetamols helpen trouwens absoluut niet dus probeer het ook maar niet weer en vriendlief is de hele dag ook werken maar vanavond eten we patatjes. jaja heel gezond. hahaha Tong uitsteken

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:44

Warme melk met anijsblokjes erin.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:50

Heb ook net een week met griep achter de rug. Heel erg veel op bed gelegen (wat ik helemaal niet erg vond zo beroerd voelde ik me!) Mijn stem is nog hees en als ik te snel mijn hoofd beweeg draait de wereld nog wel 6x in de rondte voorbij...
Ik heb veel van die fruitsapjes gedronken (die van de ah) en smoothies en thee.
Veel sterkte!

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:21

Hier ook iemand die de griep gehad heeft hoor...Mijn vriend begon ermee en een week later had ik het ook (zo gaat het meestal bij ons) Bloos Erger vond ik dat ons 6mnd dochtertje het ook had. Wat voel je je dan machteloos Ach gut Ik heb er ook zowat 2weken ingezeten hoor en had ook nog de pech dat de cv ketel het 2x in die week begaf...Leek het weer wat beter te gaan, was ik volgende dag weer terug bij af(grrrrrr Boos! ) Wat ik dan gebruik is Citrosan werkt heel erg goed(bij mij dan) en ook de otrivin is bij mij onmisbaar. We zaten even zonder en ik heb 2nachten wakker gelegen zo benauwd had ik het Verdrietig Maar goed, hier is de griep weer overleefd door ons Haha!