wie weet.. (sport)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kathris

wie weet.. (sport)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 14:36

wie weet er een sport waarin je conditie kan trainen, maar tegelijkertijd ook je boosheid in kwijt kunt..

uitleg boosheid: in mijn geval..
ik zit nogal veel in mijn hoofd (teveel nadenken) waardoor ik soms met boze en machteloze gevoelens blijf zitten, die ik er graag op een enigsinds verantwoorde manier uit wil krijgen..

aangezien ik in Utrecht woon.. liefst iets wat in Utrecht ook te doen is.. wil graag per januari ermee gaan beginnen, aangezien december nogal een volgepropte maand is en het dan gelijk mee kan helpen aan de goede voornemens Knipoog

>kathris<

fjordjes

Re: wie weet.. (sport)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:37

Kickboksen!

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:38

kickboksen? Lachen

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:38

fjordjes was me voor Tong uitsteken

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:40

Ik heb het ook een tijd gedaan, boksen. Na mijn werk waar ik regelmatig pissig vandaan kwam. Je bent kapot na een uur en je bent je frustratie kwijt. Helemaal nadat je even mag freestylen Clown Gewoon heel veel slaan.

Heb nu thuis ook maar een boksbal hangen Clown

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:40

Karate; daar kun je niet alleen je boosheid kwijt, daar gaat het ook om discipline en beheersing. En het is heel erg leuk. Ja

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:41

kickboksen vind ik anders niet zo verantwoord als je al boze gevoelens hebt Bloos

Beter kies je iets van judo/karate/taekwondo/jiujitsu Lachen Daar komt veel meer discipline bij kijken, en is veel meer op techniek ipv 'er op los slaan'.

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 15:11

mijn probleem is een beetje.. dat ik al heel vaak dingen voor me hou, bij me hou en dat levert ook boosheid op.. ook in de familiesfeer zijn er her en der dingen die gewoon niet gezegd kunnen worden.. dat levert allemaal boosheid op..

dat wil ik ergens in kwijt kunnen en bij iets gedisciplineerds denk ik nou niet gelijk aan dat dus kwijt kunnen..
ik wil het verder niet om mezelf of om anderen pijn te doen, ik wil gewoon een uitlaatklep..

ga iig vanavond is wat opzoeken over kickboksen... (zit nu illegaal op stage af en toe op bokt te neuzen Tong uitsteken

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:20

Spinning wil ook nog wel eens helpen! Ja
Daar kun je al je agressie in kwijt!

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:23

squashen !! kon je ook al je frustraties kwijt in het slaan tegen een balletje !!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:27

een vechtsport zou kunnen, maar ik vind het ook lekker om bijv. een stukje te rennen als ik boos ben, of hockey wil bij mij ook best helpen.

Zolang het niet met dieren is denk ik dat je je agressie er prima in kwijt kunt Lachen

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:31

Body combat, is een groepsles die op veel sportscholen wordt gegeven. Erg leuk, je schopt en slaat een beetje in het niets en als je toch naar zo'n sportschool gaat kan je ook gelijk body balance ofzo doen, als je je hoofd leeg wil krijgen Knipoog

Trouwens, ik heb ook 3 maanden aikido gedaan, in Utrecht toevallig http://www.aikidocentrumutrecht.nl/
die begeleider (Henk) daar kan je ook echt wel mee praten en heeft het ook gelijk door als je ergens mee zit Lachen

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 19:39

thnx voor de reacties Lachen ik heb wat dingen om uit te zoeken en wat te lezen over de verschillende sporten die geopperd zijn Lachen

Henri3kjuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:03

Zwemmen Haha! .
Ik heb jaaarenlang op zwemmen gezeten en voor de zomer gestopt omdat ik ging verhuizen naar Groningen. Ik mis het nu weer vreselijk omdat ik mn emoties/woede nergens kwijt kan.
Zwemmen holp bij mij heel erg goed, lekker door dat water heen slaan, en op wedstrijden megawoest worden op de meisjes die naast je zwemmen en dat je ze dus wel MOET verslaan Haha! .
Maar kickboxen lijkt mij ook wel heel goed ja Lachen