Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Laatste kuurtje was voor blaasontsteking en sloeg prima aan
lillytjuh schreef:Gelukkig hebben we in nederland " reserve antibiotica". Dit zijn middelen die in de regel niet voorgeschreven worden om ze zo achter de hand te houden voor mensen die resistent zijn. Deze middelen worden in het buitenland soms weer wel voorgeschreven.
.
Armaris schreef:Nee nog niet goed
Je word niet resistent geboren! Maar je kan wel resistent worden als je de kuur niet afmaakt.
. Ik bedoel dat de kans op een resistente bacterie niet afhangt van de hoeveelheid antibiotica die je al vroeger hebt genomen in je leven. 
BraveSpots schreef:Armaris schreef:Nee nog niet goed
Je word niet resistent geboren! Maar je kan wel resistent worden als je de kuur niet afmaakt.
Heb je ergens een bron daarvan? Want ik geloof dat het toch echt anders is. Je hebt gelijk dat bacterien resistent kunnen worden als je je kuur niet afmaakt. Maar jij zelf hebt daar geen last van, alleen de volgende persoon die dezelfde bacterien opraapt die jij achterlaat.
Edit: Ik bedoel niet dat je resistent wordt geboren. Ik bedoel dat de kans op een resistente bacterie niet afhangt van de hoeveelheid antibiotica die je al vroeger hebt genomen in je leven.
Anderen hebben er dus last van 

Armaris schreef:Resistentie tegen antibiotica betekent dat een bacterie bestand wordt tegen een bepaald antibioticum. Vele bacteriën van de betreffende populatie zullen sterven door het antibioticum, maar enkele overblijvende resistente bacteriën planten zich voort en zorgen voor de verspreiding van deze erfelijke eigenschap; na enige tijd zijn zo goed als alle bacteriën bestand tegen het antibioticum. Dit proces wordt Darwiniaanse selectie genoemd.[/i]
Je kan dus wel met een bepaalde resistentie geboren worden