Even m'n verhaal kwijt

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Even m'n verhaal kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 19:48

Hoi
Ik moet "even" mijn verhaal kwijt Verdrietig

Ik voel me al een flinke tijd ellendig. Toen ik op de middelbare school zat ben ik in de 2de samen met 2 vriendinnen flink gekleineerd en gepest (misschien vatten de pesters het niet zo op, maar ik zat er flink mee) Een hele tijd wilde ik daardoor ook niet naar school en ben daardoor op een ander niveau terrecht gekomen. Ook heb ik in die tijd een hele nare lichamelijke gewoonte ontwikkeld( zodra ik me ergens niet op me gemak voel moet ik heel vaak naar de wc toe), die de dokter bestempelde als iets tussen mijn oren (ook zei hij dat ik mezelf ziek maakte) en dat was het. Niks geen onderzoek of iets. Nu loop ik er nog steeds me en schaam me hier behoorlijk voor en dit belemmerd me ook voor leuke dingen doen. Ik wil niet lang in de auto zitten met vreemden, ben altijd bang dat ik moet als het niet kan en bedenk smoesjes enzo.
Ook ben ik me toen al meer gaan afzonderen, omdat ik had ontdekt dat het in je eentje veel makkelijker was dan met vriendinnen. Zo had je teminste geen gedoe. Overigens had ik nog wel een paar leuke contacten met meiden. Ik ben toen op een profielensite terrecht gekomen en daar wat (neppe) info met een leuke foto bijgezet. Maar al gauw vond ik dit niet echt leuk meer en kwam ik erachter dat mijn moeder op mijn account en die van mijn zusje heel veel contact met vaak oudere jongens had op onze naam. Ik heb hier toendertijd heel veel ruzie om gehad en heb er echt mega veel spijt van dat ik uberhaupt ooit een account heb aangemaakt op die site (die overigens een soort voorloper van hyves was) Maar mijn zusje (die nooit iets fout doet bij mijn moeder) vond als die ziekelijke aandacht van die jongens geweldig. Een keer was het zelfs zo erg dat er eentje bij ons in de stad was en dat mijn moeder mij ophaalde voor het geval dat ik hem tegen zou komen. Uiteraard moest er over deze kwestie gezwegen worden en was dit allemaal heel normaal.
Uiteindelijk na veel gedoe op school en veel gespijbel heb ik mijn vmbo-TL diploma gehaald en ben ik de opleiding paardenhouderij gaan doen. Het was echt een verademing om voor het eerst sinds tijden in een leuke en redelijk normale klas te zitten en het was zelfs erg gezellig. Maar in de winter van 2007/2008 vertelde mijn zusje dat ze seksueel misbruikt was en kwam er nog meer gedoe rond de thuis situatie. M'n zusje timmerde ons al geregeld in elkaar en zelfs mijn vader, maar volgens mijn moeder deed ze geen vlieg kwaad en was ze gewoon emotioneel. Voor en politieonderzoek wilden ze onze pc nakijken op de gesprekken die mijn zusje gezegd te hebben met de daders, waarvan helemaal niks terug te vinden was. Maar mijn moeder wilde absoluut niet dat alle msn gesprekken nagelezen zouden worden, vanwege wat ze allemaal zei op msn met jongens in onze naam. Je kan dus wel raden dat dit niet al te nette onderwerpen waren. Afijn mijn zusje had het dus "ontiegelijk zwaar", terwijl haar verhaal van geen kant klopte. Hoe het nou allemaal zit weet ik nog steeds niet.
Nu liggen mijn ouders in een scheiding en gaat mijn moeder, mijn zusje en mijn ene broertje binnenkort de deur uit. Mijn moeder was namelijk begonnen te daten met wildvreemde mannen die ze via internet kende. Ook heeft ze nu een vaste vriend met wie ze heel veel tijd spendeert, is het niet met afspraken dan is het wel op msn. Ze is vaak boos op mij omdat ik die man absoluut niet wil leren kennen. Maar welke sukkel gaat ook een relatie aan met een getrouwde vrouw. Ook geeft mijn moeder mij vaak de schuld van de scheiding, omdat ik zoveel ruzie tussen mijn ouders veroorzaakte. Dit hakt er vaak flink in, omdat ik mezelf al de schuld geef van dat gedoe met de profielensite's. Op het moment bekvechten mijn ouders alleen nog maar, ze kunnen geen moment aardig tegen elkaar doen. Mijn vader wilt telkens weten wat mijn moeder doet en waar ze is en vraagt dit vaak aan mij terwijl ik het antwoord er helemaal niet op weet. Straks dan ben ik enige vrouw in huis, de enige die kan koken, die de was kan doen en die kan strijken. Dit vind ik zelf behoorlijk heftig, maar het is gewoon niet anders.
Ook gaat het op school heel slecht, ik heb totaal geen motivatie en het constant zelfstandig achter de computer moeten werken helpt ook niet echt. Ik ben dus echt het hele schooljaar een beetje op het internet aan het surfen. Ook voel ik me behoorlijk poedersuiker over alles wat er gebeurt is en waar ik me heel schuldig over voel. Ik ben ontzettend moe en vergeet van alles. Ook voel ik me vaak somber en heb ik helemaal geen zin om ook maar iets te doen. Vaak ben ik ook te moe om nog lekker iets met mijn pony's te gaan doen. Het enige wat ik doe thuis is het vaste met mijn pony's, uren slapen en lezen. En dan ben ik 's morgens nog net zo moe als voordat ik ging slapen. Ook helpt het zeker niet dat ik heel veel bevestiging zoek in wat andere mensen van me vinden en ik meestal het idee heb dat dat negatief is. Ik heb immers niet veel vriendinnen en ook nooit vriendjes. Mijn zusje daarin tegen wel, die superslank is, slim (vwo), het ene vriendje inruilt voor de andere langdurige relatie, een leuk hecht groepje vriendinnen heeft, goed is alle sporten die ze gedaan heeft en bovendien het perfecte kind is in de ogen van mijn moeder. En ja ik wil best toegeven, ik zou al heel graag half zo willen zijn als zij. Ook hoeft zij maar een ding te mankeren en de hele wereld staat op zijn kop. Ik heb nu al een flinke tijd last bij het sporten, maar ook zonder aanleiding dat mijn hart heel hard en snel gaat kloppen en dat ik daarna helemaal uitgeblust ben. Laatst ben ik ook zonder aanwijsbare reden zowat flauwgevallen, wat ik zelf super eng vond. Maar dit soort dingen intereseren mijn ouders niet.
Nou gaat het in de familie ook niet helemaal geweldig. Mijn ene opa was een paar weken geleden inene zijn "stuur" kwijt, terwijl de andere al een tijd kwakkelt. Ook is de tante van mijn moeder opgenomen in het ziekenhuis, omdat ze nog maar 34 kilo woog. En er is iemand opgenomen in een psychiatrisch kliniek, terwijl haar man chemo kuren ondergaat voor kanker. Al deze familie zien we eigenlijk iedere verjaardag wel.

Het lucht ietsjes op om mijn verhaal gedaan te hebben Scheve mond Bedankt voor het even tijd hebben gemaakt om het te lezen.
Groetjes Marijke

_Yvonne_

Re: Even m'n verhaal kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:54

Heftig zeg.

het enige wat ik je toe kan wensen is veel sterkte! Heb zelf geen ervaring met zulke dingen dus zou verder niet weten hoe ik je verder kan helpen

yakima

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:56

ik heb je verhaal gelezen, en heb erg veel bewondering hoe je ermee omgaat!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:57

Meid wat een verhaal!!

Wat je moeder heeft gedaan met de profielen sites, en onder jullie msn naam, kun jij echt helemaal niks aan doen!!
Het is haar eigen schuld, en als ze de pc al niet mee wil geven aan de politie voor het onderzoek, dan is het toch al wel duidelijk dat er iets niet in de haak is

En dat je zusje het ene vriendje inruilt voor de ander..ik weet niet of je daar wel zo blij mee moet zijn.
Als ze dat te vaak doet krijgt ze ook een naam van ****
Wat er met je zusje is gebeurd, is natuurlijk niet niks!!

Ik heb even in je profiel gekeken, en ik vind je echt niet lelijk.
Die jongens komen vanzelf wel Knipoog
Ik ben 18, steviger als jou, en heb ook wel leuke jongens gezien, die mij wel zagen staan, maar dat ik het uiteindelijk weer afkapte Bloos.
Gaat goed komen hoor!! Lachen

Ik wens je heel veel sterkte!!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:59

heftig verhaal ,kan je niet met je huisarts praten?

deze kan je wellicht doorsturen,hier moet je niet mee blijven lopen.

sterkte Ach gut

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 20:13

Jemig meid, wat een verhaal! Ach gut

Ik kan me voorstellen dat je je erg rot voelt en het is ook niet eerlijk dat je ouders jou de schuld geven van hun scheiding. Het lijkt mij voor jou goed om eens met iemand daarover te gaan praten zoals een psycholoog. Ook omdat je met je 'angsten' zit en dingen die je jezelf hebt aangeleerd. Je moet er niet te lang mee rondlopen want zoals je al hebt gemerkt vreet het ontzettend aan je en krijg je allerlei lichamelijke klachten die je ook al hebt meegemaakt. En dat gaat zeker niet minder lopen.

Doe daarnaast wat je leuk vind aan afleiding. Ga eens op een buitenrit en blijf eens een middag bij je pony's om te rijden en te tutten. Stel voor jezelf wat doelen op om bijvoorbeeld meer ontspannen te worden en dingen los te kunnen laten. School is nu eenmaal erg belangrijk, maar zodra je je ritme hebt teruggevonden zal je merken dat het beter gaat.

Ga echt professionele hulp zoeken (ook al is het voor een paar keer) want het zou zoveel leuker zijn als je al die nare gevoelens niet meer hebt toch? Lachen

Veel sterkte!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 00:44

Jeetje Marijke, heel heftig wat er bij jou thuis gebeurt en gebeurd is Ach gut

Denk dat het heel verstandig is om professionele hulp te zoeken, iemand waar jij je verhaal aan kwijt kan en die jou kan helpen met de dingen waar je mee zit.

Geloof in jezelf, je bent een knappe en aardige meid!
Laat school voor wat het is, teken dat je al lichamelijke klachten krijgt door deze stress is helemaal niet goed!

Veel sterkte!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:05

Heftig allemaal...
Het eerste wat in mij opkomt is idd dat je dit niet in je eentje kan, gelukkig kan je hier je verhaal kwijt. Maar ik denk ook dat je het hier eens met je huisarts over moet hebben (hij heeft zwijgplicht dus daar hoeft niemand achter te komen)
Misschien school een jaar laten schieten en dan weer oppakken als je beter in je vel zit.
Vind het hele verhaal omternt je zusje wat er met haar is gebeurt een beetje vreemd, dat je moeder de pc niet wou meegeven. (ik veroordeeel niemand!!)
Heb ook nog ff in je profiel gekeken, maar jij mag er echt wel zijn!! Je hebt een mooi figuur, prachtig lang haar en van wat ik kan zien een mooi gelijkmatig gezicht.
Ik heb ook een aantal rottige dingen meegemaakt dus als je eens wil praten staat mijn pb box open voor je.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:13

Jemig zeg... Ik ken je nog van de manege, en zag jou als een heel vrolijk en spontaan meisje met veel vrienden en vriendinnen.

Meis, goed dat je je hart nu lucht! Geen gezonde situatie nu voor jou... Kan je niet met iemand hier over praten, die buiten de hele situatie om staat?

Anders staat mijn PB'box open voor je Lachen

ga hier niet in je eentje mee zitten!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 21:37

Bedankt voor de lieve reacties.
Hulp zoeken klinkt gemakkelijk, maar met de dokter heb ik geen goede ervaringen (die zegt dat m'n lichamelijke klachten tussen m'n oren zitten en is nog nooit met een oplossing daarvoor gekomen) en met een psycholoog praten word hier echt gezien als naar een kwakzalver gaan, zulke dingen worden hier niet serieus genomen en er zelf heen gaan is al helemaal iets waar raar naar gekeken word.

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:46

Jemig,maar het gaat hier toch om jou?

Ik zou zeggen ga er gewoon heen, het zal je echt helpen. Lachen

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:47

Heeft je school geen schoolpsycholoog waar je terecht kan??
Waar niemand van je gezin vanaf hoef te weten Ja

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:58

Ooh meis toch wat heftig allemaal.
Ik wil je heel veel sterkte wensen, voorderest ga ik helemaal met Ellen (Ell_en) mee in wat zij zegt. Lachen

Is er inderdaad geen psycholoog op school waar je heen zou kunnen?

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:48

Hallo Marijke,

Inderdaad een zeer heftig verhaal...
Ik wil je één tip meegeven, als je nog schoolgaand ben, doe alsjeblieft voort en werk dat af!
Zo kan je later een job doen die je héél graag zal doen...

Ik vind het jammer dat je niet onmiddelijk ergens terecht kan...
Hoe is de situatie nu? woon je bij je vader in??
Enkel jullie?
Ik wens je enorm veel sterkte toe!!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:56

Dit is echt teveel om in je eentje op te lossen, en een goede begeleiding is wel het minste wil jij ander straks niet helemaal in elkaar klappen. Zoek hulp lief! Ga naar die huisarts, leg de boel van thuis uit en als ie dan nog niet reageert is ie zijn titel niet waard, maar zorg dat je professionele hulp krijgt.

Wat de buurt ervan denkt zal je worst wezen, zij lopen met hun rugzakje en jij de jouwe. Dat jij hulp zoekt is alleen maar heel erg sterk want echt..... dit zou voor mij als 40 jarige zelfs teveel hooi op mijn vork zijn.

En die jongens...als jij straks de twinkel weer terug in je ogen hebt, staan ze met bossen voor de deur hoor! Zorg nu eerst lekker voor jezelf, en daarna komt de rest wel weer.

Dikke knuffels zoveel je maar nodig hebt!!!

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:39

Hee Marijke,

ik heb nooit geweten dat jij zo'n last hebt gehad van dat pesten in de 2e....had het gezegd!! Dan hadden we samen die sukkels in elkaar kunnen slaan Tong uitsteken Nee, maar serieus, gen en ik negeerden hen gewoon, en dan was het voor ons klaar, als ik dit geweten had, was ik wel meer voor je opgekomen...

je kan altijd een pm sturen !!

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:06

Zoals hierboven al staat kan je dit echt niet alleen oplossen. Kan je niet met een vertrouwingspersoon op school praten? (of schoolpsygoloog, het ligt eraan wat je op school hebt). Geloof me zoiets lucht echt heel erg op.
En trouwens, jij zou echt zo'n meisje zijn waar ik jaloers op zou zijn hoor! Mooi uiterlijk, mooi haar en volgens mij 2 geweldige pony's!
Ik hoop voor je dat dit alles snel over is Ach gut